Gå til innhold

Gravid, rosa utflod, blod??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle vakre☺️ jeg fikk litt rosa utflod på lørdagskveld, dette gjekk fort øve og var kun en gang når jeg var på do. Jeg er i uke 6. Hadde tidlig ultralyd igår da jeg ble så bekymra, han kunne ikke se hjerte eller noe, men deg var normalt da embryoet var så lite enda, men han sa at alt såg fint ut og var ikke noe antydning til ein sa. Tok også blodprøve hos legen på mandag og fikk svar på at hcg nivået mitt var veldig bra. Men igår kveld kom det blod når jeg var på do, ikke mye, bare litt når jeg tørket meg. Har komt litt idag også, men ingen vondt i magen ingenting.. Litt ubehag i selve vagina, det er det eneste.. 

var å målte hcg igjen idag, så blir spennende å se hva den ligger på i morgen☺️ 

Er det noen som har opplevd noe lignende? Er det normalt å kanskje blø litt etter ein innvendig ultralyd? Eller kan dette tyde på ein sa? Vet det er vansklig å si, men trenger sårt svar.. 

hilsen en som har brukt 1år og 3 mnd på å prøvd å bli gravid siden sist sa..

Anonymkode: 146cd...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde før du hadde SA sist? Skjønner du er bekymret når du ser blod. Jeg er i ganske lik situasjon som deg , jeg har nå blitt gravid igjen etter SA i fjor (tok 11 måneder cirka). Foreløpig bare i uke 5 men følger med hele tiden om det er antydning til blod, er så bekymret for at det skal gå galt igjen særlig siden det tok så lang tid å bli gravid igjen.. Uansett da jeg var gravid i fjor så hadde jeg spotting fra uke 6 cirka , alt fra rosa til brunlig hver dag . Jeg googlet , spurte jordmor , osv, og kom frem til at det var normalt å spotte. Uansett før SA startet i uke 9 -10 så var det mer frisk type blod som kom , lik mensen samt magesmertene var ikke milde murringer  lengre men vonde menssmerter. I tillegg hadde graviditetssymptomene jeg hadde hatt vært borte i over en uke kanskje, puppene krympet og magen ble flatere.  Så lenge du har hatt kontakt med lege og vært på ultralyd osv og de sier det ser greit ut så får du slå deg til ro med det. Du merker fort om det er en SA på gang pga mengdene blod og smerter. 

Anonymkode: 9b037...124

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva skjedde før du hadde SA sist? Skjønner du er bekymret når du ser blod. Jeg er i ganske lik situasjon som deg , jeg har nå blitt gravid igjen etter SA i fjor (tok 11 måneder cirka). Foreløpig bare i uke 5 men følger med hele tiden om det er antydning til blod, er så bekymret for at det skal gå galt igjen særlig siden det tok så lang tid å bli gravid igjen.. Uansett da jeg var gravid i fjor så hadde jeg spotting fra uke 6 cirka , alt fra rosa til brunlig hver dag . Jeg googlet , spurte jordmor , osv, og kom frem til at det var normalt å spotte. Uansett før SA startet i uke 9 -10 så var det mer frisk type blod som kom , lik mensen samt magesmertene var ikke milde murringer  lengre men vonde menssmerter. I tillegg hadde graviditetssymptomene jeg hadde hatt vært borte i over en uke kanskje, puppene krympet og magen ble flatere.  Så lenge du har hatt kontakt med lege og vært på ultralyd osv og de sier det ser greit ut så får du slå deg til ro med det. Du merker fort om det er en SA på gang pga mengdene blod og smerter. 

Anonymkode: 9b037...124

Heilt ærlig så husker jeg ikke hvordan sist sa var, trur jeg bare fortrengte det.. Men min samboer sier at jeg fekk rosa utflod og det varte helt til jeg plutslig fikk veldig smerte i mage og begynte å blø.. Men jeg føler at jeg ikke fikk smerter før det blødde sikkelig og det kom klumper ut..

det er det at jeg har mistet symptom, jeg er ikke kvalm, ikke oppblåst mage lengre - har enda ømme bryst da, men ikke noe mer enn det.. 

gratulera med graviditet, håper det går bra med dere denne gangen❤️❤️

Anonymkode: 146cd...e2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg spottet 4 dager på rad i uke 6/7. Ikke hver gang det kom noe på tørk etter en tur på do, men allikevel nok til å stresse meg. På tidlig ultralyd 8+4 så vi et lite foster som hadde det helt topp og et hjerte som banket 🥰

Skrevet

Det var sånn min SA var. Merket rosa i utfloden noen dager før SA. Hadde nettopp vært på ultralyd og alt så bra ut, og legen ringte meg dagen etter SA for å fortelle at hcg nivåene på prøven jeg tok hadde steget og alt så fint ut. Han visste ikke at jeg nettopp hadde hatt SA men virket ikke som at det var noe uvanlig for han når jeg fortalte det. 

Anonymkode: 634df...586

Skrevet

Er 7 uker på vei her og hadde et klart bankende hjerte sist uke, har hatt litt rosa spotting i 2 dager uten noe smerter. Kun hatt litt mensmurringer men di har kommet og gått egintlig hele veien. Idag så ikke gyn hjerteslag, tror dere det er en SA? Fosteret så vi og plommesekken. 
Ville trodd jeg skulle hatt mer smerter og blod vis det var en SA? Er så stresset 😞 

skal til fastlegen og privat UL imorgen…

Anonymkode: f6a07...d40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...