Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble anklaget for å aldri sendt pakken av en bruker på finn. Jeg sendte med posten uten sporing og vedkommende fikk aldri pakken. Jeg har kvittering og refunderte pengene etter en stund etter mye rot. Ble mye krangel fra den andre personen og snakk om et par hundrelapper. 

Fikk beskjed fra politiet at jeg var anmeldt og at saken var henlagt pga manglende bevis..

Er det så lett å anmelde noen?

Fikk helt gåsehud jeg nå... 

Anonymkode: afa16...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sendte du pakke uten sporing?, for alt du vet så kan vedkommende ha mottatt pakken og samtidig være frekk nok til å anmelde deg for å få både i pose og sekk.

Anonymkode: 8592d...adc

• Liker 21
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor sendte du pakke uten sporing?, for alt du vet så kan vedkommende ha mottatt pakken og samtidig være frekk nok til å anmelde deg for å få både i pose og sekk.

Anonymkode: 8592d...adc

Fordi det var ikke snakk om noe verdifullt. Ja nå har jeg tabbet meh skikkelig ut. Men å gå så langt å anmelde noen til politiet????!!! 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du refunderte pengene hvis pakken ble borte, så har anmelder ingen sak, så det er bare å ta det med ro. 

Anonymkode: 9b372...03c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg ble anklaget for å aldri sendt pakken av en bruker på finn. Jeg sendte med posten uten sporing og vedkommende fikk aldri pakken. Jeg har kvittering og refunderte pengene etter en stund etter mye rot. Ble mye krangel fra den andre personen og snakk om et par hundrelapper. 

Fikk beskjed fra politiet at jeg var anmeldt og at saken var henlagt pga manglende bevis..

Er det så lett å anmelde noen?

Fikk helt gåsehud jeg nå... 

Punkt 1: Du sender aldri pakke uten sporing når du selger ting. 

Punkt 2: Alle kan anmelde alt til enhver tid, men det er politiet som avgjør om det er hensiktsmessig å gå videre med etterforskning, eller om saken blir henlagt.

• Liker 11
Skrevet
Just now, Teatrica said:

Punkt 1: Du sender aldri pakke uten sporing når du selger ting. 

Punkt 2: Alle kan anmelde alt til enhver tid, men det er politiet som avgjør om det er hensiktsmessig å gå videre med etterforskning, eller om saken blir henlagt.

Jeg synes det er veldig ubehagelig at noen anmelder meg.... Jeg refunderte jo pengene? 

• Liker 3
Skrevet

Anmeldte personen deg etter at du refunderte pengene?

Høres ut som en tulling! 

(Og ja det er lett å anmelde men når det ikke er noen sak så skjer det jo ikke noe med den som blir anmeldt heldigvis :)) 

Anonymkode: fcf52...5ea

• Liker 3
Skrevet

Du har dessverre støtt på en gærning. Gi ham lav score på rating på Finn og advar andre i kommentaren der. Tror ikke det kan slettes. 

• Liker 21
Skrevet
Just now, Carmen67 said:

Du har dessverre støtt på en gærning. Gi ham lav score på rating på Finn og advar andre i kommentaren der. Tror ikke det kan slettes. 

Får ikke lyst til å selge noe på finn igjen..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er veldig ubehagelig at noen anmelder meg.... Jeg refunderte jo pengene? 

Jeg skjønner godt at du føler at det er ubehagelig, men idiotiske personer finner man overalt. Politiet har jo henlagt saken, så det er ikke noe mer du trenger å tenke på. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å sutre så sinnsykt

Anonymkode: 9a3dc...f54

• Liker 3
Skrevet

Er kjøper fra Oslo-øst?

Anonymkode: 8fa7f...174

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt. Dette var ubehagelig. Men slike er overalt i samfunnet. Ta dine forholdsregler og send med sporing. Stol på at på Finn er mesteparten flotte og ærlige kjøpere. 

• Liker 3
Skrevet

Returnerte du pengene med en gang, eller kverulerte du?

Anonymkode: 0f11b...722

Skrevet

Derfor sender jeg sjeldent, gidder ikke slike psyko folk. De få gangene jeg sender understreker jeg at de blir på mottagers risiko.

Men du trenger ikke tenke noe mere på det. Du skal ha mange slike saker på deg før de går videre med det.

Anonymkode: db899...587

• Liker 2
Skrevet

Slapp av. Politiet får inn mange rare anmeldelser som selv får politiadvokatene til å trekke på smilebåndet. Jeg hadde en kjæreste som var politiadvokat og de fikk inn en anmeldelse der noen anmeldte TV2 for å ha værdamer med usømmelig adferd. 😀

Anonymkode: 5739d...351

• Liker 8
Skrevet

Du har nok blitt lurt av en utspekulert kjøper. Politiet tar ikke tak i sånne ting. 

Og for en hundrelapp? Rapporter kjøper til Finn. Jeg har også blitt presset av en slik kjøper. Da jeg ikke lot meg presse, truet kjøper med å skrive en dårlig review på meg, men sletter den hvis jeg ga pengene tilbake. Jeg lot henne skrive en dårlig anmeldelse og jeg kommenterte nedenfor. Ett år senere så jeg personen på insta og jaggu hadde hun varen hun kjøpte av meg på seg. Det fins dessverre mange frekke folk på Finn. De må man luke ut ved å rapportere dem til Finn.no

Anonymkode: 97dcc...886

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kjøper fra Oslo-øst?

Saklig

Anonymkode: c4b71...8bd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saklig

Anonymkode: c4b71...8bd

Mer saklig enn det du hadde å komme med ihvertfall. 
Det er en finnbruker som holder på sånn med flere nemmelig. Vedkommende bor på en adr i Oslo-øst. Kunne likegjerne vært Oslo-vest eller Nord-Norge, men nå var det Oslo-øst. Beklager om du føler deg truffet av bosted.

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med lett å anmelde noen? Ja alle kan sende inn de anmeldelsene de vil, så er det politiets jobb å etterforske og finne ut om det er grunnlag for anmeldelsen og bevis som kan føre til straff. Bedrageri, ran og forsikringssaker er de type sakene med flest falske anmeldelser. 

Anonymkode: 2241c...9ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...