Gå til innhold

Jeg skal få valp - planter som er giftige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få en liten Bichon Havanais-valp i hus og jeg har begynt å undersøke hvilke planter som er farlige for hunder. 
Det virker som at alle plantene jeg har utenom en er farlig for hunder. 

Nå lurer jeg på om jeg må kaste/gi bort alle disse plantene, eller om det holder at jeg setter de utenfor valpens rekkevidde? Jeg er så redd for at noen blader skal falle ned eller noe. 

Det står for eksempel at garderobeplante, monstera deliciosa og eføy er planter man burde unngå når man har hund. 
Jeg har en kjempestor monstera som jeg har hatt i mange år som er så flott, og det ville vært trist å måtte kvitte seg med den. De fleste plantene som står at de er giftige sier at de kan gi "magebesvær/diare/oppkast", det er én av plantene som står at kan være dødelig og den skal jeg selvfølgelig kvitte meg med. 

Hva gjorde dere da dere fikk valp? Burde jeg bare ha et plantefritt hjem? 

Anonymkode: 0195c...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitt deg med den dødelige, men de andre kan du beholde. Sett de høyt og/eller sett en kompostgrind (fås billig på felleskjøpet) foran plantene du ikke kan sette høyt frem til valpen er blitt litt eldre og klokere 🙂

Det er jo en liten hund du får, så det skal ikke være noe problem å sette ting litt unna. Jeg kvittet meg ikke med mine planter, og det har gått helt fint 

Anonymkode: 7495f...67f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...