Gå til innhold

Hva skal til for at du bryter ut en venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for at du etter mange års vennskap bryter all kontakt med vedkommende? Kan det være bagateller etter en diskusjon? Fikk du dårlig samvittighet i etterkant når du fikk høre hvordan det gikk og hvor tungt vedkommende tok det? 

Anonymkode: 96962...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er gode mot deg når det passer seg og som baksnakker deg når de får muligheten til det. Ferdig med sånne.

Skrevet

Utenfra kan det nok se ut som bagateller, men for meg er det ikke det. Jeg faser ut folk som ikke respekterer grensene mine, prøver å manipulere meg og/eller til stadighet kommer med velmenende råd uten å plukke opp de tydelige signalene mine om at rådene er uønsket. Jeg orker heller ikke folk som skal «overprøve» mine vurderinger om ting som angår mitt liv. Jeg får ikke dårlig samvittighet.

Anonymkode: d1f88...828

• Liker 4
Skrevet

Hadde ei venninne som mente jeg var så nær henne, men hun avlyste avtaler og prioriterte meg sjeldent. Handlingene hennes samsvarte ikke med ordna hennes. Så fuck henne.

Anonymkode: 76cee...981

• Liker 4
Skrevet

Kuttet ut en venn etter flere år da jeg innså hvor ensidig vennskapet var. Hun brydde seg svært lite om meg og mitt, stilte sjeldent opp dersom det var noe, og når vi var sammen handlet samtalen kun om henne. Dersom jeg sa noe annet, vridde hun det raskt over til seg selv. Da jeg konfronterte henne med det sa hun at hun "ikke hadde kapasitet til å tenke på noen andre" fordi hun hadde noe gutteproblemer. Aldri igjen. 

Anonymkode: 8fc21...2ba

• Liker 7
Skrevet

Har gjort det når vedkommende (to stykker) alltid er ubehagelige å være rundt. Kranglete og negativ. Misunnelig . Likte ikke når gode ting skjedde med meg men elsket når det skjedde dårlige. Sure og bitchy ofte. Å aldri svare på meldinger osv. Det gidder jeg ikke! Ikke noe stort savn . Har aldri angret. Finnes så mye gode folk der ute og da er det bedre med få enn mangen venner ass

Anonymkode: 10558...248

• Liker 1
Skrevet
venom31 skrev (6 timer siden):

De som er gode mot deg når det passer seg og som baksnakker deg når de får muligheten til det. Ferdig med sånne.

Hva når disse er de eneste vennene man har og man har sosial angst så man ikke tør å bli kjent med noen nye? Jeg har bare en venninne og hun er desverre sånn, jeg vet at jeg aldri hadde villet godta det om jeg hadde flere venner. Jeg prøver virkelig å få flere venner men etter å ha møtt noen nye potensielle venninner noen ganger så ghoster jeg fordi det krever så mye energi av meg å møte noen jeg ikke kjenner godt, og jeg tør ikke si noe om meg selv, ha egne meninger osv så de syns at jeg bare er rar. 

Anonymkode: b6620...f34

Gjest Adobyen
Skrevet

Svikt eller grov utnyttelse. Kutter tvert og ser meg ikke tilbake.  Jeg er litt godtroende og dumsnill, og det har blitt utnyttet.

Skrevet

Jeg har en tendens til å kutte vennskap som blir for dramatiske og klengete. Det orker jeg ikke og jeg blir bare så stressa. De blir faset ut. 

Anonymkode: f18fb...f4d

• Liker 1
Skrevet

Kutta ut en "venninne" etter 9 år da jeg fikk vite at hun bare snakket dritt om meg til andre, det var mest for og fremheve seg selv. Tålte ikke jeg fikk nye venner. Fikk vite veldig mye i etterkant. Samtidig så var det meg hun tok kontakt med når det var krise i livet sitt. Tok t.o.m vare på hennes barn og passet på når ting var ille. Så takken var baksnakking. 

Anonymkode: e6f84...e93

Skrevet

bryter ut😁

Anonymkode: 0ba81...a17

Skrevet

Hvis hun knuller faren min.

Anonymkode: d2c40...661

Gjest venom31
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva når disse er de eneste vennene man har og man har sosial angst så man ikke tør å bli kjent med noen nye? Jeg har bare en venninne og hun er desverre sånn, jeg vet at jeg aldri hadde villet godta det om jeg hadde flere venner. Jeg prøver virkelig å få flere venner men etter å ha møtt noen nye potensielle venninner noen ganger så ghoster jeg fordi det krever så mye energi av meg å møte noen jeg ikke kjenner godt, og jeg tør ikke si noe om meg selv, ha egne meninger osv så de syns at jeg bare er rar. 

Anonymkode: b6620...f34

Jeg sliter med det samme. Har ikke sosial angst, men har alltid slitt med å få venner på grunn av tillitsproblemer. Men er heller alene fremfor å ha venner som bare utnytter, baksnakker, synes at jeg er rar osv. Å få venner i voksen alder, som meg er vanskelig, men orker ikke å være med folk som senere viser seg å være falske. Så vet godt hvordan du har det. :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 21.30):

Hadde ei venninne som mente jeg var så nær henne, men hun avlyste avtaler og prioriterte meg sjeldent. Handlingene hennes samsvarte ikke med ordna hennes. Så fuck henne.

Anonymkode: 76cee...981

Kjenner meg igjen!

Anonymkode: bba23...4fd

Skrevet

At jeg miste tålmodigheten og interessen, og det er ingen fasitsvar på hva det kan komme av, jeg bare prøver å være ærlig med meg selv og hva som føles rett. Det trenger heller ikke være noe mer dramatisk enn at vennskapen dabber ut. 

Anonymkode: 7bb93...54d

• Liker 2
Skrevet

Bryter ut... Nå tenkte jeg at dette var en gøy tråd hvor vi skulle tenke frem situasjoner der vi hadde hjulpet venner å bryte ut av fengsel.

Hadde en god venn vært uskyldig fengslet og ble mishandlet i fengselet, så hadde jeg vært tilbøyelig til å hjelpe ham/henne å bryte ut av fengselet.

Anonymkode: 1c340...ca5

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke om jeg noen gang har brutt med en venn. Men jeg har nok fadet ut noen som blir for voldsom for meg.

typ «nye» venner som ringer opp til flere ganger om dagen og snakker i en evighet om sine problemer. Viser lite interesse for meg og mitt, men bare suger ut alt av energi. 

Anonymkode: 1b37d...3b8

Skrevet

Jeg klarer fint å kutte kontakt med venner som gir meg dårlig energi. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Det kan være venner som er ekstremt selvopptatte og som baksnakker andre venner når de er med meg. Da snakker nok vedkommende dritt om meg når ikke jeg er der også. Jeg liker heller ikke venner som manipulerer og dominerer meg.

Jeg er nok et menneske som trives godt i eget selskap, og har heller få gode venner enn mange overfladiske. Jeg vil ikke holde på vennskap som ikke gir meg gjensidig glede og lojalitet. 

Anonymkode: d9a9c...845

• Liker 1
Skrevet
On 11/30/2021 at 10:01 PM, AnonymBruker said:

Utenfra kan det nok se ut som bagateller, men for meg er det ikke det. Jeg faser ut folk som ikke respekterer grensene mine, prøver å manipulere meg og/eller til stadighet kommer med velmenende råd uten å plukke opp de tydelige signalene mine om at rådene er uønsket. Jeg orker heller ikke folk som skal «overprøve» mine vurderinger om ting som angår mitt liv. Jeg får ikke dårlig samvittighet.

Anonymkode: d1f88...828

Jeg har akkurat samme tanker. 

Anonymkode: 0b3ab...911

Skrevet

Jeg kutter ut når det blir mer styr enn kos å opprettholde vennskapet. Som om å selv  prioritere tid til å møtes, gjøre avtaler, som så blir brutt av andre part. Når man har avtalt noe, og når dagen kommer, så har de "glemt" det og har gjort avtaler med andre. Slikt gidder jeg kanskje et par ganger, men så er det nok. Et vennskap skal være gjensidig engasjement.

Anonymkode: ed811...4ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...