Gå til innhold

Noen som kan tolke et dansk ord her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en danske jente skriver til en dansk mann "hej tykke", hva betyr tykke når dette er en slank person? Er det et kallenavn for en med tykk penis? 

Jeg er kjæresten til denne mannen og han har vært flørtende med andre, jeg mistenker mer.. Chatten mellom de fortsatte med at hun håpet å se han igjen snart og han skrev det samme tilbake, men påstod når jeg spurte han at dette var en barndomsvenninne han hadde møtt tilfeldig på butikken når han var hjemme i Danmark noen uker tidligere i høst (og jeg var her i Norge) Han ble helt rar når jeg spurte han hva hun mente med tykke, ble rød i ansiktet, stutret og sa at kanskje hun syns han hadde blitt tykk - not, fordi han er tynnere enn gjennomsnittet, og når jeg påpekte det så sa han at kanskje hun mente det ironisk, eller at hun mente fed som i kul på norsk ellers visste han ikke hva hun kunne mene med det(påstår han) ! Men jeg kan en del dansk og har aldri hørt "tykke" brukes på den måten før. 

Er det noen her som VET hva det betyr? Trenger ingen spekulasjoner, og nei dette er ikke nok en penistråd.. Jeg trenger seriøst å vite hva det betyr og om dette er noe man sier og hvorfor. 

Anonymkode: 9127c...b12

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som noe helt anna enn språket er problemet her. 

Anonymkode: 0203a...e7a

• Liker 5
Skrevet

Ifølge google translate betyr det tykke. Så med mindre det er slang for noe, eller det er ironi fordi han er tynn vites ikke. Men hans reaksjon tyder kanskje på noe muffens.

Anonymkode: f1d7d...0d4

• Liker 2
Skrevet

"Hei tjukken" - en ironisk hilsen til en tynn mann, ofte en intern spøk.

Anonymkode: e3fa5...c91

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

"Hei tjukken" - en ironisk hilsen til en tynn mann, ofte en intern spøk.

Anonymkode: e3fa5...c91

Tenkte jeg og

Anonymkode: 4dfc1...cea

Skrevet

Kan vedkommende ha ment «smukke» og så har det blitt rettet av ordboken til tykke? 

Anonymkode: 2b3f7...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...