*melis* Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Hørte noen rykter om at det har komt en ny rettetang som liksom ikke skal skade håret. Noen som vet om det finnes en sånn og hvor man eventuelt kan få kjøpt den? Erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #2 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg fikk meg rettetang for et år siden i bursdagsgave. Og hun som kjøpte den var hos en frisør, som sa at man måtte ha de med keramiske plater. De sliter ikke så på håret som de andre, kaller de jalla jeg.. Koster rundt 300-400 tror jeg, med keramisk plate. Også er det jo lurt å burke leggvann, eller noe som beskytter håret mot varme.
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 Hvis den ikke skal slite, må den hverken bruke varme eller mekanisk press. Rettetenger med keramiske plater sliter mindre på håret, fordi de er glatte og holder høy, jevn temperatur. T3 Tourmaline fra LF er nok den rettetangen JEG ville kjøpt om jeg skulle kjøpt ny.
*melis* Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2005 Rettetangen jeg bruker nå er kjøpt hos frisør og kostet rundt 1000 kroner når jeg kjøpte den i fjor. Da har den vel keramisk plate? Ellers bruker jeg også varmebeskyttende spray, men likevel blir håret slitt.
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2005 #5 Skrevet 11. oktober 2005 I følge frisøren min vil all varmebehandling slite på håret, uansett kvalitet på produktet, og uansett beskyttelsesprodukter. Noe annet er en illusjon og en salgshype av dimensjoner. Pass på å bruke en god hårkur ukentlig, og ikke bruk BÅDE føner og rettetang, da blir det dobbelt opp med skade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå