Gå til innhold

Hvilken dagligvarebutikk bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

I hvilken butikk gjør du dine daglige innkjøp? Hvorfor bruker du den butikken?

Vi handler mest på Spar på grunn av god service og bra utvalg, men jeg bruker Rema en del også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimi og Bunnpris fordi de ligger nærmest! Vi har ikke bil, så da tar man det nærmeste, selv om det ikke nødvendigvis er der jeg ville handlet hvis jeg hadde andre muligheter..

Bunnpris er trangt og både Rimi og Bunnpris har et dårlig vareutvalg, ingen ferskvare disk etc. Service eksisterer vel ikke noen av plassene.

Gjest prestekrage
Skrevet

Prøver å bruke Rema en gang i uka (storhandle), men ettersom jeg da er avhengig av skyss (takk mamma) er det ikke bestandig dette lar seg gjennomføre.

Ellers så blir det Prix hvis jeg allerede om morgenen vet hva jeg skal ha og dermed tar med meg penger (dette ligger på veien hjem fra jobb/barnehage).

Mine "å f.... jeg har glemt" eller "nå fikk jeg lyst på" innkjøp blir handlet på rimi- da dette er butikken som ligger aller nærmest....

Skrevet (endret)

Prøver å handle det meste på Rema en gang i uken, men er nok innom Spar 3 ganger i uken for å få varer som de ikke har på Rema. Vi har både Rema og Spar i nabolaget, og vi handler på Rema pga at det er billigere der, og så litt på Spar fordi der har de fersk fisk, god ferskvaredisk, og gode bakevarer.

Endret av Marillia
Gjest Bellatrix
Skrevet

Prix. Det ligger nærmest, de har ok priser og god service.

Skrevet

Meny, beste av de to nærmeste butikkene. Rema 1000 her er skikkelig ekkel.

Skrevet

Handler på ICA jeg.

Vet at de er litt dyre men de har så mye godt der! Masse freskvarer, godt utvalg av brød og bakervarer, fine grønnsaker og urter, masse spennende frukt og varer som andre butikker ikke har.

Jeg liker å bli litt innspirert når jeg handler, bruker god tid og titter etter nye ideer. :ler:

Gjest Ingrid78
Skrevet

Lokalbutikken her har akkurat blitt til bunnpris, så nå handler jeg stort sett bare der. Det er kun hvis jeg skal ha noe de ikke har jeg drar andre steder, og da er det som regel kiwi eller meny. Det er nemlig en mil til andre matbutikker, og her har vi en veldig fin bunnpris. Første i Buskerud til og med

Skrevet

Handler på Prix, de har stort sett det jeg trenger.

Ellers, hvis jeg er i byn, handler jeg på Mega før jeg tar bussen hjem

Skrevet

Kiwi fordi den ligger på vei hjem fra skolen. Ica ellers, fordi den er nærmest. Er visst en bunnpris i nærheten også, men har ikke vært der ennå

Gjest Spacegirl
Skrevet

Handler på Spar, for det er den eneste dagligvarebutikken i kommunen. Men syns det er dyrt, så skulle gjerne handlet på f.eks Rema men det blir altfor langt å reise.

Skrevet

Rema og Kiwi, er vel de butikkene vi handler mest på. Nå har vi så og si nesten alle matvarebutikker i nærheten så vi kan i grunn velge å vrake. Bruker disse to mest fodi jeg synes de er billigst på de varene vi bruker mest! Er det noe vi trenger som de ikke har er vi innom Spar eller Meny.

Skrevet

Kiwi, bare fordi det er nærmest, ikke pga utvalget.

Skrevet

blir mer og mer tilhenger av rema; de har billig og bra nordfjordkjøtt og ellers det jeg trenger. Lar meg glede av små ting, slik som å få brød til 4 kr :)

lørdager skeier vi ut og handler på ultra, meny, mega eller coooobs. Er en utpreget impulssjopper, så det er dyrt å handle på steder med bra utvalg... :roll:

Skrevet

Det blir for det meste KIWI, og det er fordi de har bleieavtale... når jeg skal handle inn litt bedre varer, går jeg på litt finere butikker..

Syns Rema, Rimi og Kiwier utrolig kjedelige...

Skrevet

En salig blanding av Meny, Ultra, Rema og Ica. Alt etter om vi skal ha basisvarer, bedre kvalitet og mer fristende varer eller hva som er i nærheten. Ultra er helt klart favoritten.

Skrevet

95 % blir handlet på Meny. De to nærmeste butikkene er Meny. De siste fem prosentene er fordelt mellom Kiwi og Ultra.

Skrevet

Meny - bra utvalg.

Spar - ligger nærmest.

Handler aller mest på Meny, er som regel innom Spar hvis jeg har glemt noe eller hvis jeg jobber sent.

Skrevet

Jeg har de fleste matvarebutikkene her, men jeg tar bilen og kjører til coop Mega. De er litt dyrene, men de har bedre utvalg og god ferskvare :)

Kan noen si meg hva en ultra butikk er? Er det som mega eller f.eks rimi? Vi har den ikke her i Bergen.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...