Gjest MissBella Skrevet 28. mars 2009 #61 Skrevet 28. mars 2009 Jeg abonnerer på Detnye, også kjøper jeg Cosmopolitan og Woman.
cilipili Skrevet 29. mars 2009 #62 Skrevet 29. mars 2009 Leser ikke så mye jenteblader, men liker best Woman, tror jeg. Leser mest interiørblader som Elle Decorations, Rom 123, Bo Bedre.
MarianneE Skrevet 30. mars 2009 #63 Skrevet 30. mars 2009 Henne, Kamille og Mamma leser jeg fast. Innimellom Elle, Costume og BoBedre.
GodsChild Skrevet 30. mars 2009 #64 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er ikke noe saerlig glad i moteblader, leser Marie Claire en sjelden gang. Men liker Southern Living veldig godt, og det regnes vel som et kvinneblad?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #65 Skrevet 30. mars 2009 Etter å ha lest fast eller abonnert på en haug med kvinneblader gjennom 10 år, så føler jeg at jeg har lest "alt". Utrolig mye repetisjon, eller hva? Jeg har nå lært hvordan jeg skal gi en blowjob, barbere leggene, ta på selvbruningskrem og jeg har lest nok 5-siders portrettintervjuer med Pia Tjelta og Ane Dahl Torp. Eneste jeg liker å holde meg oppdatert på er mote, og alle de utprega damebladene er elendige på det. Så Costume og en utgave av Vogue her og der er vel det jeg kjøper mest. Skal jeg ha et lett blad på flyturen så blir det helst et utenlandsk (Marie Claire, Cosmopolitan, InStyle etc), men det blir ofte til at jeg blar meg gjennom på 5 minutter og irriterer meg over 80 bortkastede kroner.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 13. april 2009 #66 Skrevet 13. april 2009 De siste årene er jeg blitt obs på hvem som produserer faktiske artikler og intervjuer, og hvem som bruker klipp-og-lim-metoden. Sistnevnte går ut på å lime sammen en haug sitater, litt fakta og en masse bilder, og så presentere dette som et "intervju" med en kjent person. Men det er jo kun klipp-og-lim, hvor man sakser vilt fra ulike kilder, og journalisten har aldri møtt vedkommende. Synes det er både billig og uærlig, og sjelden interessant å lese. Har fått mer og mer imot denne metoden, men dessverre ser den ut til å dominere alle sladre- og dameblader for tiden. Mye bilder og lite reelle artikler, bladene blir jo som pekebøker for barn. En annen klassiker er å trykke et intervju gjort av det amerikanske, franske eller whatever moder-magasinet. Ofte lider disse under å være myntet på et spesifikt publikum i et helt annet land, og de er dessverre også ofte dårlig oversatt. Igjen, oppleves som billig. Ett unntak finnes dog: Henne. De har virkelig intervjuet personene de skriver om, og de produserer det meste selv. Jeg får en helt annen leseropplevelse av dette magasinet, det er langt mer dyptgående enn det meste annet på det norske markedet. Liker også deres innsats for norsk design, men det er allikevel ikke Henne jeg lar meg inspirere av, klesmessig. Det er kanskje svakheten med bladet. Hva angår det motemessige er det Costume som gjelder. De er et rendyrket moteblad som også produserer mye stoff selv (eller får det fra det danske modermagasinet, men her er overgangene ganske sømløse). De skriver ikke om landminer og miljøkatastrofer, men er nettopp det de lover leserne: et moteblad. Var fast leser av danske Costume før den norske utgaven kom, og er en trofast leser av den norske nå. Elle synes jeg prøver for hardt (og er lei av at hver lederartikkel har budskapet "Ikke skam deg for at du shopper! Du fortjener det!", samt at de sjelden beveger seg utenfor Oslo 2 og 3), og de andre synes jeg er... ja... "klipp-og-lim"-blader. Også så gjentakende de er! Det hver seson har sine faste artikler, kan de ikke skrive om noe NYTT? Sier ikke at jeg ALDRI leser dem, men jeg kjøper dem sjelden. Forsidene lover alltid mye mer enn de holder, sukk.
Bomull Skrevet 13. april 2009 #68 Skrevet 13. april 2009 Henne Det Nye er et utrolig dårlig fjortisblad. Helt enig, det slutta jeg å lese da jeg var 21 Jeg blir overrasket over at jenter over 25 i det hele tatt orker å lese det bladet.
Alvira Skrevet 13. april 2009 #69 Skrevet 13. april 2009 Woman. Abonerte på Det Nye før, men synes ikke det bladet er fullt så bra som det var før, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er det mangler... I woman får jeg en god blanding av humor, aktuelle saker, produkttester, moter osv.
Gjest Krynkel Skrevet 13. april 2009 #70 Skrevet 13. april 2009 Henne Helt enig, det slutta jeg å lese da jeg var 21 Jeg blir overrasket over at jenter over 25 i det hele tatt orker å lese det bladet. Du husker min historie?
Frk edderkopp Skrevet 15. april 2009 #72 Skrevet 15. april 2009 Etter eg ble 25 så synes eg det ble vanskelig å finne et blad. Nå tror eg det må bli Henne.
Gjest Veldig spesielt Skrevet 16. april 2009 #75 Skrevet 16. april 2009 - "Åh, duu, se på hun a'....og hun prøver så veldig...det er veldig spesielt".
Gjest Talula Skrevet 17. april 2009 #78 Skrevet 17. april 2009 Jeg liker best Kamille. Likte godt Woman og Det Nye før, men har blitt lei av dem.
Stellia Skrevet 19. april 2009 #79 Skrevet 19. april 2009 Jeg liker best Costume og Woman. Shape-up leser jeg også, men det går kanskje ikke under kvinneblader.
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #80 Skrevet 19. april 2009 Naa bor ikke jeg i Norge da saa jeg leser ikke mye norske ukeblader, men jeg faar av og til KK av min mor og stemor og det liker jeg godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå