Gå til innhold

Saksbehandler på AAP som pusher - trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt vanlig at NAV pusher på. Det gjorde min også, og med på hvert møte med dem, tok jeg med meg både fastlegen, støttekontakten min og psykolog. Selv om de forteller at pushing ikke vil hjelpe, men heller virke mot sin hensikt, gjorde min saksbehandler dette. De VIL jo ha folk i arbeid, om det så måtte være én time i uka. Det er viktig at du er samarbeidsvillig. Å møte denne arbeidspsykologen er ikke en dum idé.

Jeg var med på mange ulike møter med yrkesspesialister for å finne ut hva jeg kunne gjøre - NÅR jeg ble frisk nok. Det var ikke slik at jeg skulle ut i arbeid neste uke bare fordi jeg deltok på disse samtalene. Jeg ble jo dessverre aldri frisk nok og er nå ufør, men still deg positiv til at ja, en gang i fremtiden ønsker du å jobbe, men per dags dato er det en fjern tanke fordi du må ha det bedre med deg selv.

Skrevet

NAV setter seg på bakbena med utdanning - det er akkurat som de ikke har forstått at utdanning kan gi en trygg jobb man kan håndtere. De gir heller bort penger i noen år, og sier at du ikke kan utdanne deg samtidig selv om det ikke er i veien for alt annet de ønsker du skal gjøre.

Samboeren min har gått på AAP i snart 4 år, han har spurt om å få lov til å ta privatisteksamener for egen regning, slik at han kan få generell studiekompetanse (har fagbrev i noe annet), men de lar være å svare og trenerer. AAP har til nå bestått av 2 kartlegginger av interesser, og et jobbkurs hvor man måtte skrive cv. Under 10 dager med noe aktivt over 4 år altså. Cven består av utdannelse og en jobb han hadde i 16 år, til han ble stygt skadet og ikke lenger kunne jobbe med dette.

Anonymkode: 4ef08...17b

Skrevet

Hvis du er frisk nok til å studere hvorfor skal du motta aap? Du må jo ta studielån som alle andre?

Du er motsier deg jo litt selv her 🤷‍♀️ du sier først du er syk og psykolog er nok, men så skal du søke jobber, skjønte ikke helt det.. 

Anonymkode: 6bff1...631

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

NAV setter seg på bakbena med utdanning - det er akkurat som de ikke har forstått at utdanning kan gi en trygg jobb man kan håndtere. De gir heller bort penger i noen år, og sier at du ikke kan utdanne deg samtidig selv om det ikke er i veien for alt annet de ønsker du skal gjøre.

Samboeren min har gått på AAP i snart 4 år, han har spurt om å få lov til å ta privatisteksamener for egen regning, slik at han kan få generell studiekompetanse (har fagbrev i noe annet), men de lar være å svare og trenerer. AAP har til nå bestått av 2 kartlegginger av interesser, og et jobbkurs hvor man måtte skrive cv. Under 10 dager med noe aktivt over 4 år altså. Cven består av utdannelse og en jobb han hadde i 16 år, til han ble stygt skadet og ikke lenger kunne jobbe med dette.

Anonymkode: 4ef08...17b

Hva snakker du om? Man kan FINT ta privatisteksamen eller gå på voksenopplæring påbygg, når man får AAP. Det er faktisk noe de anbefaler, ihvertfall på mitt NAV kontor. Jeg gikk voksenopplæring, tok VGs på nytt og hele pakka. Dette er ikke noe du engang trenger å "spørre" NAV om, så her er det samboeren din som enten ikke gidder eller så er dere begge feilinformert ;) jeg fikk aap i 7 år og gjorde dette de 3 siste årene , samt hadde en deltidsjobb. Så her tar du rimelig feil. 

Når man går aap skal man enten gå i behandling, være i arbeidstrening og man kan samtidig ta opp fag etc. Til og med ha jobb som NAV ikke har funnet for deg. Høres helt tåplig ut å spørre NAV, også svarer dem ikke så tar man det til gode? Nei da er det fordi man ikke gidder.

Endret av Rosatoast

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...