Gå til innhold

jeg er 21 år og han jeg holder på med er noe over 30. er han for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle venninne mine sier han er for gammel, stemmer det?

Anonymkode: cf4a2...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er da umulig å vite når vi ikke vet noe om dere.

Selv med litt informasjon VET vi jo ingenting, vi kan jo bare komme med innspill. 

Endret av Nooni
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det ja. Er selv rett over 30.

Mannen min også. Vi hadde en samtale for en stund siden om dette med å date yngre. Han hadde vært ukomfortabel med under 25 nå, som 32-åring. Man er på ulike steder i livet, og du ser det nok ikke som 21-åring, men som 30+ er det veldig tydelig.

Det er 10+ år med livserfaring som voksen som han har, og ikke du. Hjernen er ikke ferdig utviklet før du er 25, også noe du er klar over, men ikke merker skikkelig før du er der. 

Det er selvsagt opp til deg, men en 30+ åring som vil date en på 21 er enten barnslig, klarer ikke å finne noen på egen alder (dårlig oppførsel etc), ellers vil han alltid tenne på yngre jenter. Ingen av delene er noe jeg ville ha satset på. Sier det bare av alt jeg har sett, han kan selvsagt være unntaket.

Anonymkode: 15ee3...b07

• Liker 5
Skrevet

Mannen min er 43, jeg 30.
Det går , men hadde aaaldri gått for ti år siden.
Jeg var så umoden og usikker og full av faan. Hadde han fortalt meg at han har involvert seg med 20-åringer da han var over 30 hadde noen røde flagg lyst hos meg…

• Liker 6
Skrevet

Jeg var 21 og min mann 30 da vi møttes. 18 år senere må jeg si at det har fungert for oss, men det har ikke vært enkelt. Han var fullstendig ferdigpakke med hus, bil, barn, hund og campingvogn. Jeg var student, og var på byen 2-3 kvelder i uka og hadde deltidsjobb.  Den omveltningen var stor. Så det kommet litt an på hvor dere er i livet. Hvis begge har litt festing igjen i seg før dere er klar for å roe ned 👍 hvis begge er klar for en roligere tilværelse 👍 hvis ikke så kan det hende dere må være litt mer raus med hverandre enn dere ønsker og kamelen litt større å svelge. Men kjære vene - det kan gå. Bare snakk om hvilke forventinger dere har til hverandre og tidsperspektiv på fremtidsplaner. 

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns det ja. Er selv rett over 30.

Mannen min også. Vi hadde en samtale for en stund siden om dette med å date yngre. Han hadde vært ukomfortabel med under 25 nå, som 32-åring. Man er på ulike steder i livet, og du ser det nok ikke som 21-åring, men som 30+ er det veldig tydelig.

Det er 10+ år med livserfaring som voksen som han har, og ikke du. Hjernen er ikke ferdig utviklet før du er 25, også noe du er klar over, men ikke merker skikkelig før du er der. 

Det er selvsagt opp til deg, men en 30+ åring som vil date en på 21 er enten barnslig, klarer ikke å finne noen på egen alder (dårlig oppførsel etc), ellers vil han alltid tenne på yngre jenter. Ingen av delene er noe jeg ville ha satset på. Sier det bare av alt jeg har sett, han kan selvsagt være unntaket.

Anonymkode: 15ee3...b07

Haha klart DU synes det. Om vi satte mannen din i en løgndetektor så hadde han strykt tvert. Man er ikke barnslig fordi man synes en 21-åring er vakker. Tonje på Farmen er 21år synes du hun er barnslig? Dette er noe dere kvinner har kokt opp for å shame menn fordi de prefererer yngre vakrere jenter. 

Ikke alle forhold trenger heller å kulminere i hus, bil, stakittgjerde og hunder. Noe som neppe er av interesse for en 21-åring uansett. Og for 30-åringen er det win/win. Penere dame, mindre styr.

Anonymkode: 7bf49...c1a

• Liker 1
Skrevet

Alle menn er like

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Haha klart DU synes det. Om vi satte mannen din i en løgndetektor så hadde han strykt tvert. Man er ikke barnslig fordi man synes en 21-åring er vakker. Tonje på Farmen er 21år synes du hun er barnslig? Dette er noe dere kvinner har kokt opp for å shame menn fordi de prefererer yngre vakrere jenter. 

Ikke alle forhold trenger heller å kulminere i hus, bil, stakittgjerde og hunder. Noe som neppe er av interesse for en 21-åring uansett. Og for 30-åringen er det win/win. Penere dame, mindre styr.

Fordi alle menn er like..

Alle menn er opptatt av kvinners utseende og kun det.

🙄

Anonymkode: 80f11...0d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det stemmer. Dessuten er han i 30-årene kun involvert i deg fordi han vil ha noe ungt og pent å knulle på. Skygg unna..

Anonymkode: 67c23...0ab

Skrevet

Ja, jeg tenker den som finner en mye eldre partner bør være over 25 år. De bør ha landet selv, modnet ferdig og ha etablert seg litt. En på over 30 bør være på et helt annet stadie i livet, hvis ikke er det gjerne en grunn til det. Menn som finner kvinner langt under 25 år når de selv har passert 30 tenker jeg gjør det fordi de ikke passer inn med folk på egen alder.

Anonymkode: c0d58...381

• Liker 2
Gjest Anna Liana
Skrevet (endret)
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer. Dessuten er han i 30-årene kun involvert i deg fordi han vil ha noe ungt og pent å knulle på. Skygg unna..

Anonymkode: 67c23...0ab

Stemmer ikke med det jeg har sett i livet. Menn som er sammen med vesentlig yngre kvinner virker å være de som er mest "needy" på dama si, og som ser ut til å ta det tyngst den dagen hun finner ut at hun ikke har fått rast fra seg ennå. Virker som at det er noe med aldersforskjellen som gjør mannfolka helt på tuppa forelsket, og fullstendig fittepiskede (grøss).

Endret av Anna Liana
Skrevet

For gammel for hvem? Hvem bestemmer dette for dere? I så fall så burde du heller spørre den/de som bestemmer sånt.

Anonymkode: f8907...ab6

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alle menn er like

Fordi alle menn er like..

Alle menn er opptatt av kvinners utseende og kun det.

🙄

Anonymkode: 80f11...0d4

Heeelt klart. Alt i biologien og naturens verden tilsier at når kvinner er selvstendige individer, så må menn være prikk forbanne fette like. Alle som jævla fuckings en. De ser like ut, lukter likt, snakker likt, tenker likt, gjør likt. Selvfølgelig. Man må jo være evneveik for å ikke se at alle verdens menn er like. #kvinnelogikk

👏 👏 👏  

Anonymkode: f8907...ab6

• Liker 1
Skrevet

Rent tallmessig, ja

Men kommer jo ann på hvor modne dere er, personlighetene deres, hvor dere er i livet osv. 

Skrevet

Ja, jeg synes aldersforskjellen er for stor. Skulle forholdet mot formodning vare, må du huske på at fyren blir pensjonist med gammelmannsplager mens du ennå er en sprek og yrkesaktiv middelaldrende kvinne:)

Anonymkode: 80bfd...de1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det. Jeg syntes det var på kanten å date ei på 26 da jeg var 32, men yngre enn det blir lite interessant. Da har man jo knapt felles referanser, og erfaringsmessig opplever jeg folk under 25 som veldig umodne – inkludert de som er "modne for alderen".

Anonymkode: d6d05...780

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg synes aldersforskjellen er for stor. Skulle forholdet mot formodning vare, må du huske på at fyren blir pensjonist med gammelmannsplager mens du ennå er en sprek og yrkesaktiv middelaldrende kvinne:)

Anonymkode: 80bfd...de1

Så stor er den nå ikke. 10-12 år?

I stedet for å se etter fysiske forandringer. Hva med å skille livsstiler knyttet til alder? Etter begge er fylt 50-60 vil jeg påstå at begge har samme kompatible livsstil som varer livet ut.

Dessuten er livsstilen til en mann på tjue, og en mann på tredve, veldig forskjellig: Det er helt ok for meg at hun ikke er interessert i å date en mann som lever livsstilen som en uetablert student som søker på jobber, mot en ferdig etablert mann med karrière og hjem/oppspart egenkapital.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

syns jo litt det...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er lov å synes en ung jente er vakker men ddt er ikke det samme som at det er en god ide å innlefmde et forhold med henne. Utseendet er da ikke alt

Skrevet

Er man 21 år så er man voksen nok til å gjøre hva man vil. Ja mange 21 åringer er ikke fullt modne, men det er sannelig ikke alle 30 åringer heller. Det er jo ikke sånn at modenhet, felles interesser og framtidsplaner må være 100% synkronisert, det blir kun et problem om det er et for stort sprik.

Anonymkode: 4deec...a1f

• Liker 1
Skrevet

Har han flere barn fra tidligere ?

Anonymkode: 2b870...43b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...