Gå til innhold

Mennesker som har ruset seg og sitter i offentlig kollektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg på toget og fremfor Meg sitter en mann i rundt 30-årene og snakker med moren sin i telefon. Han nærmest roper når han snakker med henne og kaller henne for Helt forferdelige ting. Jeg fikK med meg blant annet at hun var gammel, satt i rullestol og mest sannsynlig kanskje litt glemsk? 

denne mannen kjeftet moren opp og sa ting som «du er så jævla dum, så jævlig senil, jeg hater deg»

«Fyfaen jeg har lyst til å henge deg»

«Du er så jævlig hjerneskada»

« du SKAL kjøpe høyttaler til meg for 25tusen, og du skal bære den ene»

«Faen jeg hater deg du gjør meg så SINT»

jeg tror denne fyren var preget av noe heroin eller noe i den duren. Det var forferdelig å høre på. stakkars moren.

videre sa han «hvor bor du!? Jeg skal spørre de om hvor den slitsomme dama bor så finner jeg frem selv i blokka»

hvorfor blir noen så slemme? 

Anonymkode: 10877...352

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en klar sammenheng mellom traumer i barndommen og rusmisbruk i voksen alder.

Anonymkode: 2a1e5...15b

• Liker 7
Skrevet

Det eneste viktige spørsmålet her er: Hvorfor sa du ikke noe???? 

Du burde jo ha grepet inn og sagt at han kan ikke kalle andre så stygge ting! 

Anonymkode: e6963...4a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lol! Skulle ts ha utsatt seg selv for å bli drept eller? Mannen var tydelig ustabil. 

Anonymkode: a125e...397

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lol! Skulle ts ha utsatt seg selv for å bli drept eller? Mannen var tydelig ustabil. 

Anonymkode: a125e...397

Hun var i offentligheten og satt trygt på toget rundt mange andre mennesker. En person som roper eller er rusa er ikke automatisk en person som dreper eller er farlig, men fordommene dine mot narkomane rår ser jeg. Trist 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror du man kan snakke fornuft i rusa og syke folk? 

Anonymkode: cfde6...350

• Liker 16
Skrevet

Man snakker ikke sånn kun pga rus. Han har garantert tunge psykiske problemer.

Anonymkode: 58952...20e

• Liker 5
Skrevet

rus

men også utagerende, aggressiv narssisme/psykopati evt. sosiopat (men de er sjeldent sånn mot sine egne)

Hadde jeg overhørt det der så hadde jeg snakket med konduktøren og ringt politiet, kvinnen/moren i rullestol ble jo utsatt for psykisk vold, med fare for fysisk vold, og vinningsvold

Anonymkode: a5123...971

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun var i offentligheten og satt trygt på toget rundt mange andre mennesker. En person som roper eller er rusa er ikke automatisk en person som dreper eller er farlig, men fordommene dine mot narkomane rår ser jeg. Trist 

Akkurat i slike situasjoner kan det være en fordel å ha litt fordommer, slik at en ikke blander seg opp i noe potensielt farlig. Rusede mennesker kan være farlige der og da, sånn er det bare. 

Anonymkode: 7bbb0...112

• Liker 7
Skrevet

Det som er trist er at du ikke har skjønt at man gir seg ikke i kast med en krangel med en åpenbart ruset person man ikke engang kjenner! De kan reagere fullstendig ukontrollert, det vet alle!

Man holder kjeft og holder seg langt unna krangler eller diskusjoner med rusede personer, særlig de som har tatt narkotika.

Anonymkode: 2eba3...604

• Liker 7
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor blir noen overvektige? Hvorfor blir noen undervektige? Hvorfor blir noen skallet? Hvorfor blir noen syke? 

Mennesker er ulike, og jeg våger den påstand at det er fullstendig umulig at vi alle blir snille og gode.

Anonymkode: c8518...d1a

Skrevet

Har en barndomsvenn (har ikke kontakt lengre) som ruser seg og kan finne på å få slike utbrudd. Han har tourrettes-syndom , det er ikke pent å høre på, men han jeg kjenner kan ikke noe for at det kommer ut når han blir sint.  Han har vært slik hele livet, men utbruddene ble klart verre etter rusen kom inn i bildet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som er trist er at du ikke har skjønt at man gir seg ikke i kast med en krangel med en åpenbart ruset person man ikke engang kjenner! De kan reagere fullstendig ukontrollert, det vet alle!

Man holder kjeft og holder seg langt unna krangler eller diskusjoner med rusede personer, særlig de som har tatt narkotika.

Hvordan kan man ruse seg uten å ta narkotika? Mener du alkohol? For i mine øyne blir folk verre når de er fulle og skal krangle å slåss. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Akkurat nå sitter jeg på toget og fremfor Meg sitter en mann i rundt 30-årene og snakker med moren sin i telefon. Han nærmest roper når han snakker med henne og kaller henne for Helt forferdelige ting. Jeg fikK med meg blant annet at hun var gammel, satt i rullestol og mest sannsynlig kanskje litt glemsk? 

denne mannen kjeftet moren opp og sa ting som «du er så jævla dum, så jævlig senil, jeg hater deg»

«Fyfaen jeg har lyst til å henge deg»

«Du er så jævlig hjerneskada»

« du SKAL kjøpe høyttaler til meg for 25tusen, og du skal bære den ene»

«Faen jeg hater deg du gjør meg så SINT»

jeg tror denne fyren var preget av noe heroin eller noe i den duren. Det var forferdelig å høre på. stakkars moren.

videre sa han «hvor bor du!? Jeg skal spørre de om hvor den slitsomme dama bor så finner jeg frem selv i blokka»

Hvilket tog satt du på? For dette hørtes ut som han jeg skrev kommentar om over her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror du man kan snakke fornuft i rusa og syke folk? 

Anonymkode: cfde6...350

Ja, å bli offentlig ydmyket og oppleve at noen reagerte kunne fått han til å slutte å kalle moren sin så stygge ting i offentligheten. Jeg strammer opp rusa folk rett som det er 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man snakker ikke sånn kun pga rus. Han har garantert tunge psykiske problemer.

Anonymkode: 58952...20e

Man snakker sånn pga manglende respekt for den  personen eller det kjønnet man snakker til eller om. Om du hører noen slenge dritt til undertrykte grupper som kvinner, fargede eller homofile så er det en plikt å si i fra at å snakke sånn er ikke akseptabelt! 

Om ikke personen selv lærer så vil alle rundt lære, og både bidra med å forhindre at noen av de bærer slike holdninger videre og bidra til å gi flere rundt inspirasjon og styrke til å si i fra neste gang de hører noe sånt fra andre! 

• Liker 1
Skrevet

Dette er samfunnets kviser. Folk vi ikke trenger.

Anonymkode: bc018...e95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er samfunnets kviser. Folk vi ikke trenger.

Anonymkode: bc018...e95

Finnes mange typer kviser og du er den verste av de. Det går faktisk ann å ha litt respekt for rusavhengige også.

• Liker 4
Skrevet

Trygt nei? Hva får deg til å tro at folk flest blander seg hvis noen blir overfalt av en narkoman kloakkrotte?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Absolutt 100%!

Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Finnes mange typer kviser og du er den verste av de. Det går faktisk ann å ha litt respekt for rusavhengige også.

Dette individet som omtales i HI fortjener ingen respekt før han selv viser mer respekt for sin egen mor.

Anonymkode: 8b249...6ba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...