Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Vet ikke hvor denne passer jeg, så prøver her. Mitt problem er at jeg blir flau hver gang jeg skal spille for gitar-lærereren min ved den lokale kulturskolen, fordi jeg er voksen-elev der. Jeg kan noter fra før men det er masse grep jeg ikke kan og jeg er nokså nybegynner og 35 (!) Læreren jeg har forventer en god del av meg selv om jeg bare har ambisjoner til husbruk hjemme. Jeg trodde det skulle bli lettere jeg da...og det hjelper ikke det spor at læreren er såpass kjekk! Det forstyrrer og gjør at jeg ikke får fokusert..hører ikke et ord av hva han sier (!) Han er så utrolig flink, mens jeg føler meg litt dum..som om han forventer og tror at jeg kan mye bedre. Jeg blir så flau over en slik situasjon, hadde vel vært mye bedre om jeg var 15 år eller noe? Jeg har utdanning så det holder, så det er ikke det at jeg er dum eller noe, men når det kommer til gitarspill-timene mister jeg plutselig all konsentrasjon og klarer omtrent ikke å spille annet enn når jeg spiller for meg selv. Jeg mister fokus og fatning med en gang timen har begynt, og kan tydeligvis ikke være i nuet og ta til meg lærdommen. Jeg sier "ja" og nikker men har ikke hørt etter... Hva kan jeg gjøre for å holde ut resten av tiden med gitar-timer? Noen pedagoger/psykologer her som kan komme med råd? -Litt lost-
Gjest Rambo Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Hallais, jeg har spillt gitar i 20 år og det var først etter at jeg ble voksen at jeg synest at jeg lærte noe. Greit nok, jeg lærte grunnleggende ting på kurset da jeg gikk på barneskolen, men jeg synest ikke gleden av å spille kom ordentlig før jeg ble voksen. At det er litt vanskelig å lære å spille når du har en kjekk gitarlærer er kanskje ikke så rart, men da spørst det om du ikke kaster bort pengene dine og du derfor burde lære å spille på egenhånd eller bytte lærer..he he... Det virker kanskje som om du er flau over dårlige kunnskaper på gitaren og at du er flau over at du ikke får ting til pluss at gitarlærern er kjekk. Dersom det er mulig bør du vel konsentrere deg om spillegleden og at du ikke er på kurset for å imponere læreren. At læreren forventer mye av deg er nok en overdrivelse, eneste han kan forvente er jo at du øver litt hjemme? Det er jo meningen at du skal gjøre feil på kurset og at du skal spørre og grave.
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 Hmmm... historien her høres ut som begynnelsen på en søt romanse!! Kanskje han tar seg "ekstra" av deg og gir deg ekstra oppmerksomhet pga at han liker deg, og så tolker du det som han setter store krav til deg? Jeg har også vært gitarlærer på kulturskolen, og skal love deg at det IKKE har noe å si om en elev ikke kan alt. Det eneste som er viktig er at han/hun viser at dette er gøy, og ikke synes det er et ork.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #4 Skrevet 11. oktober 2005 Læreren er kjekk og det er mye av årsaken til at jeg ikke får det til når han er der (!) Det stokker seg helt..jeg har bra grunnkunnskaper i dette men ikke på gitar, det er helt nytt for meg. Når jeg skal bytte grep og slikt raskt og i tempo, og læreren forteller om ting, faller jeg helt ut. Det er forferdelig og i grunnen ikke lik meg. Han er lykkelig gift go alt det der så det har ikke noe med det å gjøre heller...det er mer det at han "tar" rommet så veldig at jeg mister fokus. Jeg blir flau fordi jeg ikke klarer det jeg skulle klare....jeg kaster ikke bort penger likevel vil jeg si, for jeg kan ikke lære alt dette på egenhånd..Man lærer tross alt en del "triks" og får råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå