Englepus Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Har veldig lyst på en papegøye. Har hatt en dvergpapegøye som var veldig tam og sosial. Men den lagde så mye lyd! Ble litt slitsomt til tider. Finnes det papegøyer som er litt roligere? Er det en fordel å ha to, eller knytter de seg mest til hverandre da?
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #2 Skrevet 12. oktober 2005 Har veldig lyst på en papegøye. Har hatt en dvergpapegøye som var veldig tam og sosial. Men den lagde så mye lyd! Ble litt slitsomt til tider. Finnes det papegøyer som er litt roligere? Er det en fordel å ha to, eller knytter de seg mest til hverandre da? ← hadde det vert fugler som ikke bråker, så hadde de vert i flere hjem.
Gjest seroxata Skrevet 12. oktober 2005 #3 Skrevet 12. oktober 2005 alle papegøyer bråker litt men såklart, går an å venne de av med for mye skriking og.. men de er noen utrolig sosiale dyr, og krever MYE tid! Har selv en blåpannet amazon, og han lærer utrolig fort, og hyler ikke så mye nå som i b egynnelsen. derimot snakker han hele tida og de knytter seg veldig til personer, min sitter og hyler om han ikke får sitte på kjøkkenet sammen med familien og spise frokost f.eks... hvis du ikke er hjemme hele dagen, er det en fordel at den får selskap, for hvis ikke blir de fort apatiske og kjeder seg..
Englepus Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Så jeg som jobber 8-16 3 dager i uken og 8-20/22 2 dager i uken burde kanskje ikke ha fugl? Eller kan det gå greit om jeg har 2? Den/de ville jo få være ute av buret når jeg er hjemme så klart. Endret 12. oktober 2005 av Englepus
Gjest seroxata Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 tja, de blir fort ensomme, og kjeder seg veldig lett, så jeg ville iallefall ikke hatt bare en om du jobber som du gjør... noen venner av naboen min har en ara, og de jobber ganske mye, og den plukker fjærene og sitter i bur, og den trives overhodet ikke... Nå er ikke jeg noen ekspert, så om du har to stk, så kan det fint gå greit, men papegøyer er dyre, så blir fort noen tusenlapper jeg ville iallefall forhørt meg med noen som har litt peiling, for jeg skal ikke sitte og legge ut, for jeg er ikke noen ekspert
Englepus Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2005 Okei. Skal undersøke litt og tenke litt mer på saken. Blir ikke noe fuglekjøp med det første uansett. Men takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå