Haugenjenta Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg syns det er vanskelig å finne korrekt info, så nå spør jeg her. Beklager på forhånd om det er lettere å finne svar enn hva jeg har prøvd. Vi tenker oss en tur over til Nordby neste uke. Er det noe vi må gjøre før vi kjører inn til Sverige? Og hva må vi gjøre tilbake til Norge? 1
Brunello Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Hvorfor er det så viktig å reise til Sverige nå? 2
Haugenjenta Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2021 Brunello skrev (1 time siden): Hvorfor er det så viktig å reise til Sverige nå? Gjerne svar på det jeg spør om, det hadde vært veldig fint. Men for å svare deg.. Det er ikke nødvendigvis viktig, men vi har lyst til å ta turen. Har ikke vært utenfor Norges grenser på to år i motsetning til mange andre. Vi begge er fullvaksinert, bruker munnbind og går med sprit på oss + holder rikelig avstand. Vi drar på en hverdag, er der til det åpner og gjør det vi kommer dit for - pleier være ferdig på maks tre timer. 4
tussi84 Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Dette må du gjøre : - registrere innreise til Norge fra Sverige på den datoen du skal reise på. Det kan du fylle ut dagen før. - ha tilgang til Corona sertifikat/pass som viser at dere er fullvaksinert. Hvis man blir stoppet på grensen må man vise dette. 3
roxy80 Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Noen som vet om det er timesvis med kø pga corona kontroll? 1
Haugenjenta Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2021 tussi84 skrev (6 timer siden): Dette må du gjøre : - registrere innreise til Norge fra Sverige på den datoen du skal reise på. Det kan du fylle ut dagen før. - ha tilgang til Corona sertifikat/pass som viser at dere er fullvaksinert. Hvis man blir stoppet på grensen må man vise dette. Tusen takk for svar 😊 Da var det som jeg trodde, syns bare det var vanskelig å finne rett informasjon. Kanskje jeg har leita feil 🙈
tussi84 Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 roxy80 skrev (1 time siden): Noen som vet om det er timesvis med kø pga corona kontroll? Vi var på Nordby senteret om søndagen. Det var ingen kø over grensa på vei tilbake. Det var heller stikkprøver, hvor de stoppet noen få. De fleste bare kjørte gjennom tollen. 1
Entern Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 tussi84 skrev (5 minutter siden): Vi var på Nordby senteret om søndagen. Det var ingen kø over grensa på vei tilbake. Det var heller stikkprøver, hvor de stoppet noen få. De fleste bare kjørte gjennom tollen. Så bra! Tenker det blir en harrytur på meg i jula. Sprit og kjøtt og svenske oster jippi!!! 2
Gjest theTitanic Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Entern skrev (3 minutter siden): Så bra! Tenker det blir en harrytur på meg i jula. Sprit og kjøtt og svenske oster jippi!!! Er det virkelig så spennende å gå på butikken? Når vi har vært på reise og kjører gjennom Sverige handler vi ikke særlig mye. Hva er egentlig alt oppstyret om? Samme med taxfreebutikker. Kan glatt fly og ikke stikke innom der.
Entern Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 theTitanic skrev (6 minutter siden): Er det virkelig så spennende å gå på butikken? Når vi har vært på reise og kjører gjennom Sverige handler vi ikke særlig mye. Hva er egentlig alt oppstyret om? Samme med taxfreebutikker. Kan glatt fly og ikke stikke innom der. Det er bare tilsvarende taxfree, selv om de har veldig godt alkohol utvalg, og litt annerledes kjøtt utvalg enn i Norge og andre matvarer som er gode og artige Merk at jeg ikke drar til Strömstad da. 1
Gjest theTitanic Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Entern skrev (10 minutter siden): Det er bare tilsvarende taxfree, selv om de har veldig godt alkohol utvalg, og litt annerledes kjøtt utvalg enn i Norge og andre matvarer som er gode og artige Merk at jeg ikke drar til Strömstad da. Jeg vet jo selvsagt hva som finnes der, forstår bare ikke hvorfor det er så spennende, og hvordan det er verdt flere timer i bil for å dra på butikken. Alkoholhandelen er artig da: nordmenn drar til Sverige. Svenskene, danskene og nederlenderne drar til Tyskland og tyskerne drar til Østerrike. Og østerrikerne, hvor drar de? Ser på flybilletter til Spania i dette øyeblikk, men ikke for vinteren.
Entern Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 theTitanic skrev (1 minutt siden): Jeg vet jo selvsagt hva som finnes der, forstår bare ikke hvorfor det er så spennende, og hvordan det er verdt flere timer i bil for å dra på butikken. Alkoholhandelen er artig da: nordmenn drar til Sverige. Svenskene, danskene og nederlenderne drar til Tyskland og tyskerne drar til Østerrike. Og østerrikerne, hvor drar de? Ser på flybilletter til Spania i dette øyeblikk, men ikke for vinteren. Det er liksom en utflukt?
Anbefalte innlegg