Gå til innhold

Har lederne pratet om meg? Har jeg stor sjanse for å få jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en avdeling der Åse (fiktivt navn) er min leder. Åse sin leder er Kari (fiktivt navn).
Kari har lagt ut en ledig stilling under sine ansatte, og det er en stilling som er ganske relevant for meg da jeg tar videreutdanning. Kari kjenner til meg og jeg har jobbet der i litt over 2 år. 

Åse kom bort til meg to dager etter at stillingen ble lagt ut, og spurte om jeg vurderte den stillingen. Jeg sa jeg har sett på den, men er usikker. Så sier Åse at hun tenker at jeg bør søke den stillingen siden jeg tok høyere utdanning men hun visste ikke hva Kari tenker, og hennes krav er. Men at Kari snakker godt om meg så jeg burde søke. 

Jeg sa ifra til Åse et par dager senere at jeg har søkt stillingen. Da sa Åse ''Kari sa det til meg, du får ha masse lykke til. Jeg tenker at du er faglig sterk for den stillingen'' - Dette ga meg litt håp for stilingen og virker som de har prata om meg.

Har jeg gode sjanser her?  

Anonymkode: 53c14...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo helt på hvem som søker. Mye mulig du er en god kandidat, men mye mulig det er bedre kandidater. 

Anonymkode: 2e64b...a93

Skrevet

Vanskelig å si, jeg tipser ofte lederen min dersom jeg har ansatte som kan passe i en høyere stilling. Så ikke utenkelig at Åse har gjort det. 

Anonymkode: e8a6f...3d6

Skrevet

Det er jo umulig for noen på KG å vite (med mindre Kari er her) når vi ikke vet hva slags stilling det er, hvilken utdanning du har eller hvor mange som har søkt og hvilken kompetanse de har.

Anonymkode: 945c2...562

• Liker 2
Skrevet

Umulig å si. Jeg har håpefulle ansatte i mitt team som nå har søkt på tilsvarende stilling som jeg har, og vi har snakket en del om det sammen. Jeg ser ikke personene som helt egnet, men det er ikke min vurdering. Til hen har jeg sagt at det er alltid er lurt å vise sin interesse, og at det er min leder som tar vurderingen, jeg har ikke noe med det å gjøre. 
Det kan godt hende noen av de har tolket «lurt å vise interesse» som at har gode sjanser, hvem vet…

Anonymkode: 9d971...611

Skrevet

Ledere prater tett sammen, så det er ikke rart at hun vet det. Antakelig sitter du med et ess uansett, men det får tiden vise. Lykke til. 

Anonymkode: 48334...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...