AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Hei dere, For en liten tid tilbake klarte jeg dessverre å pådra meg trekk i lønn og dermed en betalingsanmerkning. Kravet er ferdig betalt nå i januar 2022, så da vil jo anmerkningen fjernes. Planen videre er da å refinansiere all gjelden min for å få bedre kontroll på ting. Spørsmålet mitt er hvor lenge jeg bør vente før jeg søker slik refinansiering? Det tar jo litt tid før anmerkningen e helt ute av alle systemer tenker jeg ? Selv tenkte jeg å vente til sommeren - altså ca 6 måneder. Er det for lenge ? Anonymkode: 883b9...5c1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Kontakt inkassoselskapet som har saken uken etter siste avdrag og be om at det slettes. Du trenger ikke vente et halvt år, ta det med en gang da du har krav på at den skal slettes. Det er dessverre ikke alltid automatikken er veldig god på akkurat det. Anonymkode: b1fa9...abb
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt inkassoselskapet som har saken uken etter siste avdrag og be om at det slettes. Du trenger ikke vente et halvt år, ta det med en gang da du har krav på at den skal slettes. Det er dessverre ikke alltid automatikken er veldig god på akkurat det. Anonymkode: b1fa9...abb Kreditoren i mitt tilfelle er NAV. Er de kanskje enda raskere med å slette enn et privat inkassoselskap ? Anonymkode: 883b9...5c1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kreditoren i mitt tilfelle er NAV. Er de kanskje enda raskere med å slette enn et privat inkassoselskap ? Anonymkode: 883b9...5c1 Aiiii. De skal forøvrig ha samme policy. Anonymkode: b1fa9...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå