Gå til innhold

Hvor mye TV ser barna på når de er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye er dere sammen /leker? 

Anonymkode: cb101...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så mye de vil ☺️ kose- og slapp av dag! 

Anonymkode: f5a63...dfc

• Liker 5
Skrevet

Så mye de vil, men null leking.

Er barna syke får de holde seg i sofaen eller senga.

Orker de å suse rundt er de ikke syke nok. Kanskje hardt, men de 4 jeg har skal ikke tru de kan ha det gøyere hjemme når de er litt pjuske.

Anonymkode: 58315...206

• Liker 3
Skrevet

Da ser han så mye han ønsker, får også lov til å leke om han vil det 😉

• Liker 1
Skrevet

Ser på tv så mye hun vil. Orker hun å leke så får hun lov til det😀det er kjedelig å være syk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Orker de å suse rundt er de ikke syke nok. Kanskje hardt, men de 4 jeg har skal ikke tru de kan ha det gøyere hjemme når de er litt pjuske.

Øøøh. Hva gjør du i perioden de er friske nok, men fortsatt må vente 24 timer til feberfri? Eller 48 timer etter diaré/oppkast? Teit regel

Anonymkode: d4a73...ed4

• Liker 9
Skrevet

Får gjøre som han vil, det er kjipt nok å være syk. Han har alltid ønsket å dra i bhg og nå skole, så jeg trenger ikke gjøre det ekstra kjedelig å være syk for at han ikke skal late som.

Anonymkode: 295be...25e

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt bestemmer aktivitetsnivået selv når hun er syk. Vil hun slappe av med tv, får hun det. Vil hun løpe rundt og leke, får hun det. Men helst ikke ute om det er kaldt. 

Det er jo også anbefalt, at når barna er syke skal dem ikke presses til noe som helst, om det så er å holde sengen. 

Anonymkode: 73b57...562

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes det virker litt for strengt. Tenker du på skulking da eller? For regner med det er eldre barn du fører denne regelen for? 

Lar du barnet bestemme eget aktivitetsnivå, er det også lettere for deg som forelder å bedømme allmenntilstand 😉

Anonymkode: 73b57...562

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvor mye er dere sammen /leker? 

Anonymkode: cb101...d00

Leker, når de er syke? Det blir det lite av, fordi jeg tenker de trenger hvile.

PC/spill like så, her forsøkes det å begrense det så mye som mulig - kroppen trenger hvile for å komme seg.

TV, spørsmålet i tittelen, får de se på så mye de ønsker, så lenge de holder seg i ro. Med de andre begrensningene blir hverdagen som syk veldig kjedelig, og da må de i hvert fall få lov til å se TV, er i hvert fall min mening.

Anonymkode: 11492...374

• Liker 1
Skrevet

Mest mulig. Kun det og rolig leking, og ingen mulighet til å gå ut er langtekkelig nok! 

Anonymkode: 7486c...2b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Leker, når de er syke? Det blir det lite av, fordi jeg tenker de trenger hvile.

PC/spill like så, her forsøkes det å begrense det så mye som mulig - kroppen trenger hvile for å komme seg.

TV, spørsmålet i tittelen, får de se på så mye de ønsker, så lenge de holder seg i ro. Med de andre begrensningene blir hverdagen som syk veldig kjedelig, og da må de i hvert fall få lov til å se TV, er i hvert fall min mening.

Går veldig fint å leke med duplo/lego annet rolig puslelek om en er litt syk!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men helst ikke ute om det er kaldt. 

Det er jo også anbefalt, at når barna er syke skal dem ikke presses til noe som helst, om det så er å holde sengen. 

Det er soleklart ikke anbefalt at et sykt barn skal gå ut og leke, og særlig ikke om det er kaldt, uansett om det aldri så mye mener det burde få lov til det....

:rolleyes:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Går veldig fint å leke med duplo/lego annet rolig puslelek om en er litt syk!

Helt klart, noe smålek kan vi fint gjøre, det var litt bastant sagt av meg - jeg er vant med barn som er godt forbi alderen hvor de leker med duplo - eller egentlig leker rolig overhodet (gutter, ja).

Sånn det er for meg nå, med et par gutter som nærmer seg tenårene med stormskritt, så blir det som nevnt over. Duplo interesserer ikke, Lego kan være OK, men ikke noe som fenger når lunta er kort - som den ofte er når de er syke. Dermed blir det lite lek som syk, fordi mye av leken til vanlig innebærer fysisk aktivitet på et nivå som ikke er forenelig med sykdom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenk om de syns det er gøy å se på tv da...

Anonymkode: 20583...fab

• Liker 1
Skrevet

Sofa, sunn mat, godteri, godt drikke og tv. Guttungen på 9 år var syk i 10 dager nå nylig. Han holdt på å kjede seg ihjel så da kjøpte vi en stor legoting. Da gikk tiden fortere for han et par dager, men han lå mest i sofaen og sov/ så på tv. 

Anonymkode: e7b61...768

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den regelen kommer til å fungere helt strålende når du har en tenåring som synes det å ligge i senga og se på YouTube hele dagen er toppen av lykke.

Jeg har to barn, ene på ungdomsskole og andre i barnehage. De får se så mye de vil på TV når de er syke, men barnehagebarnet kunne ikke vært mindre interessert i TV. Helt ærlig skulle jeg ønske jeg fikk henne til å se mer på TV når hun er syk, særlig denne høsten her hvor vi nesten ikke har vært friske en hel uke. Da kunne jeg sittet ved siden av og jobbet litt. Hun vil gjerne slappe av i sofaen da, men vil leses for i det uendelige, eller holde på med andre rolige aktiviteter. Og det får hun selvfølgelig lov til.

Anonymkode: c0d3d...4dd

Skrevet

Får lov til å se på tv så mye de vil, og leke, litt etter hva de orker. Men ingen herjing. 

Anonymkode: 0b33b...471

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Null leking?🤔

Formen til en syk tre-fireåringen er veldig varierende, feberen går opp og ned og formen likeså. Barnet gjør det det orker, er min erfaring, verken mer eller mindre.

Om du har en 4 åring som du er redd "faker" sykdom, tenker jeg det høres veldig spesielt ut.

Anonymkode: 9c973...24d

• Liker 1
Skrevet

Tidenes dummete spørsmål kanskje, men pleier barna deres å være slappe når de er syke? Jeg holder min hjemme hvis hun har feber eller har kastet opp (+ nødvendig tid etterpå), men hun har like mye energi som ellers. Jeg kan jo ikke tvinge henne til å bli i senga eller sofaen?

Vi pleier å gå ut og leke dersom det ikke er veldig kaldt og går ikke så langt hvis det er snakk om oppkast. Ha alltid tenkt at de skal være hjemme fra barnehagen for å ikke smitte andre, ikke for å slappe av. Det er i hvertfall min lite interessert i.

Anonymkode: 8c2ff...578

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...