AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Vi har to barn på 1.5 år og 4 år. Vi tenkte å få en til om et par år igjen, men ikke akkurat nå. I fjor ble jeg uheldigvis gravid på cerazette og valgte abort fordi kroppen ikke var noe klar for en ny runde. Den aborten var utrolig vanskelig og tøff, samboer syns fortsatt at det var vanskelig å ta det valget. Det er ikke noe vi ønsket å gå igjennom en gang til så derfor begynte jeg på hormonspiral. Nå viser det seg at spiralen har flyttet på seg, ca 10 mnd i bruk før den har falt litt nedover. Det ble bekreftet graviditet og spiral ble tatt ut. Det var da en liten fare for at jeg kunne ende med å miste, men det har ikke skjedd. Vi syns økonomien er stram nok nå som ting har blitt ennå dyrere. Vi har et rom for lite, dvs vi må ha råd til å pusse opp underetasjen. Jeg er fremdeles usikker på hvordan kroppen vil takle en graviditet til. Jeg er kjempe redd for at de eldre barna ikke får så mye tid med mammaen sin. Hvordan skal vi klare et barn til nå? Anonymkode: b7c0f...dc6
bergenser Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Jeg skal ikke ta noen valg for deg, men kan i det minste gi deg noen ting å tenke på når det gjelder situasjonen. Siden dere har barn fra før, vil jeg anta at dere allerede har det meste av babytøy og utstyr fra før, så trenger dere ikke kjøpe det på nytt. Selv om ungen evt har et annet kjønn enn sine søsken, så har det ingenting å si, for det viktigste er at baby har klær på kroppen, og 2 foreldre som elsker det. Det er også søskenmoderasjon i barnehager. Jeg er selv vokst opp med foreldre som jeg først kjønte var fattige når jeg ble voksen. Vi hadde mat på bordet, tak over hodet og klær å bruke. Ellers brukte vi naturen for det den var verd, og det meste av dagene hvor vi ville finne på noe, så var vi ute og lekte med naboene, hadde besøk eller var på besøk. Var ikke viktig å være på aktiviteter å sånne ting, for verden var spennende og gøy nok som den var. Feriene bestod i å reise til besteforeldre, og vi var rundt der å herjet fra morgen til kveld i ukesvis. Var himmelen på jord. Vokste opp på 90 og 00 tallet forresten. Viktigste for deg er å finne ut om du har den fysiske og mentale kapasiteten til et til barn nå, og selv om en mulig abort er tøff og vanskelig, så er det bedre det en å kjøre seg selv helt på felgen og ha det verre enn du har det nå. Andre ting som i det minste må vurderes er også om må underetasjen pusses opp nå? Kan det vente i 2 eller 3 år før dere gjør det? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Hvor mange rom har dere nå? To barn kan feks dele rom en stund, det er ingenting som sier at de må ha egne rom nå. Å om dere har to rom så kan de to eldste dele, og dere ha den minste inne hos dere en stund. Akkurat der ser jeg ikke så mange problemer hvis man setter viljen til. ang økonomi, mye barneutstyr har dere vel? Hvilke ekstra utgifter tror dere det blir feks det første året? har dere et nettverk som kan hjelpe til med de to eldste? Jeg tenker at den største utfordringen blir din helse, både fysisk og psykisk. Er mannen din klar over hvor mye han evt må trå til om dere bestemmer dere for å beholde? Dere må være tydelige på behov (begge to) fra starten av. Hvilke plager har du som gjør at en graviditet til vil være vanskelig? Kan du snakke med helsesøster (kalles kanskje noe annet nå?) om dette? Anonymkode: 641e9...765 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Soverom, økonomi osv. ordner seg. Men har dere tid, overskudd, energi og helse til å få ett barn til nå? Hva sier magefølelsen din? Anonymkode: 924a1...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå