AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Noen sier man skal vaske fulle maskiner for å spare strøm, mens andre sier full maskin kan ødelegge motor og at man max skal vaske halv maskin. Særlig når laken og håndkler er på vaskeplanen pleier jeg å fylle maskinen helt full. Skjønner at dette er tyngre for motoren men er det ødeleggende? Hvor full maskin er riktig? Anonymkode: cc388...f84
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Det kommer jo helt an på angitt kapasitet for din maskin. Anonymkode: 3d7d7...f91 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Det står i bruksanvisningen hvor mye tørt tøy du kan ha i maskinen. Anonymkode: 05c23...3b1 4
TheHairyToothfairy Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 det er neppe motoren som får seg en smell, men demperene og lager til motor kan nok ta skade ved voldsom overlast eller gjentatt overlast. 1
Huldra85 Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Ja,min ble det. Måtte kjøpe en som tok flere kg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det står i bruksanvisningen hvor mye tørt tøy du kan ha i maskinen. Anonymkode: 05c23...3b1 Ja men jeg driver ikke akuratt å veier tøyet mitt Anonymkode: cc388...f84 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja men jeg driver ikke akuratt å veier tøyet mitt Anonymkode: cc388...f84 Da kan du gjøre det en gang eller to, så har du bedre kontroll Anonymkode: 5c676...1d7 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Huldra85 skrev (Akkurat nå): Ja,min ble det. Måtte kjøpe en som tok flere kg. Jeg har en vanlig 60x60 miele vaskemaskin med 7 kg kapasitet. Anonymkode: cc388...f84
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men jeg driver ikke akuratt å veier tøyet mitt Anonymkode: cc388...f84 Har du noe i hus som veier ca det maskinen din tar? Så kan du løfte på den noen ganger, slik at du får en viss følelse av hvordan xx kilo skal veie. Etter 25 år med hest så vet jeg ganske nøyaktig hvor mye 7 kg (høy) veier, så jeg vet da også når noe veier mer enn det Anonymkode: 3eecc...58c 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kan du gjøre det en gang eller to, så har du bedre kontroll Anonymkode: 5c676...1d7 Hvordan skal det gå an? Er ikke plass til alt tøyet oppå en baderomsvekt til mennesker og kan ikke drive å skru opp en kjøttvekt med knagg i taket heller Anonymkode: cc388...f84
Huldra85 Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Min ble ødelagt etter en heftig runde med omgangssyke, og da gikk det endel dyner og håndklær🙈 Har tre barn.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noe i hus som veier ca det maskinen din tar? Så kan du løfte på den noen ganger, slik at du får en viss følelse av hvordan xx kilo skal veie. Etter 25 år med hest så vet jeg ganske nøyaktig hvor mye 7 kg (høy) veier, så jeg vet da også når noe veier mer enn det Anonymkode: 3eecc...58c God ide har noen manualvekter på 4 kg hvertfall Anonymkode: cc388...f84 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Selvfølgelig kan den det! Er nesten like dumt som å spør om støvsugeren går i stykker om man støvsuger vann. Anonymkode: ac7cf...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan skal det gå an? Er ikke plass til alt tøyet oppå en baderomsvekt til mennesker og kan ikke drive å skru opp en kjøttvekt med knagg i taket heller Anonymkode: cc388...f84 Putt tøyet oppi en ikeapose feks, så bruker du en sånn type vekt: Anonymkode: 3eecc...58c 2
-venter- Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Er nokså sikker på at vekten gjelder klær i vår tilstand. Derfor pleier jeg å ha ikke full om det er mye dongeri eller sengetøy. Det blir skikkelig tungt!
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 2 minutter siden, -venter- said: Er nokså sikker på at vekten gjelder klær i vår tilstand. Derfor pleier jeg å ha ikke full om det er mye dongeri eller sengetøy. Det blir skikkelig tungt! Hehe, ja... 7 kilo tørre klær ville vært masse. Jeg ville nok bekymret meg mer om klærne blir rene og om såpen blir skylt vekk. Det skal være ca 1/3 ledig plass i trommelen Anonymkode: 821a6...5a3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 Det er vel en formel. Husker ikke om du kan fylle 2/3 eller 3/4 av plassen med tørt tøy, men trommelens størrelse skal fortelle deg hvor mye den tåler. Løst tøy, ikke hardstappet. Anonymkode: 548d3...d4f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 -venter- skrev (28 minutter siden): Er nokså sikker på at vekten gjelder klær i vår tilstand. Derfor pleier jeg å ha ikke full om det er mye dongeri eller sengetøy. Det blir skikkelig tungt! Faktisk er kapasiteten oppgitt i mengden tørt tøy kan håndtere i en vask. https://www.power.no/magasinet/inspirasjon/vaskemaskinens-kapasitet/ Sitat Kapasiteten til en vaskemaskin måles i kilogram og for vanlige forbrukere kan det være alt fra 4 kg til 12 kg. Dette er vekten tørt tøy som maskinen kan håndtere i hver vask. Anonymkode: f9f92...f2f 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan skal det gå an? Er ikke plass til alt tøyet oppå en baderomsvekt til mennesker og kan ikke drive å skru opp en kjøttvekt med knagg i taket heller Anonymkode: cc388...f84 Har du en skittentøyskurv og en badevekt? Da er det bare å gå på vekta med tom kurv, deretter med ønsket mengde tøy. Og så trekker du fra vekten av deg og den tomme kurven. Hverdagsmatte. Anonymkode: e6ca5...61d 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan skal det gå an? Er ikke plass til alt tøyet oppå en baderomsvekt til mennesker og kan ikke drive å skru opp en kjøttvekt med knagg i taket heller Anonymkode: cc388...f84 Da tar du en plastikkboks, veier den. Legger tøyet oppi og trekker fra vekten på boksen. Anonymkode: 7711e...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå