AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg skal søke studie, men tenkte søke 3 forskjellige. Blant annet sykepleie, som jeg ikke vet om jeg kommer inn på. På NAV står det man kan få overgangsstønad viss de godkjenner studie. Hvilken dokumentasjon må man sende inn ved søking av studie? Må jeg oppgi alle studiene jeg søker? Kan det være de kun godkjenner sykepleie (da er man garantert jobb), og avslår dersom jeg kommer inn på mitt 2.valg? Tenkte velge sosiologi, der kommer jeg garantert inn. Vet jeg kan spørre nav, noe jeg skal snart, men vet de kan gi forskjellige svar. Derfor spør jeg her først. Anonymkode: e4506...9d5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Jeg fikk ihvertfall godkjent lærerutdanning, men det er noen år siden nå. Sendte bare inn bekreftelse fra studiestedet at jeg var student på fulltid og alt var i orden Anonymkode: 6ce24...e90
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Veileder vil først snakke med deg og høre hva du ønsker og hvorfor. Men en generell regel er at man ved høyere utdanning ikke kan ha en annen høyere utdanning eller om man har en fagutdanning som man fint kan leve av. Hvis du ikke har utdanning fra tidligere så er det ganske greit å gå det innvilget. Veileder vil så gi sin innstilling, men siste ord i saken har Nav arbeid og ytelser. De vil også sende deg svaret. Anonymkode: 69e94...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå