Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er voksen og planlegger barn til neste år. Er fertil. 

Jeg har tre kandidater som kan bli far til barnet. En av dem er egentlig utelukket for han er veldig interessert  i meg, jeg vil ikke bli sammen med han. De to andre kan være donorer, men hva vil dere vektlegge tyngst av egenskaper? Jeg vil at barnet skal kunne få treffe og lære noe av far, men krever ikke at han stiller opp eller betaler faste barnebidrag. Hvis han vil bidra får han lov. 

Andre som har løst dette på samme måte og har erfaringer?? Begge er selvfølgelig  aktuelle fordi de er intelligente og har mye bra i seg  den ene utmerker seg kanskje som en gjennomgående bra mann. 

Anonymkode: 05690...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er voksen og planlegger barn til neste år. Er fertil. 

Jeg har tre kandidater som kan bli far til barnet. En av dem er egentlig utelukket for han er veldig interessert  i meg, jeg vil ikke bli sammen med han. De to andre kan være donorer, men hva vil dere vektlegge tyngst av egenskaper? Jeg vil at barnet skal kunne få treffe og lære noe av far, men krever ikke at han stiller opp eller betaler faste barnebidrag. Hvis han vil bidra får han lov. 

Andre som har løst dette på samme måte og har erfaringer?? Begge er selvfølgelig  aktuelle fordi de er intelligente og har mye bra i seg  den ene utmerker seg kanskje som en gjennomgående bra mann. 

Jeg håper dette er trolletråd.

Skrevet
O.G. skrev (6 minutter siden):

Jeg håper dette er trolletråd.

Nei, det er det ikke. Jeg skulle ønske man kunne slutte å kalle alt man ikke liker for trolling

• Liker 3
Skrevet

Den som er det beste forbildet for et barn. Dvs har best holdninger til kvinner og fargede, fattige, homofile osv. 

Anonymkode: d42b1...b5a

• Liker 2
Skrevet

Lurere å kjøpe sæd via klinikk.

Anonymkode: a3a0f...16a

• Liker 6
Skrevet

Bruk donorsperm fra klinikk. Din løsning høres ut som framtidige 18 år med drama..

Anonymkode: 28425...967

• Liker 10
Skrevet

Håper disse «barnefedrene» er klar over at de er aktuelle som «donor», og ikke som fedre. 😅

Anonymkode: b723b...6c7

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. Jeg skulle ønske man kunne slutte å kalle alt man ikke liker for trolling

Det handler ikke om å ikke like det, men at det er såpass sprøtt at det er vanskelig å tro at det er sant.

Anonymkode: 2649f...472

• Liker 7
Skrevet

Håper disse fedrene som du kaller dem er klar over hvilket helvette du kan lage for dem om du ønsker. Skikkelig ekstremsport må jeg si!

Anonymkode: 0c8df...51f

• Liker 2
Skrevet

Med all mulig forståelse for kvinner som sterkt ønsker å få barn men av en eller annen grunn er forhindret fra å ha en partner: Hvis man skal velge hvilke egenskaper faren skal ha (og dermed potensielt videreføre til barnet), så er "villig til å lage farløse barn og velge å ikke være far til mitt biologiske avkom" temmelig langt nede på lista for hva jeg personlig ville sett etter.

For å si det på en annen måte: jeg synes det er trist at menn reduseres til spermmaskiner og at man tenker det er hipp som happ for et barn om de har en pappa i livet. Altså en pappa, ikke en grei onkel som kommer på besøk av og til, selv om det selvsagt er bedre enn ingenting.

Anonymkode: 68a68...1a5

• Liker 6
Skrevet

Ville heller satset på å finne deg en mann som vil være FAR til barnet ditt. 
Fedre er faktisk en av de aller viktigste personene i livet til de aller fleste. Og du frarøver ikke bare barnet muligheten til å ha en far, men også en hel familie på farssiden. Dårlig plan.

Anonymkode: cb54b...dc9

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe av det sjukeste jeg har lest !! 
Finnes det ett fnugg av fornuft i deg som tenker at et barn vil vokse opp med dn far? 
Har du anelse om hvor viktig den biten er?  
Stakkars unger av desse donorbarna som skal vokse opp basert på mors nåde ! 

Anonymkode: dc47f...9d8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du legger tråden om at du ikke vil være sammen med en mann eller knapt gi ungen din en pappa, inne på samlivsforumet. Så det er ikke rart det blir tolket som trolling.

Dersom det er sant vil nok de fleste her inne krysse fingrene for at du er infertil.

Anonymkode: ab812...6f1

Skrevet

Velg en til å lage barnet og en annen til og oppdra barnet.

Anonymkode: 4d9da...be3

Skrevet

Så den som er interessert i et stabilt forhold og evt familie til barnet utelukker du mens de to andre som mulignes ikke er det er grei? 

Ja det var jo logisk... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper disse «barnefedrene» er klar over at de er aktuelle som «donor», og ikke som fedre. 😅

Anonymkode: b723b...6c7

Det er vel ikkje mor åleine som kan avgjere dette.

Skrevet
9 minutter siden, Carrot said:

Så den som er interessert i et stabilt forhold og evt familie til barnet utelukker du mens de to andre som mulignes ikke er det er grei? 

Ja det var jo logisk... 

Samme tenkte jeg. Sjuke greier! 

Anonymkode: 5ccb1...060

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er noe av det sjukeste jeg har lest !! 
Finnes det ett fnugg av fornuft i deg som tenker at et barn vil vokse opp med dn far? 
Har du anelse om hvor viktig den biten er?  
Stakkars unger av desse donorbarna som skal vokse opp basert på mors nåde ! 

Anonymkode: dc47f...9d8

Stakkars deg som har fått så dårlig oppdragelse!! Det er ikke viktig med en far så lenge en har en mor!! En mor, to mødre, to fedre, eller donor. Det viktigste for barnet er og bli elsket og ønsket!! 

Anonymkode: 8f9e8...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Stakkars deg som har fått så dårlig oppdragelse!! Det er ikke viktig med en far så lenge en har en mor!! En mor, to mødre, to fedre, eller donor. Det viktigste for barnet er og bli elsket og ønsket!! 

Anonymkode: 8f9e8...371

Dette er jo selvfølgelig ikke sant! 
Farsrollen og morsrollen er svært viktig! 

Selvsagt går det også fint å vokse opp uten, men det er likevel en stor del en går glipp av som må, etter beste evne, kompenseres for. 

Vil du virkelig mene at det ikke er bedre med to mødre og to familier enn én for eksempel? 

Det setter barnet i en mer sårbar situasjon å være helt avhengig av én hovedomsorgsperson. 

Les gjerne også om donorbarns ønske og behov for å finne ut om sin biologiske far. Det er ikke bare-bare å lage barn i petriskåler og forvente at valgene ikke har konsekvenser.

Anonymkode: cb54b...dc9

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt noen av dem om de ønsker barn? 

Anonymkode: 82975...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...