Norah112 Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 (endret) - Endret 1. desember 2021 av Norah112 kan slettes takk
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Hæ? Hva er problemet med å bare si hei til alle kollegaer? Det handler om inkludering og godt psykisk miljø på jobb. Hva om kollegaen du aldri sier hei til er den alle velger å ikke si hei til? Anonymkode: b3d6d...f5a 9
Norah112 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Hva er problemet med å bare si hei til alle kollegaer? Det handler om inkludering og godt psykisk miljø på jobb. Hva om kollegaen du aldri sier hei til er den alle velger å ikke si hei til? Anonymkode: b3d6d...f5a Vedkommende sier HEI kun når jeg jeg sier hei Treffer hun på meg neste møte eller neste gangen på jobben, vil hun ikke si HEI, før jeg har hilst. Men hun hilser på alle andre og nøler ikke med dette.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Det er ukollegial oppførsel å forskjellsbehandle. På den annen side, med fleksitid kan man risikere å bruke de første 2 timene av arbeidsdagen på å hilse på alle som kommer. Men å droppe å hilse på én kollega er noe annet. Anonymkode: 0ab3a...19c 3
Norah112 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2021 RELATIVT enkelt ja eller nei spørsmål, er det frivillig å si hei til en kollega? Finnes det noen lover og regler på dette?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Nei det finnes ikke regler så spesifikt at det går på hilsning, men det finnes for mobbing på arbeidplass osv. Anonymkode: 7e836...522 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Norah112 skrev (9 minutter siden): RELATIVT enkelt ja eller nei spørsmål, er det frivillig å si hei til en kollega? Finnes det noen lover og regler på dette? Du formulerte deg krøkkete og skriver jo selv at du ikke finner en regel i aml. Du vet hva svaret på spørsmålet ditt er. Anonymkode: 0ab3a...19c
tdm900 Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Det er frivillig, men gjør det klart av høflighet. Om det er jeg eller den andre som er først, har jeg ikke tenkt veldig over. Men, har såvidt vert borti ett tilfelle som du opplever. Jeg ignorerte det og var høflig mot denne også.
Norah112 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du formulerte deg krøkkete og skriver jo selv at du ikke finner en regel i aml. Du vet hva svaret på spørsmålet ditt er. Anonymkode: 0ab3a...19c Kanskje jeg formulerte meg dårlig. Men hæ? hva er svaret som jeg ikke vet her?
Norah112 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 1. desember 2021 tdm900 skrev (1 minutt siden): Det er frivillig, men gjør det klart av høflighet. Om det er jeg eller den andre som er først, har jeg ikke tenkt veldig over. Men, har såvidt vert borti ett tilfelle som du opplever. Jeg ignorerte det og var høflig mot denne også. Men når vedkommende sier hei til alle andre. Vi kan stå to ansatte med 4-5 meters mellom rom mellom hverandre. Vedkommende hilser på den kollegaen som står noen meter med navn, men sier ikke hei til meg. Jeg har prøvd å si hei til vedkommende flere ganger, men hun hilser aldri tilbake og kan overse meg, men andre nøler vedkommende ikke med å hilse på.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Norah112 skrev (8 minutter siden): Men når vedkommende sier hei til alle andre. Vi kan stå to ansatte med 4-5 meters mellom rom mellom hverandre. Vedkommende hilser på den kollegaen som står noen meter med navn, men sier ikke hei til meg. Jeg har prøvd å si hei til vedkommende flere ganger, men hun hilser aldri tilbake og kan overse meg, men andre nøler vedkommende ikke med å hilse på. Har du ikke en leder du kan gå til? Anonymkode: b3d6d...f5a
Norah112 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du ikke en leder du kan gå til? Anonymkode: b3d6d...f5a EQ Endret 1. desember 2021 av Norah112
tdm900 Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Norah112 skrev (3 timer siden): Men når vedkommende sier hei til alle andre. Vi kan stå to ansatte med 4-5 meters mellom rom mellom hverandre. Vedkommende hilser på den kollegaen som står noen meter med navn, men sier ikke hei til meg. Jeg har prøvd å si hei til vedkommende flere ganger, men hun hilser aldri tilbake og kan overse meg, men andre nøler vedkommende ikke med å hilse på. Virker som om det er hersk og splitt som råder hos deg.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 Her kom det mange tanker. Det første jeg tenker er at jeg sliter med å tro på deg, for ingen leder kan styre mange ansattes oppførsel mot én person uten at dette lekkes og det høres derfor noe paranoid ut. Men så har du en ganske sur og påståelig (lite ydmyk og åpen for tolkningsfeil), så da tenker jeg at noen på jobben din kanskje har en grunn til å ikke like deg. Men det høres ikke godt ut. Anonymkode: dda8f...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå