Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter skikkelig med å legge min baby på 3mnd. Hun har plutselig begynt å gråte sånn hysterisk og deperat og spreller med hele kroppen når jeg skal prøve å få henne til å sovne. 

Begyner med legging kanskje kl 22, ca 1 time etter hun våkner fra siste blund. Begynte vel kanskje 21.30 i dag, og 22.15 sovnet hun etter massing byssing og gråt, til slutt sovnet hun ved puppen. Og våknet igjen 10 min senere 😭😭

Da var hun lys våken, så tenkte jeg kunne ta henne med på badet og vente til neste gang hun virka trøtt. Etter 30 min ca. Men nå har jeg brukt 1,5 time på å få henne til å sove igjen. Først skrek hun desperat i ca 30 minutter. Før hun plutselig virka lys våken.

Hva skjer!?? Er sååå sliten av bæring og byssing. Har ingen til å hjelpe meg heller.

Legger jeg henne for sent? Hvorfor våkner hun 10 minutter etter at hun sovna?

Vi samsover forresten. 

Anonymkode: 1ec19...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kveldsuro? Kanskje vil ha mat? 

Anonymkode: 8c567...4f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kveldsuro? Kanskje vil ha mat? 

Anonymkode: 8c567...4f5

Fikk mat ja.. kanskje kveldsuro, men hun virker helt fornøys når hun ikke skal sove..

Ts

Skrevet

Prøvde rundt 3 mnd leggerutiner, men som med deg ente jeg bare opp å bruke sykt lang tid (og mye frustrasjon) så hvis jeg endelig fikk han til å sovne så var det jo bare for meg å gå å legge meg etterpå fordi det hadde blitt så sent allerede. Ved 4 mnd løsnet det mer for vår del. Ønsket jeg hadde drøyd det litt lengre, for hadde sluppen unna mye frustrasjon rundt legging. Men husker hvor gjerne jeg ønsket meg litt kveld alene før samsoving hele natten. 

Anonymkode: a752c...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvde rundt 3 mnd leggerutiner, men som med deg ente jeg bare opp å bruke sykt lang tid (og mye frustrasjon) så hvis jeg endelig fikk han til å sovne så var det jo bare for meg å gå å legge meg etterpå fordi det hadde blitt så sent allerede. Ved 4 mnd løsnet det mer for vår del. Ønsket jeg hadde drøyd det litt lengre, for hadde sluppen unna mye frustrasjon rundt legging. Men husker hvor gjerne jeg ønsket meg litt kveld alene før samsoving hele natten. 

Ja, men jeg legger meg sammen med babyen fortsatt. Er alene så har ikke noe behov for å legge henne før egentlig. Men hun må jo sovne.. hun blir liksom aldri trøtt nok til å ta kvelden, eller er hun overtrøtt?

Skrevet

Fikk ikke lagt oss før kl 01 i natt, og 02 natta før..

Skrevet

Min på 3 måneders sovner vanligvis en gang mellom kl. 21.30 og 22.30. Ammes i søvn. Følger babyens rytme og stresser ikke med legging. Med eldste slet jeg meg ut på å forsøke å legge tidigere på kvelden for å få litt alenetid. 

Anonymkode: ea669...b51

• Liker 1
Skrevet

Følg baby du. Er litt tidlig for rutiner. Tvangssoving er sjelden en slager.

Anonymkode: 94548...6a1

• Liker 1
Skrevet

Alt går litt i ett med tida, men tror det var på den tida jeg begynte å legge fordi hun fant ikke roa på stua. La henne i 19-20-tida, men det var egentlig var siste lur for dagen så hun våkna ofte etter ca 30 min, og var gjerne våken 1-1,5t. Den tida lå hun stort sett blid og fornøyd i bedside-crib og pludra med meg ved siden av (vi måtte være inne på soverommet, ellers ble det for mye inntrykk og bare skriking) til jeg ammet på nytt etter ei stund, ga smokk og koseklut og la tilrette for soving igjen. Det tok kortere og kortere tid før hun sovna igjen og til slutt slutta hun å våkne etter første halvtimen. 

Mener å huske at jeg gjorde noe tilsvarende med eldste, men han hadde mye mer kveldsuro og var mindre da jeg starta. Det innebar mye mer skriking, for han brukte tid på å roe seg for natta. Med han starta det hele med 30 min -1t byssing av skrikende baby før jeg til slutt fikk amma i søvn. Han også våkna etter 10 min, tilsynelatende lys våken, men egentlig trøtt så jeg gikk aldri ut av soverommet med han heller med mindre det kom bæsjebleier som måtte skiftes, og jeg fortsatte å prøve å få han til å sove helt til han sovna, selv om det av og til kunne ta lang tid. Selv om hele leggeseansen starta med skriking ble det mindre skriking enn om jeg utsatte legginga etter den korte luren.

Anonymkode: a03cb...fc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men jeg legger meg sammen med babyen fortsatt. Er alene så har ikke noe behov for å legge henne før egentlig. Men hun må jo sovne.. hun blir liksom aldri trøtt nok til å ta kvelden, eller er hun overtrøtt?

Tja, kan jo være hun er overtrøtt ja. Kanskje prøve enda tidligere? Av erfaring syns jeg det var vanskelig å se trøtthetstegn da hun var så liten, så det kan jo være det. Lykke til ❤️ 

Skrevet

Det var forresten ikke fordi jeg absolutt ville ha inn rutiner med legging på kvelden, men fordi jeg så at barna mine hadde det bedre om de slapp å være oppe lenger. 

Anonymkode: a03cb...fc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sliter skikkelig med å legge min baby på 3mnd. Hun har plutselig begynt å gråte sånn hysterisk og deperat og spreller med hele kroppen når jeg skal prøve å få henne til å sovne. 

Begyner med legging kanskje kl 22, ca 1 time etter hun våkner fra siste blund. Begynte vel kanskje 21.30 i dag, og 22.15 sovnet hun etter massing byssing og gråt, til slutt sovnet hun ved puppen. Og våknet igjen 10 min senere 😭😭

Da var hun lys våken, så tenkte jeg kunne ta henne med på badet og vente til neste gang hun virka trøtt. Etter 30 min ca. Men nå har jeg brukt 1,5 time på å få henne til å sove igjen. Først skrek hun desperat i ca 30 minutter. Før hun plutselig virka lys våken.

Hva skjer!?? Er sååå sliten av bæring og byssing. Har ingen til å hjelpe meg heller.

Vi samsover forresten. 

Jeg var i samme situasjon som deg for fem mnd siden. Det er vanvittig slitsomt men det er som regel kveldsuro og de drømmer enormt mye jeg vet ikke om du merker men babyen din gråter i søvne kanskje før hun våkner?? Du må bare holde ut det er så tøft jeg føler med deg. Men for hver mnd som går så går det litt lettere. De regulerer alt selv hvertfall nå som hun er så liten. Er hun helt umulig så kanskje ta opp på helsestasjon. Du vil forstå henne så mye bedre med tiden. Hold ut ❤️ det går over. 

Anonymkode: 27288...a64

Skrevet

Vi får fremdeles ikke til noe legging av vår som nå er 5 mnd. 😆

Med første begynte vi å legge i 19-20 tiden ved 3 mnd, da var hun bare litt fjollete også sov hun pent i senga si at hele natten bare med noen ammeøkter i løpet av natta. Før 3 med var det kaos.Men andremann er klistremerke og begynte ikke med kveldsuro før han var 3 mnd. Vi prøver å legge 19-20, men det blir stort sett bare en powernap, også er han våken og urolig til han sovner sammen med meg i 22-00 tiden en gang, og vil ikke sove i egen seng 🙈 

Anonymkode: 0705f...3e1

Skrevet

Var vel rundt 3 måneder vi startet å legge baby rundt klokken 19, litt avhengig av når siste dupp var :) 

Skrevet

Ts her

Takk for mangr interessante svar.

I dag har jeg prøvd en ny tilnærming, da hun har blitt tydelig misfornøyd hver gang jeg har lagt henne for seg selv hele kvelden. Tror hun har veldig nærhetsbehov for tida. Så hadde henne i bæresjal en times tid mens jeg gjorde andre ting, da var hun helt rolig. Fra hun våknet fra en dupp kl 20 til kl 21.30

Når hun begynte å virke trøtt la vi oss i senga og hun sovnet rett etter amming, med smokk. Nå sover hun vdd siden av meg, tør ikke gå på badet i tilfelle hun våkner🤪 det ble hvrrtfall null gråting foreløpig!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi samsover forresten. 

La baby henge på deg og med deg og legg deg når baby legger seg, samsov med baby og la baby være nær mammas bare hud så skal du se at dere sover godt begge to.

Anonymkode: 54088...2d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her

I dag har jeg prøvd en ny tilnærming, da hun har blitt tydelig misfornøyd hver gang jeg har lagt henne for seg selv hele kvelden. Tror hun har veldig nærhetsbehov for tida. Så hadde henne i bæresjal en times tid mens jeg gjorde andre ting, da var hun helt rolig. Fra hun våknet fra en dupp kl 20 til kl 21.30

Når hun begynte å virke trøtt la vi oss i senga og hun sovnet rett etter amming, med smokk. Nå sover hun vdd siden av meg, tør ikke gå på badet i tilfelle hun våkner🤪 det ble hvrrtfall null gråting foreløpig!

Jepp de trenger å ligge klint inntil deg i mååååånedsvis ❤️ 
De taler kun ut fra behov så når baby trenger trygg nærhet så ville jeg satset på å fokusere på å dekke de behov baby prøver å gi beskjed om.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Vært gjennom det samme ;) ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

La baby henge på deg og med deg og legg deg når baby legger seg, samsov med baby og la baby være nær mammas bare hud så skal du se at dere sover godt begge to.

Ja har ingen problem med dette, men problemet mitt er "når baby legger seg".. hva hvis baby aldri vil legge seg😂 har som sagt ikke noe behov for å legge babyen før meg.

Men, skrev over her, har hatt henne i bæresjal hele kvelden, og nå sovna hun uten gråt. Får se om hun våkner og er lys våken igjen etter 40 min, som hun alltid pleier selv om det nærmer seg midnatt

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jepp de trenger å ligge klint inntil deg i mååååånedsvis ❤️ 
De taler kun ut fra behov så når baby trenger trygg nærhet så ville jeg satset på å fokusere på å dekke de behov baby prøver å gi beskjed om.

Passer fint, har selv mye behov for nærhet med baby! 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...