Gå til innhold

Ønske om flere underforum. Strikking. Søm. Foto. Tegning/maling. Friluftsliv. osv

AnonymBræker

Anbefalte innlegg

Ønske om flere underforum. Strikking. Søm. Foto. Tegning/maling. Friluftsliv. osv

Alle disse er nå samlet i en bås (Hobby). Det ville vært en stor fordel om det ble egne underforum for hver enkelt hobby-kategori. Lettere å finne frem til ønsket stoff da :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Takk for dette forslaget også. Underforumet for Hobby er et lite aktivt rom, og vi ser heller ikke her behovet for videre oppdeling slik aktiviteten er i dag.

Edie, adm.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (2 timer siden):

Hei.

Takk for dette forslaget også. Underforumet for Hobby er et lite aktivt rom, og vi ser heller ikke her behovet for videre oppdeling slik aktiviteten er i dag.

Edie, adm.

Takk for tilbakemelding :) Det er mulighet for at aktiviteten blir større inkl at både nye og eksisterende brukere blir mer aktive dersom dere deler opp det som er samlet under Hobby og fritid i flere underforum.

Jeg tenker på at feks en som er interessert i å lese og skrive i tråder om fotografering, ikke orker å skumme gjennom 5 sider med strikking før han finner tråder som er relevant for han. Da finner han trolig frem til et annet forum og Kvinneguiden taper dermed lesere og brukere.

Årsaken til at underforumet Hobby og fritid er et lite aktivt rom kan ligge i nettopp dette at det er alt for mange underemner samlet i samme rom. Hobby og fritid er jo en stor del av manges liv, så jeg tror at det ville blitt mye mer aktivitet dersom foto, maling, strikking, søm, friluftsliv osv fikk hver sitt underforum.

Endret av AnonymBræker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (4 timer siden):

Hei.

Edie, adm.

Jeg håper at dere velger å lytte til vårt ønske og at dere lager egnede underforum til oss :jepp: 

Det du skrev (uthevet) blir litt som feks:

Mange velger å ikke bruke buss som transportmiddel fordi tilgjengeligheten ikke stemmer med behovet, altså blir bussene lite brukt. 
De som driver busselskapet sier da: Bussene er lite brukt, og da ser vi heller ikke behovet for å tilpasse busstilbudet til brukerne slik at flere kommer til å benytte bussen... :buss:

cd3bff18-f67c-4a33-8902-29862f901a29?fit

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edie skrev (På 1.12.2021 den 10.10):

Hei.

Edie, adm.

Hei :) Kan dere vurdere å klistre noen av trådene i underforum Hobby, og f.eks etter hvert klistre en tråd om søm, en tråd om tegning/maling, en tråd om fotografering osv?
Jeg ønsker denne tråden om strikking klistret, da den inneholder gode tips og råd og linker med nyttige tips og råd om strikking og strikketeknikker m.m. for bl.a. nybegynnere og tråden kan være veldig nyttig for mange og bli veldig mye besøkt:

Ps. Den tråden hadde hatt 953 visninger da jeg nettopp løftet den opp.

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere velger å klistre noen av trådene i underforum Hobby, og f.eks etter hvert klistre en tråd om søm, en tråd om tegning/maling, en tråd om fotografering osv, så kan sikkert flere av Kvinneguidens brukere hjelpe til med å finne eksisterende tråder som egner seg til å klistres og/eller å starte nye tråder som egner seg til å klistres.

Jeg tenker altså på en klistret tråd for hver hobbykategori og fritidskategori. Eksempler på hobby/fritidskategori: Fotografering. Tegning/maling. Strikking. Hekling. Søm. Fisking. Telting.

I hver av de klistrede trådene vil det være fint om brukere linker til andre relevante tråder i innlegg. Dette vil gjøre det mye lettere å finne det man ønsker å finne her på Kvinneguiden :jepp:

Endret av AnonymBræker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i begge forslag, både underfora og evt klistrede emner hvis det første er umulig:Nikke:

Hobby er så mangt. Alle har en hobby, og de fleste har flere enn én. Quilting er ikke det samme som fjellklatring, og rypejakt er ikke det samme som å samle på lykketroll.

Noen hobbyer er beslektede, og kunne vært i samme forum, f.eks:

- Håndarbeid (søm og strikk)

- Jakt, fiske og friluftsliv

- Tegning, maling form og farge

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (3 minutter siden):

Helt enig i begge forslag, både underfora og evt klistrede emner hvis det første er umulig:Nikke:

Hobby er så mangt. Alle har en hobby, og de fleste har flere enn én. Quilting er ikke det samme som fjellklatring, og rypejakt er ikke det samme som å samle på lykketroll.

Enig! Støttes! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei.

Edie, adm.

Hei. Kan dere vurdere å se på behovet for oppdeling av underforum Hobby og Fritid?

Fra en annen tråd:

"Vedkommende mente sikkert "dette underforumet": Hobby og fritid.

Av 25 tråder på forsiden, handler (om man ser bort fra denne tråden) 6 om andre emner, og ikke mindre enn 18 om strikking.

Så man kan trygt si at det er stor overvekt av tråder om strikking her, ja, og hobbyforumet mister sin funksjon som hobbyforum for folk som tegner, maler, spiller musikk eller har tusen andre hobbyer når 75% av trådene handler om garn og strikking.

Hva med å lage et eget strikke-underforum for de strikkeglade ...?"

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBræker skrev (På 3.12.2021 den 13.22):

Hei :) Kan dere vurdere å klistre noen av trådene i underforum Hobby, og f.eks etter hvert klistre en tråd om søm, en tråd om tegning/maling, en tråd om fotografering osv?
Jeg ønsker denne tråden om strikking klistret, da den inneholder gode tips og råd og linker med nyttige tips og råd om strikking og strikketeknikker m.m. for bl.a. nybegynnere og tråden kan være veldig nyttig for mange og bli veldig mye besøkt:

Ps. Den tråden hadde hatt 953 visninger da jeg nettopp løftet den opp.

Den tråden har hatt 3300 visninger nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Edie, adm.

Hei! Kan dere vurdere klistring av den tråden og oppdeling i flere undeforum på nytt?

I en annen tråd skrev du i forbindelse med vurdering av klistring av tråd: "Hvis tråden dere henviser til blir veldig aktiv, og/ eller det opprettes mange tråder om samme tema slik at det vil oppleves forstyrrende vil vi ta en ny vurdering."
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1534653-så-bra-at-dere-har-festet-tråden-«ut-av-voldelig-forhold-kan-vi-med-erfaring-hjelpe»-under-samliv-kan-dere-også-feste-en-annen/?tab=comments#comment-28826170

I underforum Hobby og fritid opprettes det mange tråder med spørsmål om hjelp til strikking, og mange av disse spørsmålene kunne med fordel ha blitt postet i denne tråden som burde ha vært klistret https://forum.kvinneguiden.no/topic/1474680-vanskelighetsstige-på-strikkeprosjekter-og-teknikker/#comments og jeg mener at det er et behov for klistring av den tråden som inneholder mye nyttig for nybegynner-strikkere og de nevnte spørsmålene kunne ha blitt postet i den tråden og/eller i en helt ny samletråd med spørsmål og svar om strikking som klistres.

Endret av AnonymBræker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBræker skrev (3 timer siden):

Den tråden har hatt 3300 visninger nå. 

3400 nå. Populær tråd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (På 4.12.2021 den 13.43):

Enig :) Dine forslag er veldig gode :smilyblomst:

Hei @Edie:)   Kan du se på Knirkes veldig gode forslag her?

"Noen hobbyer er beslektede, og kunne vært i samme forum, f.eks:

- Tegning, maling form og farge"

Endret av AnonymBræker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har håp om at vi får våre ønsker innvilget dersom mange nok engasjerer seg og støtter opp om det som vi har skrevet om at vi ønsker her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! Jeg er ofte innom, men jeg strikker ikke, så da trasker jeg fort ut igjen. Er så sjeldent det er å finne noe annet der. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Skulle gjerne hatt en egen for fotografering. Har vært innom flere ganger, men er ofte 10 tråder om det samme. Blir så rotete.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...