Gå til innhold

Positiv test? Graviditet eller cyste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg var hos gyn for 1 uke siden, pga noe smerter i eggstokkene. Der kunne hun se at jeg hadde hatt ei cyste der som hadde nylig sprukket. Hun tok blodprøver for sikkerhetsskyld og HCG målingene på prøvene viste «ikke gravid».

I dag følte jeg meg kvalm, så jeg valgte å ta en clearblue med PLUSS tegn. Den ble sterk positiv med EN GANG, klart og tydelig. Jeg valgte derfor å ta en digital i samme slengen, of den viste gravid 1-2. 

Kan dette være en feil? Kan det være pga den cysta som sprakk for ei uke siden? 

Og kan det være sånn at en test slår ut så sterkt bare ei uke etter negativ blodprøve? Gyn ble veldig overrasket og syntes dette hørtes veldig rart ut, så jeg ble veldig usikker etter å ha snakket med hun på klinikken.. 

E85882E0-2DF1-4291-A9ED-3377C8BA1316.jpeg

Anonymkode: 63736...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når var IKM da?

Anonymkode: 0b74d...0bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når var IKM da?

Har ikke holdt noe nøyaktig oversikt, så har ikke noe eksakt dato, men burde være rundt denne tiden. Første dag i siste mens var 2 november.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! 

Jeg var hos gyn for 1 uke siden, pga noe smerter i eggstokkene. Der kunne hun se at jeg hadde hatt ei cyste der som hadde nylig sprukket. Hun tok blodprøver for sikkerhetsskyld og HCG målingene på prøvene viste «ikke gravid».

I dag følte jeg meg kvalm, så jeg valgte å ta en clearblue med PLUSS tegn. Den ble sterk positiv med EN GANG, klart og tydelig. Jeg valgte derfor å ta en digital i samme slengen, of den viste gravid 1-2. 

Kan dette være en feil? Kan det være pga den cysta som sprakk for ei uke siden? 

Og kan det være sånn at en test slår ut så sterkt bare ei uke etter negativ blodprøve? Gyn ble veldig overrasket og syntes dette hørtes veldig rart ut, så jeg ble veldig usikker etter å ha snakket med hun på klinikken.. 

E85882E0-2DF1-4291-A9ED-3377C8BA1316.jpeg

Sprukne cyster gir ikke positive graiditetstester. Gratulerer ❤️  1-2 er såpass tidlig at der er over 1 uke og under 2uker siden eggløsning. Cysten var nok bare ett annet egg som sprakk utenom det som løsnet..
Gratulerer iallfall :)
Hvis du føler deg usikker kan du gå til legekontoret og spørre om å få ta blodprøve på HCG to ganger med 1 ukes mellomrom så får du visshet ❤️ 

Anonymkode: abf11...df9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sprukne cyster gir ikke positive graiditetstester. Gratulerer ❤️  1-2 er såpass tidlig at der er over 1 uke og under 2uker siden eggløsning. Cysten var nok bare ett annet egg som sprakk utenom det som løsnet..
Gratulerer iallfall :)
Hvis du føler deg usikker kan du gå til legekontoret og spørre om å få ta blodprøve på HCG to ganger med 1 ukes mellomrom så får du visshet ❤️ 

Tusen takk for et beroligende svar og info, kjente jeg pustet litt lettere nå.. etter 3 spontanaborter det siste året, så er dette svært ønsket ❤️ Jeg skal absolutt prøve å gjøre det på den måten, kanskje det vil gi meg en mer sikkerhet rundt hele greia ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke holdt noe nøyaktig oversikt, så har ikke noe eksakt dato, men burde være rundt denne tiden. Første dag i siste mens var 2 november.. 

Da sier det jo seg selv at det ble negativt hos legen...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for et beroligende svar og info, kjente jeg pustet litt lettere nå.. etter 3 spontanaborter det siste året, så er dette svært ønsket ❤️ Jeg skal absolutt prøve å gjøre det på den måten, kanskje det vil gi meg en mer sikkerhet rundt hele greia ❤️ 

Gratulerer ❤️ Skjønner følelsen denne gangen går det bra bare vent og se ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da sier det jo seg selv at det ble negativt hos legen...?

Jeg mente også det, men hun mente at det skulle slått ut uansett på den prøven, om det så hadde nettopp skjedd🥶 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mente også det, men hun mente at det skulle slått ut uansett på den prøven, om det så hadde nettopp skjedd🥶 

Nei ikke tenk på det du, men du kan bruke det som argument for å få de to HCG blodprøvene fra legen ;) Da får du visshet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...