William56 Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Noen som vet om man kan oppgi butikkens adresse eller skrive navnet på butikken i adressefeltet for å få det levert i post i butikk, isteden for i postkasse? Post i butikk er ikke et leveringsalternativ på nettsiden jeg skal bestille fra.
Pachka Sigaret Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 (endret) Hvis du bestiller Norgespakke i størrelse 0-10 KG og opp så må denne leveres inn til Post i butikk, og denne blir levert til mottakers Post i butikk. Dette er standard og pakken sendes ikke til postkassen uansett hvilken adresse du måtte skrive inn. Hvis du vil vite hvor denne havner, så havner den på samme sted hvor mottakers adresse har sitt registrerte faste hentested/Post i butikk. Man kan finne det i adressesøket til Posten https://adressesok.posten.no/ ved å søke på adressen og så holde musepekeren over adressenummeret, eller ved at mottaker logger inn på min side på posten.no og ser hva som står der. Eksempel : Men hvis du bestiller Norgespakke 0-5 KG, som er billigere, så leveres denne til postkassen med mindre det ikke er plass i postkassen. Dette er et nytt fra i år og rimeligere alternativ for privatkunder som trenger å sende små pakker hjem i postkassen til mottaker med sporing, og før så hadde de bare brev hjem i postkassa uten sporing. Har ikke brevet/pakken plass i postkassen til mottaker så leveres den videre til mottakers faste hentested, ikke nødvendigvis nærmeste hentested, og mottaker får en hentelapp per brev i postkassa eller digitalt varsel om de har opprettet en profil på posten.no Kilde: Jeg har sendt mange pakker/brev gjennom Posten. Endret 30. november 2021 av Pachka Sigaret
Pachka Sigaret Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Ps. for å svare helt konkret på spørsmålet uten å forklare hvordan Norgespakken fungerer, så skal du vite at om du oppgir en adresse hvor mottakers navn ikke er registrert - så får du pakken i retur og må betale for returfrakt. Med visse unntak... Dette gjelder ikke området hvor Posten vet at det er mange som ikke registerer adresseflytting sånn som på store studenthybler. Mao. så må du bestille Norgespakken 0-10 KG og opp om du vil ha den til post i butikk, alle andre valg vil ende opp i postkasse evt. mottakers faste hentested om den ikke får plass i postkassa.
William56 Skrevet 30. november 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2021 Pachka Sigaret skrev (2 minutter siden): Ps. for å svare helt konkret på spørsmålet uten å forklare hvordan Norgespakken fungerer, så skal du vite at om du oppgir en adresse hvor mottakers navn ikke er registrert - så får du pakken i retur og må betale for returfrakt. Med visse unntak... Dette gjelder ikke området hvor Posten vet at det er mange som ikke registerer adresseflytting sånn som på store studenthybler. Mao. så må du bestille Norgespakken 0-10 KG og opp om du vil ha den til post i butikk, alle andre valg vil ende opp i postkasse evt. mottakers faste hentested om den ikke får plass i postkassa. Takk for svar, men i dette tilfelle dreier det seg om et par briller jeg skal bestille fra en nettside. Og i og med jeg ikke er hjemme og på jobb, vil jeg ha pakken levert hit. Men siden jeg på jobb bor på brakkerigg er det ingen postkasse jeg kan få brillene levert til, har kun adressen til verftet jeg jobber på. Det er heller ikke et valg hvor det står post i butikk på nettsiden, kun postkasse levering.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Blir det levert post til det verftet du jobber på? At den bedriften får post levert dit, eventuelt har postboks. I så fall kan du høre med sjefen din om det er mulig å bruke den adressen som en c/o adresse. Dersom det er greit kan du fylle ut adressen i nettbutikken slik: Ditt navn c/o + navn på firmaet du jobber i eller sjefens navn alt ettersom adressen til verftet Anonymkode: 9f68b...158
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Skriv care of. Anonymkode: 2761a...040
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 William56 skrev (3 timer siden): Noen som vet om man kan oppgi butikkens adresse eller skrive navnet på butikken i adressefeltet for å få det levert i post i butikk, isteden for i postkasse? Post i butikk er ikke et leveringsalternativ på nettsiden jeg skal bestille fra. Sånt skjer automatisk når de ikke får plass til det som er sendt i postkassa så det trenger du ikke tenke på. Dersom du har sendt det med norgespakke portoalternativet så er det uansett forsikret og sporingen følger med. Anonymkode: 17e55...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå