miss~Audrey Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Hva i all verden er det som skjer med at de jobber så hardt for uteliv og julebord når sykehusene trygler om tiltak? Alle pressekonferanser er bare tåkeprat innpakket i handlingskraft. Smertegrensen flyttes og flyttes. Hva er alt dette pratet om psykisk helse og folk som ikke kan servere øl lenger skal det være viktigere enn folk sine liv?? Hjelp meg å forstå. Er det ap som er underlagt LO eller hva er det de driver med? 22
Example Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Det ironiske er at det er Ap som verner om næringslivet, mens Høyre stengte ned. Jeg liker foreløpig veldig godt terskelen til den nye regjeringen har for å sette inn tiltak. Det er veldig bra. 22
Gjest Warrior Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Dette hadde jeg aldri trodd. Synes det er dårlig gjort mot alle som ligger alvorlig syk på sykehus og alle som har mistet noen. Blir bare lei meg av dette Gruer meg til jul nå. Skulle ønske de hørte mer på de som jobber på sykehusene og er slitne. Savner Bent Høie nå.
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Hvor lenge ønsker dere å ha tiltak og restriksjoner? For covid-19 kommer ikke til å forsvinne. 1 år, 5 år , 10 år, all overskuelig framtid? 40
Knoot Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 miss~Audrey skrev (1 time siden): Er det ap som er underlagt LO eller hva er det de driver med? Det har de vel alltid vært. 5
PetterKanin Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Man kan verne uteliv samtidig som man ikke tillater tradisjonelle julebord. Det er mulig å ha en balanse. 6
hlidskjalf Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Gjenferdet skrev (26 minutter siden): Hvor lenge ønsker dere å ha tiltak og restriksjoner? For covid-19 kommer ikke til å forsvinne. 1 år, 5 år , 10 år, all overskuelig framtid? For evig og alltid. Dette er samme type folk som ville tryglet Ted Bundy om å stramme til håndjernene enda mer. Hele denne covid-situasjonen har vist oss at folk flest er ekstremt lydige og ønsker helst ikke å tenke selv, men bare følge ordre og underkaste seg. 20
NorthernLight Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 I alle år har jeg hørt at Arbeiderpartiet er så gode og tar vare på folk av de som har stemt på AP...Ja jøss..... Jeg syns nå den forrige regjeringen tok smittevern og brydde seg mer om folk her hjemme... Det virker som om regjeringen har bestemt seg for svenske-strategi. De gjør meget lite med smitten. Det er bare anbefalinger.. Det er en drøss med folk over 65 som ikke har fått booster dose en gang. Og nå er test systemet så dårlig at den nye varianten Omicron kan vokse i det skjulte. Norge tester VELDIG lite iforhold til Danmark feks. 17
LisbethBerg Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Helse er mer enn fravær av sykdom. Du kan jo starte med å se på hva som skjedde med den psykiske helsen til folk under nedstengningen. AP prøver nå å fortelle folk hvilken ENORM kostnad det er å stenge ned samfunnet. Folk har dessverre blitt fortalt i to år at det eneste viktige er å unngå korona. Erna forsøker selv nå og kjøre på med dette budskapet. Enkle mennesker uten evne til å se helhet, vil fremdeles mene dette. Mange er dessverre også så fylt med angst at de sliter med å forstå at dette må vi leve med. Jeg skjønner ikke hva de tenker vi skal gjøre? Tro at viruset bare forsvinner? Det er utopi. Støre og Kjerkol viser seg nå som kloke beslutningstakere som evner å se helhet og forholdsmessighet. 28
Tussa84 Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 Example skrev (42 minutter siden): Det ironiske er at det er Ap som verner om næringslivet, mens Høyre stengte ned. Jeg liker foreløpig veldig godt terskelen til den nye regjeringen har for å sette inn tiltak. Det er veldig bra. Det kan virke som at høyre i sin iver etter å spenne ben på næringslivet kaster babyen ut med badevannet. Uansett synes jeg det var fint at vi er enige om at uvaksinerte ikke må utsettes for press og at de som vil oppfordres til å dekke seg med munnbind. 6
JennyB78 Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 For å stenge virksomheter må myndighetene faktisk ha hjemmel i smittevernloven, og det er ikke nok grunnlag at mange smittes når få utvikler alvorlig sykdom og at kapasiteten i helsevesenet er for lav grunnet andre sykdommer som skyldes at vi har levd uten virus en lang periode. Vaksinene har endret hele bildet og langt færre vil bli alvorlig syke. 17
Sermina Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 NorthernLight skrev (23 minutter siden): I alle år har jeg hørt at Arbeiderpartiet er så gode og tar vare på folk av de som har stemt på AP...Ja jøss..... Jeg syns nå den forrige regjeringen tok smittevern og brydde seg mer om folk her hjemme... Det virker som om regjeringen har bestemt seg for svenske-strategi. De gjør meget lite med smitten. Det er bare anbefalinger.. Det er en drøss med folk over 65 som ikke har fått booster dose en gang. Og nå er test systemet så dårlig at den nye varianten Omicron kan vokse i det skjulte. Norge tester VELDIG lite iforhold til Danmark feks. Sverige har mer tiltak enn Norge nå. F.eks blir barn i bhg syke så blir de ikke testet, men de må være hjemme i 7 dager før de får komme tilbake. På den måten reduserer smitte både for korona og annet kraftig. 4
Anonymus1986 Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 1 hour ago, Example said: Det ironiske er at det er Ap som verner om næringslivet, mens Høyre stengte ned. Jeg liker foreløpig veldig godt terskelen til den nye regjeringen har for å sette inn tiltak. Det er veldig bra. Må være befriende å se hvor rett du hadde mtp. tiltakene Og ikke de såkalte virulogene her inne som sa det var for tidlig å åpne og at man måtte stenge ned litt til.. 4
sommermor Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 Virus har vi rundt oss hele tiden. I barnehagene nå er det vel rs virus og noravirus som gir oppkastsyke. 9
Betasuppe Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 2 hours ago, Example said: Det ironiske er at det er Ap som verner om næringslivet, mens Høyre stengte ned. Jeg liker foreløpig veldig godt terskelen til den nye regjeringen har for å sette inn tiltak. Det er veldig bra. Det bet jeg meg merke i og hahaha. 5
Møkkalei Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 miss~Audrey skrev (3 timer siden): Hva i all verden er det som skjer med at de jobber så hardt for uteliv og julebord når sykehusene trygler om tiltak? Alle pressekonferanser er bare tåkeprat innpakket i handlingskraft. Smertegrensen flyttes og flyttes. Hva er alt dette pratet om psykisk helse og folk som ikke kan servere øl lenger skal det være viktigere enn folk sine liv?? Hjelp meg å forstå. Er det ap som er underlagt LO eller hva er det de driver med? Et par uker med nedstengning til vi fikk svar på det potensielle skadeomfanget av den nye mutantene hadde hverken skadet næringslivet, psyken til barn og unge eller noe som helst annet. Fyllejulebordene med utroskap og spetakkel hadde sikkert heller ingen tatt skade av å droppe, tvert om, hadde vel vært bra for folkehelsa det også. Men kjør på Støre og co. Denne kommer til å innhente dere. Glad det ikke er meg som skal stå til ansvar for dette når alvoret synker inn. Kan være dere får liv på samvittigheten. Sykehusene har advart dere kraftig, men dere vil ikke. Verner om de som skal feste og reise til syden. Dakar, klart de må få lov til det. Og de unge med alle disse psykiske problemene sine. De tåler jo snart ingenting de som vokser opp i dag. Hvordan de skal stå gjennom livets oppturer og nedturer forstår ikke jeg. 11
Enda en tulling Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 Jeg så ikke pressekonferansen. Snakket de om psykisk helse altså? Men så flott da! På tide at noen omsider løfter blikket og ser litt videre enn bare det monomane fokuset på korona. Fint at de syns at folk skal kunne ha både en jobb og et sosialt liv også. Bra for både kropp og sjel. Men det er jo helt frivillig å delta i utelivet, hvis man er så redd det skal skade helsa. Jeg må nesten lure på hvor alle dere tiltaksforkjemperne har vært hen før korona. Den gangen livet gikk videre selv om folk ble lagt inn på sykehus, ja selv om korridorene fyltes opp av pasienter. Eller tror dere sykdom var noe som kom til landet med koronaen? Og før dere kommer med kronargumentet "det er smittsomt", man hadde smittsomme sykdommer før også. Spesielt om vinteren. Vi kan ikke ha nasjonal sørgedag hver gang en pasient legges inn på et sykehus. Vi får heller være glad vi har sykehus, og fortsette å holde samfunnet i drift slik at vi kan beholde dem. 16
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 (endret) Møkkalei skrev (23 minutter siden): Et par uker med nedstengning til vi fikk svar på det potensielle skadeomfanget av den nye mutantene hadde hverken skadet næringslivet, psyken til barn og unge eller noe som helst annet. Fyllejulebordene med utroskap og spetakkel hadde sikkert heller ingen tatt skade av å droppe, tvert om, hadde vel vært bra for folkehelsa det også. Men kjør på Støre og co. Denne kommer til å innhente dere. Glad det ikke er meg som skal stå til ansvar for dette når alvoret synker inn. Kan være dere får liv på samvittigheten. Sykehusene har advart dere kraftig, men dere vil ikke. Verner om de som skal feste og reise til syden. Dakar, klart de må få lov til det. Og de unge med alle disse psykiske problemene sine. De tåler jo snart ingenting de som vokser opp i dag. Hvordan de skal stå gjennom livets oppturer og nedturer forstår ikke jeg. De unge tåler ingenting? Du synes ikke det er alvorlig at unge mennesker føler seg ensomme, isolert, og ikke får dekket sosiale behov over år? Man skal ikke ta lett på at mange unge blir isolert, mister kontakt med omverdenen og ikke får dannet nettverk som vil bli viktige videre inn i voksenlivet. Endret 30. november 2021 av Gjenferdet 19
Jaybird Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 (endret) 29 minutter siden, Møkkalei said: Et par uker med nedstengning til vi fikk svar på det potensielle skadeomfanget av den nye mutantene hadde hverken skadet næringslivet, psyken til barn og unge eller noe som helst annet. Dette er etter min mening et litt vel enkelt syn på det hele. Vi må se på summen av alt som har vært de siste årene. For de unge er det ikke bare et par uker til med nedstengning, det er langt verre enn som så. Jo, jeg tror det kan skade psyken til barn og unge. Du skriver bastant at så ikke er tilfellet, men jo, jeg tror det, og særlig i disse tider. Tiden mot jul er en spesiell tid, for unge som eldre, og jeg tror "småting" som å dra på julebord med de man uansett ser og omgås på daglig basis er viktig. Endret 30. november 2021 av Jaybird 7
NorthernLight Skrevet 30. november 2021 #20 Skrevet 30. november 2021 Møkkalei skrev (31 minutter siden): Et par uker med nedstengning til vi fikk svar på det potensielle skadeomfanget av den nye mutantene hadde hverken skadet næringslivet, psyken til barn og unge eller noe som helst annet. Fyllejulebordene med utroskap og spetakkel hadde sikkert heller ingen tatt skade av å droppe, tvert om, hadde vel vært bra for folkehelsa det også. Men kjør på Støre og co. Denne kommer til å innhente dere. Glad det ikke er meg som skal stå til ansvar for dette når alvoret synker inn. Kan være dere får liv på samvittigheten. Sykehusene har advart dere kraftig, men dere vil ikke. Verner om de som skal feste og reise til syden. Dakar, klart de må få lov til det. Og de unge med alle disse psykiske problemene sine. De tåler jo snart ingenting de som vokser opp i dag. Hvordan de skal stå gjennom livets oppturer og nedturer forstår ikke jeg. Ledelsen i FHI , Støre & Kjerkol er en gjeng besserwissere som ikke hører på leger fra sykehusene og andre eksperter. Dra på julebord og kos dere er tydligvis deres melding til det norske folk når smitten er høy, rs viruset florerer, den nye omicron varianten bygger seg opp i det skjulte og influensaen kan komme når som helst etterhvert. Det er som du sier, det er bedre føre var en etter snar. De gambler på høyt nivå med helsen til det norske folk. 6
Anbefalte innlegg