AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg synes det er merkelig at par får barn før de gifter seg. Giftemål handler om å love å holde sammen, i gode og dårlige dager. Barn er en mye større forpliktelse enn å gifte seg, så hvorfor gjør enkelte dette i feil rekkefølge? Hadde min kjæreste spurt om vi kunne få barn, hadde jeg sagt at da må han fri til meg først. Anonymkode: ae5c2...fe5 10
Gjest O.G. Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er merkelig at par får barn før de gifter seg. Giftemål handler om å love å holde sammen, i gode og dårlige dager. Barn er en mye større forpliktelse enn å gifte seg, så hvorfor gjør enkelte dette i feil rekkefølge? Hadde min kjæreste spurt om vi kunne få barn, hadde jeg sagt at da må han fri til meg først. Anonymkode: ae5c2...fe5 Ja, ja, men det gjør du nå bare hvis han tar opp det å få barn sammen med deg.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 30. november 2021 Fordi vi lever i 2021, ikke 1821. Anonymkode: 1e980...b03 59
Gjest ABM Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er merkelig at par får barn før de gifter seg. Giftemål handler om å love å holde sammen, i gode og dårlige dager. Barn er en mye større forpliktelse enn å gifte seg, så hvorfor gjør enkelte dette i feil rekkefølge? Hadde min kjæreste spurt om vi kunne få barn, hadde jeg sagt at da må han fri til meg først. Anonymkode: ae5c2...fe5 Giftemål er en kristen tradisjon...som hadde som mål å styrke og sementere kirkens makt...Hvorfor gifter noen seg og holder liv i dette skuespillet?
Blomsterpotta Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Spiller da ingen rolle om folk er gift eller ikke når de får barn. Brudd blir det uansett likevel i ca 50% av parene. Jeg var gift og så fikk jeg barn. Fir eksen min var det like enkelt å være utro til tross for ekteskap og barn. Sparer iallefall en god del kroner ved å ikke gifte seg. 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Fordi de ønsker barn? Ekteskap er da fullstendig irrelevant. Anonymkode: 1a2cf...90b 12
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Hahahahaha….ja. For å gifte seg er stortsett lurt og fører til at flere holder sammen mener du? Se på statistikkene du… Ekteskapet er en påtatt og påtvunget konstutisjon overfor kvinner, dannet av patriarket og religion og det gir menn umåtelig mange fordeler og et overtak i forholdet, men det gir ingen garantier til kvinnen for at hun blir respektert, er trygg eller elsket. (Tror muligens at et eksteskap mellom to av samme kjønn er bedre stilt og mer rettferdig og bygget på ekte kjærlighet og følelser.) Jeg levde sammen med en gigantisk sosiopat i et helt tiår og fikk to nydelige barn med han. Priser meg lykkelig hver dag over alle de gangene har satt på kne og absolutt skulle gifte seg, hvor jeg sa kontant «nei» den dag i dag. Det hadde vært katastrofe for barna om jeg og deres far hadde endt opp med å gofte oss. Helt katastrofe faktisk. Anonymkode: 26caa...ada 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Det er sånn du vil ha ditt liv, men ikke sånn mange andre vil ha sitt og det må du respektere og akseptere Giftemål er ingen sikkerhet for å holde sammen. Det kan oppstå de samme problemene i et forhold når man et gift som gjør at det blir slutt. Familievold, utroskap, rusavhengighet, kjærligheten dør ut, forholdet blir toxic osv. Og man vet at halvparten av gifte par skiller seg i dag, som er samme rate som ugifte par som ender med brudd. Det er heller ikke alle som ønsker å gifte seg fordi det endrer ikke status i forholdet og medfører for mange bare ulemper og mindre rettigheter å være gift på et papir. Anonymkode: aaea9...87d 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Vi er ikke gift og barna er ikke døpt. Crazy i know Anonymkode: 2ba6c...1ff 19
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi vi lever i 2021, ikke 1821. Anonymkode: 1e980...b03 Er det sant? Anonymkode: 23205...72c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Er ikke mange kristne igjen. Anonymkode: 5ad92...b1c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Fordi jeg hadde et biologisk behov for å få barn. Giftemålet var bare en romantisk greie vi fant på noen år etterpå. Anonymkode: 03dc5...357 7
Zooey Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 (endret) Før var det å gifte seg noe man måtte gjør før man fikk barn, nå er det heldigvis et valg. Jeg tror mange ikke har behov for å validere forholdet sitt på den måten og jeg tror mange anser det som en unødvendig kostnad. Endret 30. november 2021 av Zooey 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 Jeg mener egentlig også at man bør gifte seg før man får barn - eller det vil si, jeg vil egentlig gjøre det selv. Men for oss ble det alderen som gjorde at vi ville prøve å få barn før vi giftet oss. Når vi først gifter oss vil vi ha fest, ikke bare gå på rådhuset. Og siden vi kjøpte hus sammen som var litt dyrere enn planlagt, venter vi heller litt med å gifte oss Anonymkode: fdcf3...540 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det er merkelig at par får barn før de gifter seg. Giftemål handler om å love å holde sammen, i gode og dårlige dager. Barn er en mye større forpliktelse enn å gifte seg, så hvorfor gjør enkelte dette i feil rekkefølge? Hadde min kjæreste spurt om vi kunne få barn, hadde jeg sagt at da må han fri til meg først. Anonymkode: ae5c2...fe5 Fordi det fortsatt er viktige økonomiske og legale konsekvenser av å gifte seg i tilknytning til barn. Du kan tukle med avtaleverket, men det blir ikke analogt Anonymkode: c8e28...c21 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 Hva tenker du et svar på dette spørsmålet vil gi deg? Får du fred hvis du vet hvorfor alle som får barn før de gifter seg tar det valget? Det er selvfølgelig utrolig mange grunner til det. Det påvirker vel strengt tatt ikke deg eller ditt liv heller. Anonymkode: 0d4a1...184 1
Rucula Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 Jeg er litt enig med ts. Mannen og jeg er også litt gammeldags på dette området og ville være gift før vi fikk barn. Jeg skjønner ikke at det går an å tenke at et ekteskap er mer "skummelt/bindende" enn å få barn sammen. Et barn er jo resten av livet! 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hahahahaha….ja. For å gifte seg er stortsett lurt og fører til at flere holder sammen mener du? Se på statistikkene du… Ekteskapet er en påtatt og påtvunget konstutisjon overfor kvinner, dannet av patriarket og religion og det gir menn umåtelig mange fordeler og et overtak i forholdet, men det gir ingen garantier til kvinnen for at hun blir respektert, er trygg eller elsket. (Tror muligens at et eksteskap mellom to av samme kjønn er bedre stilt og mer rettferdig og bygget på ekte kjærlighet og følelser.) Jeg levde sammen med en gigantisk sosiopat i et helt tiår og fikk to nydelige barn med han. Priser meg lykkelig hver dag over alle de gangene har satt på kne og absolutt skulle gifte seg, hvor jeg sa kontant «nei» den dag i dag. Det hadde vært katastrofe for barna om jeg og deres far hadde endt opp med å gofte oss. Helt katastrofe faktisk. Anonymkode: 26caa...ada Hvorfor fikk du barn med han da? Ingen tvang deg til å gifte deg med han men allikevel var du sammen med han og fikk barn med han. Anonymkode: 5ad92...b1c 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 «Før» de gifter seg? Jeg har absolutt ingen planer om å gifte meg, men jeg har da barn likevel 🤷♀️ Anonymkode: 3cab9...788 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #20 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hahahahaha….ja. For å gifte seg er stortsett lurt og fører til at flere holder sammen mener du? Se på statistikkene du… Ekteskapet er en påtatt og påtvunget konstutisjon overfor kvinner, dannet av patriarket og religion og det gir menn umåtelig mange fordeler og et overtak i forholdet, men det gir ingen garantier til kvinnen for at hun blir respektert, er trygg eller elsket. (Tror muligens at et eksteskap mellom to av samme kjønn er bedre stilt og mer rettferdig og bygget på ekte kjærlighet og følelser.) Jeg levde sammen med en gigantisk sosiopat i et helt tiår og fikk to nydelige barn med han. Priser meg lykkelig hver dag over alle de gangene har satt på kne og absolutt skulle gifte seg, hvor jeg sa kontant «nei» den dag i dag. Det hadde vært katastrofe for barna om jeg og deres far hadde endt opp med å gofte oss. Helt katastrofe faktisk. Anonymkode: 26caa...ada Hva hadde vært katastrofalt med det? Det går da an å skille seg. Dummeste jeg har hørt i dag. Anonymkode: 3d430...31f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå