Gå til innhold

Ta 5åring ut av bhg pga smitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å være så avslappet som mulig i denne pandemien hittil.. Men nå topper det seg litt her. Smitten skyter i været i den lille byen min, og samtlige skoler og mange bhg har smittetilfeller. 

Jeg er i risikogruppen for alvorlig sykdom, og har tatt 3 vaksinedoser. Mannen har tatt sine 2. Vi lever forsiktig, lite sosialt annet enn med nærmeste familie og en tur på matbutikken.. Men nå er jeg også gravid.. med et risikosvangerskap. Og 5åringen er svært plaget med astma.

Jeg lurer seriøst på å ta henne ut i bhg nå, å se ann situasjonen litt frem til jul.. som en lang juleferie. Er dette totalt hysterisk av meg? Hva hadde du gjort, hvis du var i mine sko?

Anonymkode: 04c06...1e7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt 5-åringen ut av barnehagen. Med tanke på det du skriver, så syns jeg ikke at du er hysterisk. Overhodet ikke:)

• Liker 36
Skrevet

Uten tvil! Har vurdert det samme med skolen her fordi det har eksplodert de siste ukene. Men terskelen for å gjøre det på skolen er mye høyere enn barnehagen. 

• Liker 7
Skrevet

I ditt tilfelle tror jeg kanskje at jeg ville gjort det..... Hvis du får det til med tanke på svangerskapet.

Anonymkode: f5ad1...d85

• Liker 7
Skrevet

Jeg har tatt mitt barn ut av barnehagen! Jeg er selv gravid, og vi har vært syk mer eller mindre i hele høst. Når det nærmer seg slutten av graviditeten orker jeg bare ikke mer sykdom. 

Anonymkode: bf9b7...e50

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor blir man gravid under en pandemi om man allerede er i risikogruppe og man vet at gravide har svært økt risiko???

Kan selvsagt hende at graviditeten var et uhell, men.

Astmaen til 5-åringen gir ikke økt risiko for alvorlig sykdom ved covid-19.

Men hvis du ikke er i jobb  uansett er det jo mest sannsynlig koselig for 5-åringen å være hjemme med deg uansett, så da synes jeg du bør gjøre det. Med mindre du ligger rett ut så han/hun i praksis blir alene hele dagene.

Anonymkode: a2aad...d35

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde absolutt gjort det i din situasjon 🙂

Anonymkode: 9dcb4...1ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd å være så avslappet som mulig i denne pandemien hittil.. Men nå topper det seg litt her. Smitten skyter i været i den lille byen min, og samtlige skoler og mange bhg har smittetilfeller. 

Jeg er i risikogruppen for alvorlig sykdom, og har tatt 3 vaksinedoser. Mannen har tatt sine 2. Vi lever forsiktig, lite sosialt annet enn med nærmeste familie og en tur på matbutikken.. Men nå er jeg også gravid.. med et risikosvangerskap. Og 5åringen er svært plaget med astma.

Jeg lurer seriøst på å ta henne ut i bhg nå, å se ann situasjonen litt frem til jul.. som en lang juleferie. Er dette totalt hysterisk av meg? Hva hadde du gjort, hvis du var i mine sko?

Hva slags opplegg får du gitt barnet, da? Tror du at du lage så mye gøy at barnet ikke vil synes at det å måtte gå glipp av advent og all sosialisering med vennene i flere måneder er ok? En 5-åring er i utgangspunktet så gammel at hen vet fryktelig godt hva mamma tvinger hen til å gå glipp av.

Når du som du sier er i risikogruppen for alvorlig sykdom og død fra c19 så må du ha visst før du fikk barn at din helse var dårlig. Da må du og mannen ha diskutert hva dere skulle ofre i situasjoner som dette - barnas beste eller deg. For det er faktisk det dette handler om. Å ofre barnets venner og hele sosiale liv for ditt beste. 

Og hvor lenge tenker du barnet skal ofre så mye? C19 forsvinner neppe i løpet av 2020-årene, ts. Du er nok ikke hysterisk. Men du bør vurdere om du er egoistisk. Og om det ikke heller er bedre å ofre deg for barnet enn omvendt.

Anonymkode: 2768e...f6c

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags opplegg får du gitt barnet, da? Tror du at du lage så mye gøy at barnet ikke vil synes at det å måtte gå glipp av advent og all sosialisering med vennene i flere måneder er ok? En 5-åring er i utgangspunktet så gammel at hen vet fryktelig godt hva mamma tvinger hen til å gå glipp av.

Når du som du sier er i risikogruppen for alvorlig sykdom og død fra c19 så må du ha visst før du fikk barn at din helse var dårlig. Da må du og mannen ha diskutert hva dere skulle ofre i situasjoner som dette - barnas beste eller deg. For det er faktisk det dette handler om. Å ofre barnets venner og hele sosiale liv for ditt beste. 

Og hvor lenge tenker du barnet skal ofre så mye? C19 forsvinner neppe i løpet av 2020-årene, ts. Du er nok ikke hysterisk. Men du bør vurdere om du er egoistisk. Og om det ikke heller er bedre å ofre deg for barnet enn omvendt.

Ofrer barnets beste? Hun er i risikogruppen kan i verstefall dø.

Anonymkode: 41793...378

• Liker 11
Skrevet

Ville latt barnet være hjemme. Min med astma har ofte vært en måned eller to hjemme fra barnehagen for å få litt pause fra luftveisinfeksjoner.. Helsa er viktigst ❤

Anonymkode: d659a...d9d

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor blir man gravid under en pandemi om man allerede er i risikogruppe og man vet at gravide har svært økt risiko???

(Ikke Ts). Fordi pandemien kommer til å vare i mange år, vel. Det ser man jo tydelig nå, pandemien er på ingen måte over, selv om vi har vaksiner, så når tenker du at den liksom skal være over og msn kan begynne å lage barn igjen? I tillegg ble sikkert Ts gravid i det tidsrommet hvor man trodde pandemien snart var over fordi vi fikk vaksiner.

Til Ts: Keg hadde definitivt tatt barnet ut av barnehagen i din situasjon, hvis du har mulighet til det.

Anonymkode: cbf63...02c

• Liker 8
Skrevet

Vi har tatt barnet ut av bhg nå av lignende årsaker. Det er et par stk på avd som er smittet, og sånn reglene er nå er det ikke karantene. Men vi praktiserer karantene nå et par uker til vi ser at det ikke blir fler positive i bhg. 

Anonymkode: 13bc6...b02

• Liker 4
Skrevet

Nei, det synes jeg virkelig ikke er greit. Barnet ditt kommer til å bli ensomt. Et barn på den alderen trenger venner og personer på egen alder. Når dere også lever isolert ellers. Skal virkelig en femåring omgås bare egen familie? Det kommer ikke til å være bedre etter jul, og ikke til våren heller. Og så har dere en nyfødt osv. Skal du nekte ungen din å begynne på skolen da? Du er vaksinert, mannen din er vaksinert - dette blir en for høy pris å betale for barnet ditt. 

Anonymkode: 4c885...6f9

• Liker 12
Skrevet

Nei, det synes jeg virkelig ikke er greit. Barnet ditt kommer til å bli ensomt. Et barn på den alderen trenger venner og personer på egen alder. Når dere også lever isolert ellers. Skal virkelig en femåring omgås bare egen familie? Det kommer ikke til å være bedre etter jul, og ikke til våren heller. Og så har dere en nyfødt osv. Skal du nekte ungen din å begynne på skolen da? Du er vaksinert, mannen din er vaksinert - dette blir en for høy pris å betale for barnet ditt. 

Anonymkode: 4c885...6f9

Enig. Desember er jo også en veldig koselig måned i barnehagen. Barnet kommer til å gå glipp av mye og kjede seg enormt. 

Anonymkode: 8c677...ad1

• Liker 7
Skrevet

Det går hekt fint og hadde uten tvil gjort det. 

Anonymkode: 6aa21...e38

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Enig. Desember er jo også en veldig koselig måned i barnehagen. Barnet kommer til å gå glipp av mye og kjede seg enormt. 

Kutt ut a, enkelte klarer altså å lage det fint fir barna og bhg er ikke så viktig 

Anonymkode: 6aa21...e38

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Flere mnd??? Det er snakk om et par uker til smittetoppen vi har her, roer seg litt. 

Astmalegen til jentungen sier det er svært usikkert hvordan hun vil takle evt smitte. Han ba oss være forsiktige. Jeg prøver bare holde oss alle trygge.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan selvsagt hende at graviditeten var et uhell, men.

Astmaen til 5-åringen gir ikke økt risiko for alvorlig sykdom ved covid-19.

Men hvis du ikke er i jobb  uansett er det jo mest sannsynlig koselig for 5-åringen å være hjemme med deg uansett, så da synes jeg du bør gjøre det. Med mindre du ligger rett ut så han/hun i praksis blir alene hele dagene.

Man vet gravide har svært økt risiko? Ærlig talt. Dette stemmer ikke.

Anonymkode: 409dc...efa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skal virkelig en femåring omgås bare egen familie?

😂 ja huff, stakkars unge

Anonymkode: 409dc...efa

• Liker 4
Skrevet

Flere mnd??? Det er snakk om et par uker til smittetoppen vi har her, roer seg litt. 

Astmalegen til jentungen sier det er svært usikkert hvordan hun vil takle evt smitte. Han ba oss være forsiktige. Jeg prøver bare holde oss alle trygge.

Smitten har ikke roet er om et par uker.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...