AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Er det noen der ute som har opplevd å bli satt i gang på grunn av høyt blodtrykk? Jeg har de siste ukene hatt noe forhøyet blodtrykk, heldigvis ikke noe protein i urinen enda *bank i bordet*. Lå lenge stabilt på rundt 140/80, men har nå steget noe og ligger på 155/80-90. Har ingen andre symptomer/eller plager enn blodtrykket - merker jo ikke noe av dette selv. Har blitt sykemeldt fordi de vil at jeg skal roe ned, og det ble nevnt ved siste kontroll noe om at fødsel muligens kan bli igangsatt tidligere. Er det noen som har opplevd det? Jeg ble igangsatt med første, og har et stort ønske om at naturen får gå sin gang denne runden - og håper jo i det lengste at jeg slipper igangsettelse denne gangen også. Anonymkode: d5b50...e7a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Ja, hadde urovekkende høyt blodtrykk i ukene før termin. Fikk måler på meg hjemme og måtte til stadig innom legekontoret. 10 dager før termin ville de ikke vente mer (etter sjekk på sykehuset) og jeg ble satt i gang. Såvidt jeg skjønte var det ikke annet enn høyt blodtrykk som var årsaken. Anonymkode: 9fa46...312
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Jeg hadde forhøyet blodtrykk fra uke 24, det ble behandlet med trandate. Videre fikk jeg beskjed av gynekolog at jeg ville bli igangsatt i uke 37-38 uavhengig av om det utviklet seg til svangerskapsforgiftning. Ble igangsatt i slutten av uke 36, da ble jeg litt dårligere form og fikk også proteiner i urin. Jeg har forresten blitt igangsatt 2 ganger og født en gang naturlig. Sistemann var i igangsatt og den fødselen lignet mer på den naturlige enn min første igangsatte. Anonymkode: 163da...a93
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Hvor høyt blodtrykk var det snakk om hos dere da? Håper jeg går klar og at ting kan holde seg stabilt til fødsel. Er i uke 34 nå. Anonymkode: d5b50...e7a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor høyt blodtrykk var det snakk om hos dere da? Håper jeg går klar og at ting kan holde seg stabilt til fødsel. Er i uke 34 nå. Anonymkode: d5b50...e7a Da det var snakk om igangsettelse i uke 37-38, lå blodtrykket på 140-150/95-100 Da jeg fikk svangerskapsforgiftning økte det til 160/120 Anonymkode: 163da...a93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå