AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg har en bachelorgrad innenfor helse. Jeg er nå 29 år og har jobbet på samme arbeidsplass i 10 år (begynte som vikar og jobbet under utdannelsen). Jeg har likt meg veldig godt på arbeidsplassen min, kan være meg selv og har fått veldig god kontakt med de fleste. Er helt trygg i jobben. Jeg har søkt på og fått tilbud om jobb et annet sted nå. Følte for å prøve noe nytt siden jeg er såpass ung, og jeg får brukt utdannlsen min bedre på dette stedet. I tilegg er det kun 5-10 minutter å gå hjemmefra kontra å kjøre i 15-20 min hver vei på min nåværende jobb. Men jeg er litt redd for å takke ja. Jeg er jo så trygg og komfortabel i min nåværende jobb. Er redd for å angre. Jeg er litt sjenert og tanken på å skulle bli kjent med både kollegaer og brukere på nytt skremmer meg litt. Blir trist av tanken på at jeg kommer til å miste kontakt med mine nåværende kollegaer.. Hva tenker dere? Hadde dere takket ja eller ikke? Stillinsprosenten, lønna og turnusen blir den samme. Anonymkode: 03ea8...a8e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Hvis du først skal bytte jobb, burde det ikke være til en med bedre betingelser? Anonymkode: 39f60...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du først skal bytte jobb, burde det ikke være til en med bedre betingelser? Anonymkode: 39f60...2d2 Kortere vei da. Det teller mye. Anonymkode: 6a1b6...a51
-lykke- Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kortere vei da. Det teller mye. Anonymkode: 6a1b6...a51 Jo, enig at det teller mye. Men trivsel teller egentlig mer. Ts vet hva hun har, men ikke hva hun går til. Hadde det vært snakk om kortere reisevei, bedre lønn og/eller betingelser, hadde saken vært annerledes. Jeg tror personlig ikke jeg hadde takket ja til den nye jobben hvis alt jeg fikk var 10-15 minutter kortere vei. Jeg vet hvordan det er å ikke trives på en arbeidsplass, så trivsel trumfer mye.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Tusen takk for svar. Jeg er ansatt i kommunen, så lønna vil være den samme. Men vi kan kvitte oss med en bil da - en del penger spart. I tilegg får jeg brukt kompetansen på en annen måte enn min nåværende arbeidsplass. Dvs. der jeg er ansatt nå har jeg akkurat samme arbeidsoppgaver som de med en annen utdanning en meg. Men så er det jo dette med trivsel ja.. det er det eneste som stopper meg! Aner ikke hvordan arbeidsmiljøet er der jeg har fått tilbud. Må bestemme meg og gi svar innen mandag, syntes dette er vanskelig.. Anonymkode: 03ea8...a8e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Det er synd hvis trivsel stopper deg. Du kan trives like bra andre steder, men angre på at du aldri kom videre. Plutselig har alle de du trivdes så godt med der du er nå, gått videre, og du kan risikere å mistrivdes der. Trivsel er ingen god grunn til å la være å ta andre jobber 😊😊 Lykke til 😊 Anonymkode: 5dd37...c03
Taluno Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 Jeg ville tatt den nye jobben. Du kan kvitte deg med en bil, du får kortere reisevei, du får benyttet utdanning. Man kan aldri spå hva fremtiden bringer, ikke om man bytter jobb, og heller ikke om man blir værende. Så spørsmålet er: vil du være en av de som jobber hele yrkeslivet på samme sted fordi du ikle tørr ta sjanser? Vil du jobbe en evighet med oppgaver under din utdannelse, fordi du ikke tørr ta sjanser? Jeg kunne aldri tenkt meg være på samme sted en evighet, jeg er nysgjerrig, jeg er ivrig etter å lære mer, og jeg synes nye ting er spennende.
saltvann Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Om du evt har lyst på barn snart, så er det greit med kort reisevei Man angrer oftest på det man ikke gjorde Om du ikke trives, så kan du jo søke deg tilbake når det blir noe ledig
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Kan jeg spørre hvilken utdanning du har? Anonymkode: 6a1b6...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå