AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Fikk varmepumpe nå i oktober. Har ikke hatt det før, så dette er nytt for meg. Den kjører defrosting-programmet 2-3 ganger i døgnet, er det normalt? Det bråker veldig akkurat når det setter i gang, så jeg har våknet av det om natten. Nå har jeg lært at jeg må bruke ørepropper om natten, men det er likevel irriterende å høre på på dagtid. Må jeg bare venne meg til dette? Anonymkode: 50a38...df1
DrueSmoothie Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Ja det er helt normalt Når er varmepumpe går kjøles luften i og rundt den ned i tillegg til at den skiller ut vann fra luften (derfor det drypper vann under utedelen) og den må defroste for å ikke ise. Jo kaldere det er ute jo oftere skjer det.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Okey, så da er det normalt. Men hvordan orker folk å sitte i sofaen hele kvelden og høre på den høye lyden? Er det bare jeg som lar meg irritere over dette? Anonymkode: 50a38...df1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Høy lyd synes jeg ikke det er. Hører bare jevn sus når den går. Men høyt er det ikke. Anonymkode: 64911...108
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Her hører jeg bare et 2-sekunders whoosh med et par timers mellomrom, ikke noe mer. Jeg skvatt litt første gangen, jeg har heller ikke hatt varmepumpe før, men da jeg skjønte hva det var er det ingenting jeg reagerer på. Anonymkode: 63cdd...384
Høna79 Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Okey, så da er det normalt. Men hvordan orker folk å sitte i sofaen hele kvelden og høre på den høye lyden? Er det bare jeg som lar meg irritere over dette? Anonymkode: 50a38...df1 Du skriver selv at den defroster 2-3 ganger i døgnet, så da kan du umulig sitte i sofaen hele kvelden og høre på den høye lyden..? Blir etterhvert bakgrunnsstøy i sofaen. Men hvis lyden er så høy at du våkner at det hvis den defroster på natten (og du har varmepumpen i et annet rom og døren til soverommet lukket), ville jeg nesten trodd det var noe galt..? Siden den er helt ny, hør med de du kjøpte av/som installerte den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå