Gå til innhold

Urovekkende nyheter fra Sør-Afrika nå!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får sitte stille I båten.

Skrevet

Ikke bare det, men denne varianten har jo mutert seg så mye at nå risikerer de som allerede har vært smittet og sliter med Long Covid, og få det en gang til. Det kan jo bli interessant...

Jeg lurer oppriktig på hva Støre holder på med. Vi kunne trengt litt tydeligere ledere nå. Et munnbind påbud der man ikke kan holde avstand burde vært et minimum!

• Liker 17
Skrevet
Callisto83 skrev (6 minutter siden):

Ikke bare det, men denne varianten har jo mutert seg så mye at nå risikerer de som allerede har vært smittet og sliter med Long Covid, og få det en gang til. Det kan jo bli interessant...

Jeg lurer oppriktig på hva Støre holder på med. Vi kunne trengt litt tydeligere ledere nå. Et munnbind påbud der man ikke kan holde avstand burde vært et minimum!

De er opptatt med å si at man kan dra på julebord.... 

Jeg er enig med deg. man må ha ett munnbindpåbud og meteren må tilbake. 

• Liker 14
Skrevet

Man burde også teste mye mer. Danmark feks tester langt flere enn i Norge. 

• Liker 7
Skrevet
NorthernLight skrev (1 minutt siden):

De er opptatt med å si at man kan dra på julebord.... 

Jeg er enig med deg. man må ha ett munnbindpåbud og meteren må tilbake. 

Jeg bruker munnbindet allerede ute i samfunnet. Ingen vits å vente på at regjeringen må påby det. Men det hadde selvsagt hjulpet en hel del med påbud, når folk "ikke tør" å gå med det på kollektivtransporten etc, fordi de er redde for hva andre måtte tenke.

Lurer virkelig på hvordan den nye regjeringen tenker? Tror de vi er det eneste landet i hele verden som helst skulle sett at det ikke ble en nedstengning? Ingen land innfører nå disse strenge tiltakene for moro skyld.

• Liker 11
Skrevet

Ja eg/me byrjar igjen med munnbind i morgon...visste på ein måte at det var i komminga

Skrevet
6 minutter siden, NorthernLight said:

Man burde også teste mye mer. Danmark feks tester langt flere enn i Norge. 

Danmark har lagt mer ressurser i det enn Norge under hele pandemien.

Skrevet
Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker munnbindet allerede ute i samfunnet. Ingen vits å vente på at regjeringen må påby det. Men det hadde selvsagt hjulpet en hel del med påbud, når folk "ikke tør" å gå med det på kollektivtransporten etc, fordi de er redde for hva andre måtte tenke.

Lurer virkelig på hvordan den nye regjeringen tenker? Tror de vi er det eneste landet i hele verden som helst skulle sett at det ikke ble en nedstengning? Ingen land innfører nå disse strenge tiltakene for moro skyld.

Jeg bruker munnbind også. Det er ikke ett veldig inngripende tiltak å ha munnbindpåbud feks . Det er heller ikke rart at mange ikke tar kollektivtransport når det i realiteten ikke er noe smittevern der. 

Man kan lure på hva de tenker. Hvorfor er støre regjeringen blitt bestekompis med FHI og ikke helsedir feks? Hva er grunnen? sjefen i FHI er søsteren til jens som er vel god kompis av støre,gode venner står som regel sammen, eller er det rett og slett fordi Støre har vært fan av sveriges strategi og la alt være oppe? Eller er de så utrolig naive at de ikke tror at helsevesenet kan kollapse som i andre land pga smitte? hvem vet grunnen....  Jeg skjønner bare ikke at de ikke hører på alle legene og utslitte helsearbeiderne på sykehusene og ekspertene som har hatt mye mer rett enn FHI siden pandemien startet...Hvem husker ikke Preben Aavitsland sin Tweet om at pandemien er over... er det mulig å drite seg ut mer? 

Nei man må teste teste teste, ha tiltak mot luftsmitte, meteren tilbake og munnbindpåbud. 

• Liker 12
Skrevet

Ja til meteren og munnbindpåbud.

• Liker 10
Skrevet

Trenger vi å vente på hva hva regjeringen vil før vi begynner med tiltak som avstand og munnbind??

• Liker 8
Skrevet

Om en mistenker den nye varianten så skal en i karantene og teste, gjelder alle. Blir ikke dette litt for enkelt? 

• Liker 1
Skrevet
Thanos skrev (7 timer siden):

Trenger vi å vente på hva hva regjeringen vil før vi begynner med tiltak som avstand og munnbind??

Kan ikke du bare gå foran som et godt exempel?

Skrevet
Callisto83 skrev (10 timer siden):

Tror du munnbindpåbud hadde hindret Omicron å spre seg i Norge? Rart. Omicron er sannsynligvis mer smittsom enn Delta, og i Tyskland, Østerrike, Belgia m.fl. øker/økte smitten ekstremt mye til tross for strenge munnbindpåbud som ble håndhevet av politiet..

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Munnbindet er på plass igjen det, meteren også, for min del altså, men jeg så ikke mange som brukte det sist jeg var på butikken. De er også temmelig trege med 3.dose her.

Glad for at de snakket om å dele oppskriften slik at flere land får tilgang til vaksinene.

Endret av Adobyen
Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

Munnbindet er på plass igjen det, meteren også, for min del altså, men jeg så ikke mange som brukte det sist jeg var på butikken. De er også temmelig trege med 3.dose her.

Glad for at de snakket om å dele oppskriften slik at flere land får tilgang til vaksinene.

Å dele oppskriften tenker jeg er noe av det viktigste i kampen mot dette viruset. Ja, vi kan fortsatt bli smittet og smitte videre men kan vi unngå å bli alvorlig syke så er det en seier og for de som har sett gamle gradvis bli kveld til døde så er det noe av det verste man kan dø av.

• Opprett ny...