AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Aldri i mitt liv har jeg dratt den så langt at en regning har gått til inkasso, så det er litt surt. Hva innebærer dette? Blir den slettet etter en stund? Jeg har betalt med engang nå, og var sikker på at jeg hadde betalt den andre. Det viser seg at jeg har surret litt. Vært deprimert den siste tida. Men tar jo selvfølgelig ansvar for mine handlinger. Jeg burde ha følget med selv og. Anonymkode: 23621...2b1
anonym 4545 Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Hvis du fullt betaler beløpet inkassobyrået krever, er saken uten av verden. Eventuell betalingsanmerkning blir slettet. Hvis du ikke kan betale hele beløpet på en gang ber du inkassobyrået om en avdragsordning. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 anonym 4545 skrev (1 time siden): Hvis du fullt betaler beløpet inkassobyrået krever, er saken uten av verden. Eventuell betalingsanmerkning blir slettet. Hvis du ikke kan betale hele beløpet på en gang ber du inkassobyrået om en avdragsordning. Det tar over et halvt år før en ubetalt faktura blir betalingsanmerkning................. Anonymkode: 03906...a9d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tar over et halvt år før en ubetalt faktura blir betalingsanmerkning................. Anonymkode: 03906...a9d Ok…………………………………. Anonymkode: 13f79...239
Sunset90 Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 (endret) Når en regning går til inkasso vil inkasso selskapet ta over jobben med og drive inn det. Fra betalingsfristen det skulle vært betalt kan man legge på 8% forsinkelsesrenter av det totalte kjøpet løpende til det blir betalt Inkasso kan legge på purregebyr, eventuelt ulik salær av inkassogebyr på saken i tilegg. Ettersom hvor stort kravet er. Betaler man ikke kan inkasso kreditsjekke deg for verdier eiendel inntekt betalinganmerkinger osv for og kartlegge inndrivingen. Kort forklart om man ikke betaler kan saken gå til jurdisk eller namsmannen, og det kan tvangsinndrives om det finnes verdier. Betaler man i raskt og i tråd med innkassoselskapet så ordner deg seg, og det blir ingen konsekvenser. Endret 1. desember 2021 av Sunset90
Gjest Blondie65 Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Har regningen gått til inkasso eller har du fått et inkassovarsel? Det er stor forskjell på dette. Et inkassovarsel betyr at dette er siste frist til å betale før regningen går videre til inkasso. Dette er langt billigere og langt mindre alvorlig enn en inkassosak. Når regningen faktisk har gått til inkasso påløper det kostnader i form av salærer. Hvis man ikke betaler nå heller begynner inkassoselskapet å se etter mulighet for pant. Det aller vanligste med relativt små regninger er at det blir lønnstrekk. Dvs. at namsmannen (hvis det ikke er statlig gjeld eller lånekassen som er gått til inkasso, da er det andre instanser) begjærer såkalt utlegg og sender varsel til din arbeidsgiver om at du skal trekkes i lønn i en periode. Jeg anbefaler deg sterkt å være nøye med å åpne regninger og purringer selv om du er deprimert. Det blir ikke bedre psykisk av å glemme regninger og få inkassosaker, lønnstrekk og økonomisk rot i tillegg. Be heller om hjelp til dette enn å la det forfalle. Nå har du glemt en regning og du har ordnet opp. Så da er denne ute av verden. Lag deg et system der du ser på regninger en gang i uken - da sørger du for at du har full orden på dette.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Sunset90 skrev (3 minutter siden): Når en regning går til inkasso vil inkasso selskapet ta over jobben med og drive inn det. Fra betalingsfristen det skulle vært betalt kan man legge på 8% forsinkelsesrenter av det totalte kjøpet løpende til det blir betalt Inkasso kan legge på purregebyr, eventuelt ulik salær av inkassogebyr på saken i tilegg. Ettersom hvor stort kravet er. Betaler man ikke kan inkasso kreditsjekke deg for verdier eiendel inntekt betalinganmerkinger osv for og kartlegge inndrivingen. Kort forklart om man ikke betaler kan saken gå til jurdisk eller namsmannen, og det kan tvangsinndrives om det finnes verdier. Betaler man i raskt og i tråd med innkassoselskapet så ordner deg seg, og det blir ingen konsekvenser. Purregebyr slettes når det går til inkasso. Det er ikke noe som heter purring innenfor inkasso. Det vil si at hvis en sak går til inkasso så slettes purregebyrene fra hovedkravet. Det som påløper en inkassosak er renter som du sier, og så lett salær og tungt salær. Lett salær vil påløpe innen de første dagene saken går til inkasso. Det vil si at du kan unngå dette om du er kjapp å betale. Etter 28 dager vil det påløpe et tungt salær, som er det dobbelte av lett salær. Betalingsanmerkninger påløper etter inkassosaken har gått så langt at det varsles rettslige skritt. Det får man beskjed om og har 30 dager til å ordne opp fra varsling. Anonymkode: 03906...a9d
Sunset90 Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Purregebyr slettes når det går til inkasso. Det er ikke noe som heter purring innenfor inkasso. Det vil si at hvis en sak går til inkasso så slettes purregebyrene fra hovedkravet. Det som påløper en inkassosak er renter som du sier, og så lett salær og tungt salær. Lett salær vil påløpe innen de første dagene saken går til inkasso. Det vil si at du kan unngå dette om du er kjapp å betale. Etter 28 dager vil det påløpe et tungt salær, som er det dobbelte av lett salær. Betalingsanmerkninger påløper etter inkassosaken har gått så langt at det varsles rettslige skritt. Det får man beskjed om og har 30 dager til å ordne opp fra varsling. Anonymkode: 03906...a9d Har kjørt en sak mot kunde, der personen ikke betalte Da vi ikke hadd lagt på noe Purregebyr selv, gjorde innkasso det på 35kr, som er standard purregebyr, vanelig eller ikke, det må gudene vite. Utover dette ble det lagt på renter 8% betalingsfrist 14 dager. Dette var det første som ble sendt ut av inkasso. Deretter ble det sendt ut betalingsoppfordring med med inkasso salær på 560kr Utover dette har ikke kravet vokst nevnevedig utenom renter hverdag idag. Da personen hadde 15 betalingsanmerkninger er det 0 og hente ut fra kreditsjekk. Er det ikke anbefalt og gå juridisk ifølge inkasso, grunnet at summen det er snakk om er for lav. Og man må betale 2000kr ifølge de for juridisk sak. Saken ligger til overvåkning. Håpløst, aldri legg ut varer til kunder Endret 1. desember 2021 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Sunset90 skrev (8 minutter siden): Har kjørt en sak mot kunde, der personen ikke betalte Da vi ikke hadd lagt på noe Purregebyr selv, gjorde innkasso det på 35kr, som er standard purregebyr, vanelig eller ikke, det må gudene vite. Utover dette ble det lagt på renter 8% betalingsfrist 14 dager. Dette var det første som ble sendt ut av inkasso. Deretter ble det sendt ut betalingsoppfordring med med inkasso salær på 560kr Utover dette har ikke kravet vokst nevnevedig utenom renter hverdag idag. Da personen hadde 15 betalingsanmerkninger er det 0 og hente ut fra kreditsjekk. Er det ikke anbefalt og gå juridisk ifølge inkasso, grunnet at summen det er snakk om er for lav. Og man må betale 2000kr ifølge de for juridisk sak. Saken ligger til overvåkning. Håpløst, aldri legg ut varer til kunder Veldig leit å høre for din del. Har jobbet med inkasso i flere år og får mange reaksjoner på at jobben er å kreve inn penger fra folk uten penger, men sannheten er jo at de har kjøpt en vare eller tjeneste fra en annen som høyst sannsynlig har hatt utgifter på og taper sine penger igjen hvis de ikke betaler for seg. Håper du ikke lider stort tap i det store og hele! Anonymkode: 03906...a9d 1
Sunset90 Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 (endret) Det er riktig, vi ga opp etter rundt 2mnd og prøve selv. Og vi var aktiv og pushet, men ingenting bet på. Bare en mase tullsvar og lovnader datoer som ikke stemte. Lagde avtale på 3mnd, der vedkommende samtykket til dette og hvilken dato vi skulle ha det betalt. Vanskelig greie, men virker som noen bare kjøper seg tid, og når tiden går ut går vi lei. Aldri tatt telefonen 1 gang når vi har ringt 4-5 selv, og innkasso 6+ gang, Svaret er at har ikke tid, som om vi tar hensyn til det, en person som vanskeliggjør alt for seg selv. Og ikke stille sæ tilgjengelig. Når ringt totalt over 10ganger begge vi samlet, så handler det ikke om noe annet en prioteringer. Ingen er født i gjeld. Salg på ca 4500kr, innkjøpspris på ca 3000kr. Det ser ikke så lyst ut, ifølge personen kan bare betale 300-400kr pr mnd, men ingen garanti for at dette skjer. Det har personen vist selv, da ikke klarte og holde noe som ble inngått. Skylte på oss om vi tok mer en det, så er det vi som er jævelig, og hun havner på gata.🤪 Skylde på oss, men innser ikke det e stelt istand selv. Spurte om hun skjønte at situasjoen var selvstelt? fikk aldri noe svar på det. vi skulle ha ordninær betaling slutten av Juli iår. Og dette er den saken vi aldri har fått betalt for vanskeligst sak, da vi gjorde et salg utenfor systemet. lærdom, aldri salg utenfor systemet, da det er klarna som styrer alt med betaling nettbutikken. Vi har ingenting med om folk ikke betaler, det tar klarna seg av. Men da vi bruker fiken og lager faktura for salg utenfor systemet, er det jo bare og sende fakturan videre til innkasso sammarbeidspartner i fiken, når vi gjør et salg utenfor systemet. Så saken ligger til overvåkning såvidt jeg skjønner, og der kan det vell ligge lenge. Eventuelt til situasjon bedrer seg, men lite trolig er nok mange om beinet vi er nok ikke først En person som mangle økonomisk forståelse, og heller ikke styrer sin økonomi selv, etter det gikk skeis sikkert. Nei kan bli lang ventetid ja, vi overlever nok om vi går i tapt også på det. bare surt at noen kan tro de kan inngå en avtale og vi betalte for varene, og betalingsfrist 3 uker fordi det passet bra da for vedkommende. samtidlig vi som må purre på alt for og driv fra et svar avtale eller betaling fra personen. Nei håpløst ja, hehe stopper her.... Endret 1. desember 2021 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Sunset90 skrev (59 minutter siden): Det er riktig, vi ga opp etter rundt 2mnd og prøve selv. Og vi var aktiv og pushet, men ingenting bet på. Bare en mase tullsvar og lovnader datoer som ikke stemte. Lagde avtale på 3mnd, der vedkommende samtykket til dette og hvilken dato vi skulle ha det betalt. Vanskelig greie, men virker som noen bare kjøper seg tid, og når tiden går ut går vi lei. Aldri tatt telefonen 1 gang når vi har ringt 4-5 selv, og innkasso 6+ gang, Svaret er at har ikke tid, som om vi tar hensyn til det, en person som vanskeliggjør alt for seg selv. Og ikke stille sæ tilgjengelig. Når ringt totalt over 10ganger begge vi samlet, så handler det ikke om noe annet en prioteringer. Ingen er født i gjeld. Salg på ca 4500kr, innkjøpspris på ca 3000kr. Det ser ikke så lyst ut, ifølge personen kan bare betale 300-400kr pr mnd, men ingen garanti for at dette skjer. Det har personen vist selv, da ikke klarte og holde noe som ble inngått. Skylte på oss om vi tok mer en det, så er det vi som er jævelig, og hun havner på gata.🤪 Skylde på oss, men innser ikke det e stelt istand selv. Spurte om hun skjønte at situasjoen var selvstelt? fikk aldri noe svar på det. vi skulle ha ordninær betaling slutten av Juli iår. Og dette er den saken vi aldri har fått betalt for vanskeligst sak, da vi gjorde et salg utenfor systemet. lærdom, aldri salg utenfor systemet, da det er klarna som styrer alt med betaling nettbutikken. Vi har ingenting med om folk ikke betaler, det tar klarna seg av. Men da vi bruker fiken og lager faktura for salg utenfor systemet, er det jo bare og sende fakturan videre til innkasso sammarbeidspartner i fiken, når vi gjør et salg utenfor systemet. Så saken ligger til overvåkning såvidt jeg skjønner, og der kan det vell ligge lenge. Eventuelt til situasjon bedrer seg, men lite trolig er nok mange om beinet vi er nok ikke først En person som mangle økonomisk forståelse, og heller ikke styrer sin økonomi selv, etter det gikk skeis sikkert. Nei kan bli lang ventetid ja, vi overlever nok om vi går i tapt også på det. bare surt at noen kan tro de kan inngå en avtale og vi betalte for varene, og betalingsfrist 3 uker fordi det passet bra da for vedkommende. samtidlig vi som må purre på alt for og driv fra et svar avtale eller betaling fra personen. Nei håpløst ja, hehe stopper her.... Eh... Hva har dette usammenhengende vrøvlet med ts sitt spørsmål å gjøre? Anonymkode: bdc62...d09 1
anonym 4545 Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tar over et halvt år før en ubetalt faktura blir betalingsanmerkning................. Anonymkode: 03906...a9d Det korrekte er at det kan ta over et halvt år.
Sunset90 Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eh... Hva har dette usammenhengende vrøvlet med ts sitt spørsmål å gjøre? Anonymkode: bdc62...d09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eh... Hva har dette usammenhengende vrøvlet med ts sitt spørsmål å gjøre? Anonymkode: bdc62...d09 har vell mer og gjør en din kommentar? et eksemple hvor ille inkasso kan gå.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 anonym 4545 skrev (3 timer siden): Det korrekte er at det kan ta over et halvt år. Nei, det skal igjennom en viss tid og saksgang før man får lov til å sende kravet rettslig. Jeg jobber med inkasso. Tiden mellom lett og tungt salær er 28 dager bare der. Så skal det også stå en viss tid. Bare varselet fra rettslig gang varsles har minst en måned i varslingstid og behandlingstiden tar enda lengre, flere måneder. Det er ikke bare å slenge betalingsanmerkninger på folk, det skal via mange instanser. Anonymkode: 03906...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå