Gå til innhold

Anmerkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og er sammen med barn hver eneste dag. Og det er vår jobb og veilede og lære barna rett og galt. 
vi forteller ikke foreldre: i dag har barnet ditt løpt inne, ikke ryddet opp, tatt fra et barn leke o.l 

det er jo vår jobb å veilede barna. 

kjenner jeg er litt oppgitt. I går fikk jeg melding fra skolen til barnet mitt om at hun har kastet et papirfly. 
Skjønner reglene og selvfølgelig skal hun ikke gjøre dette. Men å sende en lang melding om dette? Kan ikke læreren bare si fra til henne at det ikke er lov? 
Men melding hjem? 
det er jevn over den samme læreren som skriver anmerkning til alle. 
de har 5 ulike lærere i fagene, men kun den samme som sender anmerkning. Vil jo tro det blir sendt papirfly eller liknende i andre sine timer også. Vi har tatt praten med henne og det er ikke det at jeg feier det under teppe.

men synes generelt at enkelte lærere henger seg opp i feil ting 

Anonymkode: 0e037...229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolen burde jo ha et enhetlig system på det, og jeg ser ikke helt at det er noe å sende en lang melding om. Men hvorfor ikke snu egen tankegang og sette pris på at læreren informerer dere også om mindre ting? 

Anonymkode: 964d6...937

Skrevet

Har en 9. klassing og i fjor ble det utdelt helt sinnsyke mengder anmerkninger på trinnet at  ingen brydde seg til slutt når de fikk anmerkninger for å spørre den bak seg om hjelp til å plukke opp en blyant som falt ned eller for å hente en bok de har blitt bedt om å ha på pulten….  Hadde null effekt og alle mistet respekt for lærerne og vi foreldre fikk ingen beskjed før etter laaaaang stund.

Altfor mange bruker anmerkninger og tror de får respekt av det. På sønnens trinn har lærererne som knapt gir anmerkninger barnas respekt og de følger med.

Anonymkode: 59e52...824

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage og er sammen med barn hver eneste dag. Og det er vår jobb og veilede og lære barna rett og galt. 
vi forteller ikke foreldre: i dag har barnet ditt løpt inne, ikke ryddet opp, tatt fra et barn leke o.l 

det er jo vår jobb å veilede barna. 

kjenner jeg er litt oppgitt. I går fikk jeg melding fra skolen til barnet mitt om at hun har kastet et papirfly. 
Skjønner reglene og selvfølgelig skal hun ikke gjøre dette. Men å sende en lang melding om dette? Kan ikke læreren bare si fra til henne at det ikke er lov? 
Men melding hjem? 
det er jevn over den samme læreren som skriver anmerkning til alle. 
de har 5 ulike lærere i fagene, men kun den samme som sender anmerkning. Vil jo tro det blir sendt papirfly eller liknende i andre sine timer også. Vi har tatt praten med henne og det er ikke det at jeg feier det under teppe.

men synes generelt at enkelte lærere henger seg opp i feil ting 

Tror nok datteren din oppfører seg annerledes på skolen enn du tror. Er du imot anmerkninger, så skriv til politikerne. Det er de som har bestemt at det skal være et sånt system. 

Anonymkode: 0732f...6f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir ikke anmerkning på 10% av det jeg kunne gitt anmerkning for. Jeg prøver å finne ut, snakke og veilede. Det er jo bedre, men det kommer til et punkt der jeg også gir anmerkning for noe som f.eks å kaste et papirfly eller snu seg bak til den som sitter der for å spørre om den kan plukke opp en blyant. Etter ørten beskjeder om det samme, der ingenting hjelper, da blir det slik. 

Anonymkode: 0ec5e...4f4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en 9. klassing og i fjor ble det utdelt helt sinnsyke mengder anmerkninger på trinnet at  ingen brydde seg til slutt når de fikk anmerkninger for å spørre den bak seg om hjelp til å plukke opp en blyant som falt ned eller for å hente en bok de har blitt bedt om å ha på pulten….  Hadde null effekt og alle mistet respekt for lærerne og vi foreldre fikk ingen beskjed før etter laaaaang stund.

Altfor mange bruker anmerkninger og tror de får respekt av det. På sønnens trinn har lærererne som knapt gir anmerkninger barnas respekt og de følger med.

Anonymkode: 59e52...824

Dette ble tatt opp i FAU i fjor. Det er de samme lærerene som gir anmerkninger, mens andre aldri gjør det. 
Jeg personlig mener at anmerkning bør gis om det er noe mer alvorlig. Mange foreldre synes det blir slitsomt å få meldinger om «ingenting» 

Da mitt eldste barn gikk i 2 klasse fikk vi tlf på kvelden om at han hadde spist kjeks på turdag, da det ikke var lov å ha med kjeks. Han hadde med seg en bixit kjeks som er sunn. Føler det blir mye feil fokus, det er jo tidskrevende også å bruke mye tid på filleting. De burde heller bruke tid på å forebygge mobbing og være ute i friminuttene. Være tettere på og fokusere på det positive 

Skrevet

Jeg fikk telefon fra helsesøster en gang, om at barnet mitt ønsket seg egen vekkerklokke.. (Fordi hen hadde kommet for sent på skolen den dagen og synes det var flaut, så istedet for å gå inn i klasserommet, gikk hen til helsesøster for å slå i hjel tid.)

Synes det var en meget uviktig tlf å få fra en helsesøster.. Så ja, enkelte henger seg opp i mye rart..🙄 Denne helsesøsteren vet forresten at vi står i mye større problemer, enn at jeg faktisk kan lære barnet mitt å sette på alarm på sin egen tlf..

Anonymkode: 3eb99...b0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg fikk telefon fra helsesøster en gang, om at barnet mitt ønsket seg egen vekkerklokke.. (Fordi hen hadde kommet for sent på skolen den dagen og synes det var flaut, så istedet for å gå inn i klasserommet, gikk hen til helsesøster for å slå i hjel tid.)

Synes det var en meget uviktig tlf å få fra en helsesøster.. Så ja, enkelte henger seg opp i mye rart..🙄 Denne helsesøsteren vet forresten at vi står i mye større problemer, enn at jeg faktisk kan lære barnet mitt å sette på alarm på sin egen tlf..

Anonymkode: 3eb99...b0d

Mye rart ja. Husker selv jeg gikk til helsesøster og pratet for å slippe mattetimen. Fortalte at jeg trengte hjelp til å slutte å røyke 😅 jeg røyka ikke engang.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...