AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Ja.. jeg klarer ikke slutte! Altså, vi har jo så mye hjemme nå. Prøver dog å begrense meg. Noen flere som spiste mye? Hvis nei, hadde du noen andre cravings? Anonymkode: 92198...5ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Ja alt for mye... De første 12-15 ukene spiste jeg lite pga kvalmen da, men etter det... hver dag. Anonymkode: 996a7...cb0
Amatariel Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Ja... er i uke 32 nå, og vil vel si at jeg har spist noe sort for godteri/snacks hver dag 😶
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Jepp, så å si hver dag! Blir ikke mindre i julen akkurat 😅 Anonymkode: ea14a...5de
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Hvorfor har du så mye hjemme? Ser jo selv butikkene nærmest kaster sjokoladeplater etter oss om dagen. Men her gjør vi det slik at vi ikke kjøper noe som helst. Da blir det jo heller ikke spist. Anonymkode: 7ecd5...1af
Milky Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har blitt intens på spisingen nå, spesielt med søtsaker. Kan ikke se smågodt uten å spise opp hele posen. Så her er det mannen som går i butikken, ellers ville jeg spist en hel pose hver dag. Heldigvis craver jeg alt søtt, da også frukt så spiser en del av det. En annen random craving er blomkålsuppe🤣
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Foreløpig bare i starten men er ikke kvalm eller noe. Prøver å spise ekstra sunt så godteri spiser jeg ikke noe mer av enn før. Heller mindre. Anonymkode: 61698...11f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Jeg spiste veldig lite godteri i begge svangerskapene. Er en skikkelig søtmons, og ELSKER sjokolade, smågodt, potetgull, kaker og egentlig alt som er kos. Men må jo likevel begrense meg- jeg spiser disse tingene kun i helgene, og jeg gjorde selvsagt det samme da jeg var gravid. Da jeg var gravid opplevde jeg det egentlig enklere å droppe de usunne tingene enn ellers- for da var det jo ikke bare for min egen del, da var det jo også for barnets del. Jeg kjente på et stort ansvar for å spise og leve sunt under graviditeten- hadde jo ikke lyst til å gi babyen en dårlig start på livet fordi jeg ikke greide å ta ansvar for kosthold og livsstil. Anonymkode: cf048...fb8
GulSitron Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Jeg spiste ikke noe mer enn vanlig egt. Spiste kanskje mer frukt enn vanlig
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Jeg hadde null selvkontroll som gravid! Det gikk mest i sjokolade, og det spiste jeg hver dag. Vet at det egentlig ikke er bra, men alt var fint med både meg og babyen, så jeg ble liksom ikke så motivert for å kutte det ut heller. Merkelig nok la jeg ikke på meg over anbefalingene heller. Anonymkode: dff20...f71 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Nei egentlig ikke. Mer etter fødsel for da gikk kroppen tilbake til normalen... Spiste mye makrell i tomat og honningmelon når jeg var gravid, honningmelon liker jeg ikke engang til vanlig. Anonymkode: c4992...561
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 Spiste alt for mye. Verst med potetgull, fikk kvalmebølger gjennom hele svangerskapet og det hjalp med potetgull. Så hadde i veska 😅 Anonymkode: 6ddbe...5e7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Men er det farlig å spise godteri så lenge man ikke legger på seg for mye og spiser vanlig ved siden av? (Altså ikke erstatter vanlig mat med godteri..) Jeg er en av de som svarte at jeg spiser hver dag men nå i uke 27 er jeg fremdeles 3kg lavere i vekt enn jeg var i uke 5. Har også tatt glukosebelastningstest som var helt fin. Forsøker å få i meg nok jern og grønnsaker + tar tilskudd. Er det da farlig med litt sjokolade hver dag? Anonymkode: 996a7...cb0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg spiste veldig lite godteri i begge svangerskapene. Er en skikkelig søtmons, og ELSKER sjokolade, smågodt, potetgull, kaker og egentlig alt som er kos. Men må jo likevel begrense meg- jeg spiser disse tingene kun i helgene, og jeg gjorde selvsagt det samme da jeg var gravid. Da jeg var gravid opplevde jeg det egentlig enklere å droppe de usunne tingene enn ellers- for da var det jo ikke bare for min egen del, da var det jo også for barnets del. Jeg kjente på et stort ansvar for å spise og leve sunt under graviditeten- hadde jo ikke lyst til å gi babyen en dårlig start på livet fordi jeg ikke greide å ta ansvar for kosthold og livsstil. Anonymkode: cf048...fb8 Ah, det måtte bare komme et slikt innlegg. "Så flink var jeg!" Anonymkode: 75dfc...a1f 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, det måtte bare komme et slikt innlegg. "Så flink var jeg!" Anonymkode: 75dfc...a1f Au... følte du deg truffet fordi du ikke klarer å begrense deg? Anonymkode: 22e4e...8ac 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg hadde null selvkontroll som gravid! Det gikk mest i sjokolade, og det spiste jeg hver dag. Vet at det egentlig ikke er bra, men alt var fint med både meg og babyen, så jeg ble liksom ikke så motivert for å kutte det ut heller. Merkelig nok la jeg ikke på meg over anbefalingene heller. Anonymkode: dff20...f71 Veide baby mye da? Har hørt at det kan skje og.. Anonymkode: 92198...5ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Au... følte du deg truffet fordi du ikke klarer å begrense deg? Anonymkode: 22e4e...8ac Og denne! KG 🎊 Anonymkode: 75dfc...a1f 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Jeg eier ikke selvkontroll når det gjelder sukker og søtsaker... Er 11+2 i dag. Får dårlig samvittighet Anonymkode: 0ddfb...ef1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 Ikke foreløpig, er for kvalm, i uke 22 nå. Anonymkode: 1318b...aa0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 Har spist ca likt som før graviditene - altså litt mer enn bare i helgene, men ikke noe ekstremt. Er dog spent på ammeperioden. Forrige gang kunne jeg spist et hus av sjokolade til forrett og så dundra nedpå fire middagsporsjoner - var helt bunnløs og evig utsulta. Anonymkode: 19a88...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå