Gå til innhold

Hvordan hindre at munnbind gir gnagsår bak ørene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

munnbindholder? Salver?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pipaluk skrev (1 minutt siden):

munnbindholder? Salver?

La være å stramme strikken for mye?

Kjøp munnbind som har lengre strikk, slik at du kan tilpasse de slik at de ikke blir så stramme?

Evt forleng strikkene.

Anonymkode: 5c5c7...b5c

• Liker 2
Skrevet

Har du en jobb der du må bruke det hele dagen eller noe?

(For meg som ikke må det er dette en helt absurd problemstilling)

Anonymkode: f11ac...813

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La være å stramme strikken for mye?

Kjøp munnbind som har lengre strikk, slik at du kan tilpasse de slik at de ikke blir så stramme?

Evt forleng strikkene.

jeg har lite hode så jeg må lage en knute på munnbindet (i hvertfall om jeg bruker engangsmunnbind) hvis ikke sklir det bare ned

Skrevet

Ta en stoffrest og sy fast en knapp i hver ende?  Buksestoff er solid, så om du f.eks har ei ødelagt bukse kan du kanskje klippe av en bit før du kasserer den.

Anonymkode: 870d3...e01

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du en jobb der du må bruke det hele dagen eller noe?

(For meg som ikke må det er dette en helt absurd problemstilling)

jeg får gnagsår etter veldig kort tid med munnbind. Hvorfor er dette så absurd??

• Liker 3
Skrevet
Pipaluk skrev (Akkurat nå):

jeg har lite hode så jeg må lage en knute på munnbindet (i hvertfall om jeg bruker engangsmunnbind) hvis ikke sklir det bare ned

Jeg må også lage en knute på hver strikk. Hva om du lager knuten litt lengre ut slik at strikken blir litt rommere? Hos meg hjelper det, og da blir det ikke vondt eller gnagsår bak ørene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg må også lage en knute på hver strikk. Hva om du lager knuten litt lengre ut slik at strikken blir litt rommere? Hos meg hjelper det, og da blir det ikke vondt eller gnagsår bak ørene.

jo da kan prøve det. Greia er at jeg opplever det samme med nesten alle munnbind, tøymunnbind også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og må bruke munnbind hele dagen. Jeg og flere av kollegaene mine opplever det samme. Vi lager faktisk to små dotter av håret vårt og fester munnbindet i håret. 😂 Ser veldig rart ut, men det funker og når vi er flere så går det greit! Må legge til at jeg er på demensavdeling så ingen bryr seg uansett.🙉

Anonymkode: 0d68f...62a

• Liker 3
Skrevet
Pipaluk skrev (3 minutter siden):

jeg får gnagsår etter veldig kort tid med munnbind. Hvorfor er dette så absurd??

Dette er virkelig ikke normalt. Huden skal tåle MYE mer enn litt munnbind-bruk.

Hadde dratt til lege.

• Liker 4
Skrevet

Kjøpe munnbind med knyting eller sette en sikkerhetsnål bak hodet som holder begge strikkene 

Anonymkode: bc703...ee3

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet og må bruke munnbind hele dagen. Jeg og flere av kollegaene mine opplever det samme. Vi lager faktisk to små dotter av håret vårt og fester munnbindet i håret. 😂 Ser veldig rart ut, men det funker og når vi er flere så går det greit! Må legge til at jeg er på demensavdeling så ingen bryr seg uansett.🙉

https://www.google.com/search?q=to+dulter+i+håret&tbm=isch&ved=2ahUKEwj63o3p4MD0AhUlkcMKHZBACmwQ2-cCegQIABAB&oq=to+dulter+i+håret&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIECB4QCjoFCAAQzQJQ4QdYvg5g1RRoAHAAeACAAZQBiAHcBZIBAzEuNZgBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=y3KmYbrNJaWijgaQgangBg&client=ms-android-samsung-rvo1#imgrc=4gvsBDutTcR5ZM slik, bare litt lenger ned

Skrevet

Du kan kjøpe sånne munnbind med tråd man knyter bak på hodet. De gnager ikke.

Anonymkode: b5e46...959

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøpe munnbind med knyting eller sette en sikkerhetsnål bak hodet som holder begge strikkene 

Sikkerhetsnål er jo ikke dumt. Da bør det være en av de store typene. Er greit hvis det er mulig å bøye den også, så den passer hodeformen

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eller en passende hårspenne?

• Liker 2
Skrevet
Pipaluk skrev (12 minutter siden):

jo da kan prøve det. Greia er at jeg opplever det samme med nesten alle munnbind, tøymunnbind også.

Har du latex-allergi eller gummi-allergi? Og er det latex eller gummi i strikkene? I så fall kan det være årsaken til at huden din reagerer så lett på strikkene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...