Gå til innhold

Velferdspermisjon som 50% sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man skal til lege for eksempel, kan man da bruke velferdspermisjon selv om man er 50% sykmeldt med svangerskapsrelaterte plager? De gangene det har vært aktuelt for meg har jeg ikke brukt velferdspermisjon, bare tilpasset arbeidstiden min, men synes de dagene blir ganske lange og fysisk tunge pga. de plagene jeg har. Noen som vet hva som er vanlig?

Anonymkode: b5e52...751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er 50% sykemeldt er det en selvfølge at du legger legetime etc til den tiden du ikke er på jobb. 

Anonymkode: 9d48b...949

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. 

Anonymkode: 6348d...b44

Skrevet

Selv om man jobber 100 % så skal man helst unngå lege i arbeidstiden, men dette er jo ofte ikke mulig. Så når man jobber 50 % så sørger man så klart for lege utenom tiden man jobber.

Hilsen hun som også var delvis sykemeldt gjennom et tungt svangerskap 

Anonymkode: 151bf...e1f

Gjest Smeltemann
Skrevet

Fysj  utnytting av systemet. Lege timen kan du ta når du er fri.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

... men synes de dagene blir ganske lange og fysisk tunge pga. de plagene jeg har.

Anonymkode: b5e52...751

Da høres det ut som du kanskje trenger 60 % sykmelding? Legetimene bør uansett legges til tidsrommet du ikke jobber. 

Anonymkode: 1d302...e0f

Skrevet

Jobber statlig, og vi fører timer som normalt, selv om vi har vært til lege. Legger bare inn en kommentar om legetime. Sånn sett har det ikke noe å si hos oss om man er sykemeldt eller ikke. 

Anonymkode: b5c52...d04

Skrevet

Jeg ville lagt legetime og alt annet utenom den tiden jeg er på jobb, det burde være overkommelig når man er 50% sykmeldt 😊

Anonymkode: fbadb...133

Skrevet

Veldferdsperm til legetime er jo et "gode" jobben velger å gi, men velferdsperm til svangerskapskontroll er lovbestemt at du skal få.

Jeg har lagt ekstra legetimer utenom jobbtid men tatt svangerskapskontrollene (bare 2 hittil da) i jobbtid. Som deg så er jeg jo sykemeldt fordi jeg er veldig redusert, og å dra til lege og spesielt svangerskapskontroll (pga må gå lenger dit ++) tar faktisk mye energi, like mye som jobb. Så sist jeg feks var på svangerskapskontroll orket jeg ikke jobbe den dagen. (Er også gradet sykemeldt) og jeg orket heller ikke "ta igjen" den jobbingen noen annen dag. Jeg tenker det var ok, jeg er ikke en som har for vane å utnytte velferdstjenester eller frynsegoder på jobben akkurat. 

Anonymkode: 35663...ce2

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville lagt legetime og alt annet utenom den tiden jeg er på jobb, det burde være overkommelig når man er 50% sykmeldt 😊

Anonymkode: fbadb...133

Jeg tenker at det er litt vanskelig for oss å si om det er overkommelig for TS. Jeg er 40% sykemeldt men all tid jeg ikke er på jobb hviler jeg.. Mulig annerledes om man er 50% sykemeldt og da fungerer helt fint den tiden man ikke jobber, men det vet vi jo ikke om TS gjør. 

Anonymkode: 35663...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...