AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har sosial angst og er mest for meg selv. Dette jobber jeg med, men det er ikke så lett. Jeg har 4 søstre, og det eneste de snakker om er "finn deg en mann", "du skulle hatt en mann i livet ditt", "alt blir bedre for deg bare du finner deg en mann". Jeg orker snart ikke mer av det de sier. Det er ikke bare for meg å gå ut heller. Føler ingen forstår meg. Jeg er føler meg for syk til å være i et forhold. Jeg må uansett bli frisk. Hvordan skal jeg liksom finne en mann når jeg har sosial angst og sliter med å treffe nye? Jeg har gått til psykolog, jeg likte meg ikke der, og det funket ikke så bra for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å finne meg en mann jeg liker når jeg ikke vil treffe noen. Utrolig vanskelig. Hvem andre her sliter med det samme? Anonymkode: 38fd1...a58
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har sosial angst og er mest for meg selv. Dette jobber jeg med, men det er ikke så lett. Jeg har 4 søstre, og det eneste de snakker om er "finn deg en mann", "du skulle hatt en mann i livet ditt", "alt blir bedre for deg bare du finner deg en mann". Jeg orker snart ikke mer av det de sier. Det er ikke bare for meg å gå ut heller. Føler ingen forstår meg. Jeg er føler meg for syk til å være i et forhold. Jeg må uansett bli frisk. Hvordan skal jeg liksom finne en mann når jeg har sosial angst og sliter med å treffe nye? Jeg har gått til psykolog, jeg likte meg ikke der, og det funket ikke så bra for meg. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å finne meg en mann jeg liker når jeg ikke vil treffe noen. Utrolig vanskelig. Hvem andre her sliter med det samme? Anonymkode: 38fd1...a58 Jeg sliter ikke helt likt - men min psykolog sier motsatt. Finn deg selv, finn ting som gir deg glede, om det så er pianomusikk og puslespill hjemme. Fyll på med det du selv liker. Så blir man en god partner også etter hvert. Men det er ikke poenget. Gjør ting du kan trives med 🥰 Klem til deg. Anonymkode: 51a2e...0d5 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Jeg sliter ikke med det samme, men hvorfor sier de det til deg så ofte? For her klager du over din families mas om å få deg en mann, samtidig som du på en måte spør hvordan du kan gå frem for å finne en mann. Eller at du er usikker på hvordan. Kan det hende at de føler at det du ønsker er en mann? Har du sagt til de at du ikke vil de skal mase om det? Anonymkode: 4c4fa...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Folk som sier det er de som selv ikke ser poeng med livet annet enn å ha noen. Anonymkode: 78367...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Folk som sier det er de som selv ikke ser poeng med livet annet enn å ha noen. Anonymkode: 78367...ad0 Enig. Det er ikke sånn at livet på magisk vis blir supert bare man finner en partner. Anonymkode: c3389...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Svar de med "Slutt å press patriarkalske lenker på meg! Kvinner trenger ikke en mann for å ha det bra/ha et komplett liv!" Da innser de hvor dumme de selv høres ut og stopper å si det Anonymkode: 84838...187 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #8 Skrevet 5. februar 2022 De snakker bullshit. De fleste som blir drittlei og vil ut av forholdet/ekteskapet er kvinner, ikke menn. Jeg sliter med det samme, og tenker at det ville bare blitt verre. Har man nok med seg selv, trenger man ikke et annet menneske hjemme som man skal please og rydde opp rotet til. En som skal blande seg inn i livet ditt og ta avgjørelser med deg. Ikke f***! Anonymkode: 9968b...444 4
drivhus Skrevet 5. februar 2022 #9 Skrevet 5. februar 2022 Enig i det mange skriver her, en trenger ikke en partner. Mener over halvparten av voksne bor alene nå. Når det gjelder den forbaska angsten, er det rett og slett riktig medisin som hjelper. I alle fall litt på vei. Så får andre mene hva de vil om det. De som ikke har angst, vet ikke hva det er. Det er et helvete. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå