AnonymBruker Skrevet 7. juli #61 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 1.14): Hvorfor det? Hvorfor er din rett mer viktig enn andres rett til å leve? Regner med det er abort du sikter til her? Anonymkode: 35805...c79 … eller at man rett og slett bestemmer over EGEN kropp, mtp samtykke, et nei er et nei, ikke bli misbrukt, velge å tatovere seg, farge håret blått, bytte kjønn hvis man lider av kjønnsdysfori, trene vs ikke trene.. Og ja! Forresten! Jeg bestemmer om det skal komme et barn ut av kroppen min eller ikke. Frem til 12 uker, er det MIN avgjørelse, iflg norsk lov- og siden jeg er lovlydig, så forholder jeg meg til DEN! Så du kan bare gå ned av den høye hesten din 😘 Anonymkode: 72b57...ece 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #62 Skrevet 8. juli For meg er det viktigste å utligne status forskjeller innen yrker, uavhengig av om det er kvinner eller menn. Å prøve å utligne forskjellene mellom menn og kvinner generelt er en idiotisk oppgave! Vi er forskjellige og vi kommer langt når vi igjen tar innover oss det. Jeg greier ikke annet enn å motarbeide den dumme likestillingskampen for jeg syns det er unødvendig bruk av tid som kunne vært brukt til noe viktigere! Anonymkode: 10510...1b7
AnonymBruker Skrevet 8. juli #63 Skrevet 8. juli Like muligheter er viktigst. Om foreldrene dine er fattige NAVere, eller rike advokater, skal ikke ha noe å si for dine egne sjangser for å lykkes i livet. Etter at alle har fått den samme starten, så kan man begynne å forskjellsbehandle basert på ytelse. Det skal lønne seg å jobbe hardt og smart. Dessverre er dagens samfunn ganske motsatt. Man blir belønnet mer for å komme fra den rette bakgrunnen, enn fra sitt harde arbeid. Anonymkode: 48321...0a0
AnonymBruker Skrevet 9. juli #64 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 8.45): Like muligheter er viktigst. Om foreldrene dine er fattige NAVere, eller rike advokater, skal ikke ha noe å si for dine egne sjangser for å lykkes i livet. Etter at alle har fått den samme starten, så kan man begynne å forskjellsbehandle basert på ytelse. Det skal lønne seg å jobbe hardt og smart. Dessverre er dagens samfunn ganske motsatt. Man blir belønnet mer for å komme fra den rette bakgrunnen, enn fra sitt harde arbeid. Anonymkode: 48321...0a0 Hvordan skal dette faktisk foregå da? Når noen dør så overføres automatisk alle midler til Staten? Dvs ektefellen og familien sitter igjen med halvt hus og innbo? Anonymkode: 2d736...96a
AnonymBruker Skrevet 9. juli #65 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 23.43): … eller at man rett og slett bestemmer over EGEN kropp, mtp samtykke, et nei er et nei, ikke bli misbrukt, velge å tatovere seg, farge håret blått, bytte kjønn hvis man lider av kjønnsdysfori, trene vs ikke trene.. Og ja! Forresten! Jeg bestemmer om det skal komme et barn ut av kroppen min eller ikke. Frem til 12 uker, er det MIN avgjørelse, iflg norsk lov- og siden jeg er lovlydig, så forholder jeg meg til DEN! Så du kan bare gå ned av den høye hesten din 😘 Anonymkode: 72b57...ece Frem til 18 uker faktisk Sitat Regjeringen har besluttet at den nye abortloven trer i kraft fra 1. juni 2025. Stortinget vedtok 12. desember regjeringens forslag til ny abortlov. Den innebærer blant annet at grensen for selvbestemt abort heves til 18 uker. Sånn som en avsporing.. Anonymkode: 21a11...7e0
AnonymBruker Skrevet 9. juli #66 Skrevet 9. juli At man ikke deler samfunnet opp i grupper, som særbehandles. Anonymkode: 3c6ec...33c 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli #67 Skrevet 9. juli AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 8.45): Like muligheter er viktigst. Om foreldrene dine er fattige NAVere, eller rike advokater, skal ikke ha noe å si for dine egne sjangser for å lykkes i livet. Etter at alle har fått den samme starten, så kan man begynne å forskjellsbehandle basert på ytelse. Det skal lønne seg å jobbe hardt og smart. Dessverre er dagens samfunn ganske motsatt. Man blir belønnet mer for å komme fra den rette bakgrunnen, enn fra sitt harde arbeid. Anonymkode: 48321...0a0 En med naver foreldre er alltid dømt til å tape, for han vil aldri lære hva de vil si å jobbe hardt eller smart, men i teorien vil han ha samme muligheter til utdannelse som en med akademiker foreldre. Anonymkode: 3c6ec...33c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå