Gå til innhold

Lørenskog eller Nordre Follo? Hva er mest bærumsaktig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekk på finn, er såvidt man finner eneboliger i Oslo (unntatt noen områder som Stovner osv) til under 13 mill, mange koster 15+ om de er litt fine og har hage... Noen områder i Bærum har fremdeles ok pris da men østre Bærum som TS nevner er også så dyrt.

Man trenger ikke være kjemperik for å ha råd til 12 mill, man har sannsynligvis eid og solgt litt i Oslo og derfor blitt med på prisveksten. Vi kunne kjøpt for nesten 12 mill om vi måtte kjøpe nå fordi vi har kjøpt og solgt 2 leiligheter allerede med noen års mellomrom som vi tjente på begge av dem, og den vi nå bor i har økt i verdi fra 7 til 9 millioner mens vi har bodd her...

Anonymkode: a0f68...176

Skjønner, eller egentlig ikke. Jeg har ikke noen kjennskap til storbyene og tenker hvordan har folk råd?  Men da så.  Slikt ligger nok langt over en tullerobothjernes forstand.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så stor kjennskap til Nordre Follo, men Lørenskog derimot. Kan si det slik at Lørenskog ikke er sammenlignbart med Bærum😂 

Anonymkode: f1b3f...90f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har ikke så stor kjennskap til Nordre Follo, men Lørenskog derimot. Kan si det slik at Lørenskog ikke er sammenlignbart med Bærum😂 

Anonymkode: f1b3f...90f

Kanskje ikke Skårer, men enkelte områder er rolige villaområder med den høyeste gjennomsnittsinntekten i Romerike (Røykås). 

Anonymkode: fdbb5...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre Romerike er et pottitt-jorde som er overbygd av stygge blokker og kjøpesentre og bebodd av alle puppedamene fra Vi Menn. Ligg langt unna. Det er så ikke-Bærum som det er mulig.

I Nordre Follo må dere gjøre et verdivalg. Kolbotn er nok tradisjonelt nærmest Bærum rent demografisk sett. Men i og med sammenslåingen med Ski og oppstart av Follobanen vil Kolbotn utvikle seg til å bli avsides i Nordre Follo. Fra Ski blir det 11 minutter med tog til Oslo S, og Ski vil ha en rivende utvikling framover. For 12MNOK vil dere få en svært fin enebolig i gangavstand til sentrum som vil få en pen verdiøkning i årene framover siden investeringer i Nordre Follo vil skje på Ski. Det er fremdeles sykkelavstand (25km) til Oslo sentrum.

Dere skal selvsagt styre unna Langhus, Greverud, Oppegård og de andre melkeramper langs gamle Østfoldbanen, men det forstår dere sikkert.

Anonymkode: eaa59...49e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 30.11.2021 den 19.55):

Undrende og måpende… TOLV MILLIONER, er dette helt vanlige hus, eller skikkelig luksus med gull, marmor osv.????  Er vanlige folk på østlandet så rike?

Ja det er vanlig. Og man er ikke rik, fordi vi selger og kjøper i samme marked. Jeg bor i Bærum nå i rekkehus til rundt 10mill. Selger jeg og flytter til annet område som har rimeligere boliger så er jeg «rik» med penger til overs. Men boligen jeg bor i er ikke mer verdt enn en tilsvarende bolig til halve prisen et annet sted, når jeg først bor i den og pengene er i boligen. Min første leilighet var i Oslo, kjøpt og solgt og endte opp i Bærum (men ca samme marked). 

Anonymkode: 6fd2d...fae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje bare spare litt til og bli i Bærum ?

Anonymkode: e85fe...d06

De er jo åpenbart ikke fra Bærum. Trolig troll.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som prisutviklingen er nå rundt Oslo, er alt «Bærumaktig». Men det er vel mer status å bo i Østre Blærum😅

Anonymkode: 15168...976

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg vet ikke så mye om boliger i Oslo og omegn, skjønner jeg.  Tak over hodet må vi ha uansett.  Lykke til med boligjakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Østre Bærum bedre enn Vestre Bærum? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling altså. Fordi det er kortere til Oslo?

Anonymkode: 4d959...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere ha veldig mye for pengene kan jeg absolutt anbefale Siggerud i Nordre Follo. For 12 mill får du veldig mye hus. Kollektivtilbudet er ikke særlig bra, men det er sykkelvei helt til Oslo sentrum.

Anonymkode: bf226...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor er Østre Bærum bedre enn Vestre Bærum? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling altså. Fordi det er kortere til Oslo?

Anonymkode: 4d959...12b

Nei pga vestre Bærum er omtrent kun eneboliger, mens østre Bærum (feks Rykkinn) er mikset med eneboliger/blokker og i store deler av blokkområdet så er det som Groruddalen (høy andel innvandrere, og det er mange dårlig integrerte innvandrere, og sosial boliger). Dette påvirker igjen skolene. I østre Bærum vil det være 1 av 25 elever som er utendlandsk, mens i enkelte klasser på enkelte skoler i vestre Bærum er det motsatt. Mye positivt, men også mange utfordringer. Så det har med skolekrets, naboer, demografi. Og så er det mye midt i mellom ytterpunktene. De fleste steder i Bærum er en miks og godt sted å vokse opp, og som hvilket som annet sted i Norge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei pga vestre Bærum er omtrent kun eneboliger, mens østre Bærum (feks Rykkinn) er mikset med eneboliger/blokker og i store deler av blokkområdet så er det som Groruddalen (høy andel innvandrere, og det er mange dårlig integrerte innvandrere, og sosial boliger). Dette påvirker igjen skolene. I østre Bærum vil det være 1 av 25 elever som er utendlandsk, mens i enkelte klasser på enkelte skoler i vestre Bærum er det motsatt. Mye positivt, men også mange utfordringer. Så det har med skolekrets, naboer, demografi. Og så er det mye midt i mellom ytterpunktene. De fleste steder i Bærum er en miks og godt sted å vokse opp, og som hvilket som annet sted i Norge. 

Skrev feil på starten. Østre Bærum er eneboliger mens vestre er blokk/høy andel innvandrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg har ingenting i mot innvandringsfamilier så lenge de er integrerte: lærer seg norsk, oppmuntrer barna til skole og venner, og inkluderer alle uten å si at barna kun får leke med de muslimske vennene sine. Problemet er når det bor for mange på for lite sted og de ikke er integrerte, det er ikke et bra nabolag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere ha veldig mye for pengene kan jeg absolutt anbefale Siggerud i Nordre Follo. For 12 mill får du veldig mye hus. Kollektivtilbudet er ikke særlig bra, men det er sykkelvei helt til Oslo sentrum.

Anonymkode: bf226...444

Siggerud er som om noen har glemt igjen en liten del av Mysen rett på grensa til Oslo.

Anonymkode: eaa59...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er direkte feil. Med ett (!) unntak, er alle skolene i Bærum temmelig blendahvite.

Anonymkode: badff...4d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vestre Bærum er dyrere fordi det er nærmere byen. Boligprisene i Bærum henger sammen med T-bane/trikk og generell avstand til byen. Det er blokker på Østerås/Eiksmarka/Hosle også. På ingen måte billig der. 

Og Bekkestua er Norges dyreste gamlehjem.

Anonymkode: 93038...c84

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Oppegård kommune i Nordre Follo er mye rikere enn Lørenskog.

Anonymkode: 95b93...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vestre Bærum er dyrere fordi det er nærmere byen. Boligprisene i Bærum henger sammen med T-bane/trikk og generell avstand til byen. Det er blokker på Østerås/Eiksmarka/Hosle også. På ingen måte billig der. 

Og Bekkestua er Norges dyreste gamlehjem.

Obs jeg mente Østre Bærum🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...