AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Håper noen har noen solskinnshistorier når det gjelder blødninger tidlig i svangerskapet! Er i uke 5. Det begynnte med menslignende smerter for noen dager siden, igår var det lyserosa utflod og idag blør jeg masse! Det drypper blod når jeg sitter på do, litt blod i bindet. Har bare hatt svake murringer nederst i magen idag. Er ekstra stressa da jeg hadde en MA for ca ett år siden. Skal ringe legen imorgen å få sjekket hcg nivå, men det er så lenge til! Skal også på tidlig UL 15. desember. Har lest meg hysterisk på ulike nettsider.. Anonymkode: 87ba9...228
Tøvftta Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Ringte du ikke legen igår? Jeg opplevde bare småblødning eller mer som spotting, ringte legen tvert og fikk komme inn samme dag! Da var heldigvis alt i orden. Ikke søk mer på nett, ta det med ro og oppsøk lege øyeblikkelig i morgen. Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Jeg blødde også i uke 5-6. Var sikker på jeg mistet. Men på ultralyd i uke 11 var der et bankende hjerte i tillegg til et slags «hulrom» med blod i livmoren. Mulig det egentlig var to, mulig det var noe annet som gjorde at det blødde. Legen visste ikke. Jeg prøver å ikke tenke på om det egentlig skulle vært to, for da blir det trist - men solskinnshistorien er at jeg har en nydelig datter på 7 år. Anonymkode: 5903d...f90
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Prøver å tenke at det kan ha sammenheng med at jeg skal ha mensen egentlig i disse tider? Ringte ikke legen igår fordi jeg tenkte at det var normalt med småblødninger, men jeg vil ikke kalle dette for en småblødning.. ved et nylig dobesøk var det som en blod/slim klump som «hang» ned (sorry for detaljert info).. er overbevist om at dette er en SA, men prøver og holde håpet oppe! Anonymkode: 87ba9...228
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Jeg hadde blødninger helt til uke 12! Hadde også menslignende smerter av og til. Skjønner at det føles lenge å vente til i morgen. Du kan selvsagt se om du finner ledig time til privat ultralyd eller lege i dag, men det koster jo litt. Håper alt er bra. ❤️ Anonymkode: fa2b7...7e2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Prøver å tenke at det kan ha sammenheng med at jeg skal ha mensen egentlig i disse tider? Ringte ikke legen igår fordi jeg tenkte at det var normalt med småblødninger, men jeg vil ikke kalle dette for en småblødning.. ved et nylig dobesøk var det som en blod/slim klump som «hang» ned (sorry for detaljert info).. er overbevist om at dette er en SA, men prøver og holde håpet oppe! Anonymkode: 87ba9...228 Det stemmer at man kan få en «mensen løsning» rundt den tiden kroppen er vant å ha det når man er tidlig på vei. Beskrivelsen av koagel kan derimot indikere en SA… Har du fått målt hcg? Kan du dra på tidlig ultralyd denne uken? Anonymkode: fde81...431
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer at man kan få en «mensen løsning» rundt den tiden kroppen er vant å ha det når man er tidlig på vei. Beskrivelsen av koagel kan derimot indikere en SA… Har du fått målt hcg? Kan du dra på tidlig ultralyd denne uken? Anonymkode: fde81...431 Har fått målt hcg idag, snakket med gyn om å få komme på tidlig ultralyd.. de skulle sjekke opp om det var «vits» å komme, da det kanskje er for tidlig til å se noe som helst.. virker som en mild versjon av mensen både i mengde blod og murring.. Anonymkode: 87ba9...228
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Hei.. ts her. Skal ta en ny hcg prøve imorgen, og blødningene er stoppet.. men nyskjerrigheten min tok nesten knekken på meg så jeg kjøpte meg en graviditetstest ikveld, den viser kun en strek.. så var nok SA for min del, med mindre ett mirakel skulle skje.. Anonymkode: 87ba9...228
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Høres dessverre ut som du har opplevd en SA ja, og det er så vondt😔 Det er veldig vanlig så tidlig, opp mot 25% (kanskje til og med opp mot 70% har jeg lest!) opplever en tidlig SA, mange uten å merke det engang. Ikke at det gjør din situasjon noe bedre altså, men det er naturens egen måte å selektere bort det som ikke kan bli levedyktige fostre. Heldigvis opplever de færreste mange SAer, så jeg har troa på at spiren sitter neste gang❤️ Jeg opplevde en tidlig SA første graviditet, og neste gang holdt spiren løpet ut! Anonymkode: 13c67...b02
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 16.01): Prøver å tenke at det kan ha sammenheng med at jeg skal ha mensen egentlig i disse tider? Ringte ikke legen igår fordi jeg tenkte at det var normalt med småblødninger, men jeg vil ikke kalle dette for en småblødning.. ved et nylig dobesøk var det som en blod/slim klump som «hang» ned (sorry for detaljert info).. er overbevist om at dette er en SA, men prøver og holde håpet oppe! Anonymkode: 87ba9...228 En sånn blod slimklump er en blodkoagel (flere blodkoagler) og det kommer når livmorslimhinnen støtes ut.. Dessverre høres det ut som en spontanabort Da bør du gå til legen for å få konstantert det slik at du får oppfølging hvis du skulle mistet 3 ganger da må de være registrert. For da kalles det habituell spontanabort og gir rett til utredning og bedre oppfølging i fjerde. Anonymkode: 5df04...037
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei.. ts her. Skal ta en ny hcg prøve imorgen, og blødningene er stoppet.. men nyskjerrigheten min tok nesten knekken på meg så jeg kjøpte meg en graviditetstest ikveld, den viser kun en strek.. så var nok SA for min del, med mindre ett mirakel skulle skje.. Anonymkode: 87ba9...228 Det var veldig leit å høre! Du får trøste deg med det faktum at du kan bli gravid på egenhånd, jeg vet det er ei mager trøst når man står oppi det men.. Jeg mistet selv 2 ganger før jeg fikk første min. Når du har fått neste mensen så kan du hoppe i det igjen men hvis du småblør i over 10-14dager så be om innvendig ultralyd for å utelukke rester i livmor. Anonymkode: 5df04...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå