AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg trenger et sted å leie og er 40-år. Sliter med å finne meg et sted å LEIE, fordi de som leier ut er skeptiske til å leie ut til meg som er 40 og i min situasjon. En 40 år gammel dame som som ikke har utdannelse eller jobb og ikke har barn og er singel. Jeg har slitt med sykdom og har vært på AAP i mange år, men det kan hende jeg skal prøve å studere og få til livet i 40-årene. Jeg føler "alle" tenker det værste om meg og er redd meg og ikke vil ha noe med meg å gjøre. Jeg har opplevd mange mennesker som ser ned på meg. Føler jeg har null selvtillit og føler meg som verdens værste, og er redd jeg ikke vil finne et sted å leie. Jeg er sikker betaler, men har ikke råd til å leie så dyrt. Og skal jeg leier billig nok konkurrerer jeg med de yngre. Så står veldig fast. Anonymkode: 039dd...83f 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Med mindre du ser ut som et fugleskremsel, røyker som en skorstein, og lukter skikkelig ille så skulle ikke dette være et problem. Ei venninne av meg er singel, ufør og over 40, hun har aldri hatt problem. Hun har blitt valgt over unge. Som ufør har du fast inntekt, og pga sykdom (er jo derfor man er ufør) så er det mange uføre som liker og trenger ro. Med andre ord så vil ikke uføre skape mye bråk med festing og slikt. Har du spurt hvorfor du ikke får? Kanskje lurt hvis det skulle være noe som er mindre attraktivt, så kan du rette opp i det. Anonymkode: aaa75...19f 12
trøndermann38 Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Hadde glatt leid ut til noen på aap. 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Har vært i samme situasjon og ble alltid foretrukket foran andre. Voksen, stabil, rolig, null festing etc. Trenger de forresten vite at du går på AAP? Holder vel å si at du har fast inntekt. Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: f4e0f...af2 6
Gjest Chroma Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med mindre du ser ut som et fugleskremsel, røyker som en skorstein, og lukter skikkelig ille så skulle ikke dette være et problem. Ei venninne av meg er singel, ufør og over 40, hun har aldri hatt problem. Hun har blitt valgt over unge. Som ufør har du fast inntekt, og pga sykdom (er jo derfor man er ufør) så er det mange uføre som liker og trenger ro. Med andre ord så vil ikke uføre skape mye bråk med festing og slikt. Har du spurt hvorfor du ikke får? Kanskje lurt hvis det skulle være noe som er mindre attraktivt, så kan du rette opp i det. Anonymkode: aaa75...19f Det er dessverre forskjell på uføretrygd og arbeidsavklaringspenger, det siste er ikke like sikker inntekt for det første. Aap kan man miste og da havner man på sosialstønad, det er nok derfor en del er skeptiske til å leie ut til noen på aap.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Med mindre du ser ut som et fugleskremsel, røyker som en skorstein, og lukter skikkelig ille så skulle ikke dette være et problem. Ei venninne av meg er singel, ufør og over 40, hun har aldri hatt problem. Hun har blitt valgt over unge. Som ufør har du fast inntekt, og pga sykdom (er jo derfor man er ufør) så er det mange uføre som liker og trenger ro. Med andre ord så vil ikke uføre skape mye bråk med festing og slikt. Har du spurt hvorfor du ikke får? Kanskje lurt hvis det skulle være noe som er mindre attraktivt, så kan du rette opp i det. Anonymkode: aaa75...19f Aap er jo ikke sikker inntekt. Den kan ta slutt når som helst, så nei. Ikke problem å leie ut til uføre om de ikke røyker, har dyr, et renn av folk, rus og støy. Kun en ufør har ringt på visning og skulle ha det til at det ikke ble henne fordi hun var ufør, men det var slett ikke derfor. Damen var kranglete og ufordragelig. Anonymkode: f160c...383 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Bare pengene kommer inn på konto hver mnd så driter jeg i hvor de kommer fra. Anonymkode: 408a9...50a 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre du ser ut som et fugleskremsel, røyker som en skorstein, og lukter skikkelig ille så skulle ikke dette være et problem. Ei venninne av meg er singel, ufør og over 40, hun har aldri hatt problem. Hun har blitt valgt over unge. Som ufør har du fast inntekt, og pga sykdom (er jo derfor man er ufør) så er det mange uføre som liker og trenger ro. Med andre ord så vil ikke uføre skape mye bråk med festing og slikt. Har du spurt hvorfor du ikke får? Kanskje lurt hvis det skulle være noe som er mindre attraktivt, så kan du rette opp i det. Anonymkode: aaa75...19f AAP er en midlertidig inntekt... Anonymkode: a4019...01a 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Jeg skulle egentlig blitt ufør da jeg var 33, men har ikke blitt forstått før nå, så skal kanskje søke ufør nå, men det tar litt tid. Jeg er veldig stygg og tykk, men er ellers veldig snill og sikker betaler. Har ingen uvaner som rus og røyk og alkohol. Blir kanskje enklere å få leie om jeg blir ufør. Forhåpentligvis blir jeg ufør før jeg blir 45, så jeg kan få lov å leve for meg selv. Anonymkode: 039dd...83f 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 Jeg er utleier,og har dessverre dårlige erfaringer med godt voksne damer. Klaging på urimelige ting, og ødelagt mer enn unge studenter. Er ikke aap som avskremmer meg, men dårlig erfaring. Sist jeg leide ut til godt voksen dame gikk jeg med skuldrene oppunder ørene til slutt, og gruet meg hver gang hun tok kontakt. Kjellerleilighet der vi selv bor, og våget nesten ikke gå over gulvet eller vaske klær til slutt. Eller å være ute i egen hage. De unge som har bodd der sier de hører nesten ingen lyd fra oss, og at vi er fantastiske utleiere, som fikser ting fort om det er noe. De tar dessuten bare kontakt dersom det faktisk er noe, og ikke for tull og tøys. Jeg har vært uheldig med samtlige voksne damer, så nå blir det nei fra meg på grunn av det. Selvfølgelig synd for dem som oppfører seg. Anonymkode: 7ab59...cab 13
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Ville ikke leid ut til noen på aap eller ufør. Anser folk med jobb/studier som mer garantert ansvarlige. Anonymkode: 682eb...a47 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville ikke leid ut til noen på aap eller ufør. Anser folk med jobb/studier som mer garantert ansvarlige. Anonymkode: 682eb...a47 Då er jeg ekstremt uansvarlig som sliter med sykdom😎Heldigvis eier jeg i dag, men tidligere utleiere har sagt at jeg er drømmeleitakeren, fikk gode referanser. Er minsteufør med stålkontroll på økonomi. Til og med fond har denne uansvarlige kjerringa🥳 Anonymkode: 76b6c...c61 11
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Det er skikkelig synd at det er sånn, men jeg forstår i grunn utleiere som velger bort slike leietakere. Hadde jeg vært utleier og hatt flere å velge mellom, hadde jeg ikke valgt leietakeren på AAP. Det er en usikker inntekt som opphører etterhvert. Uføre, med økonomien i orden og penger til depositum, hadde jeg ikke hatt problem med. Anonymkode: a6174...e5b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Ville ikke leid ut til noen på aap eller ufør. Anser folk med jobb/studier som mer garantert ansvarlige. Anonymkode: 682eb...a47 Ville heller ikke leid hos deg om jeg måtte. Liker å være i nærheten av mennesker med litt vett i topplokket, litt fornuft er heller ingen dum ting. Anonymkode: ef5c8...a79 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ville heller ikke leid hos deg om jeg måtte. Liker å være i nærheten av mennesker med litt vett i topplokket, litt fornuft er heller ingen dum ting. Anonymkode: ef5c8...a79 Synes ikke noe om at du kaller personen dum. Synes det går an å si det man mener uten å rakke ned på enkeltpersoner Anonymkode: 7cf21...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 On 11/30/2021 at 4:26 PM, Chroma said: Aap kan man miste Ikke bare kan, men kommer til å miste. 100% garantert. Der ligger nok en stor del av problematikken, det er et sjansespill å leie ut til noen som har en midlertidig inntekt, på lik linje med at det er få banker som gir lån til samme gruppen. Leit, men sant. Anonymkode: d8d6b...2d7 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 Noen utleiere har satt seg i en situasjon der de trenger leieinntektene og mange vet at AAP er bare midlertidig, der man enten skal tilbake i jobb, bli ufør eller havne på sosialstønad. Behandlingstiden for ufør tar lang tid, og dessverre er reglene blitt så firkantet at reelle uføre kandidater får avslag dersom de ikke har hoppet gjennom alle ringene når de søker (og selvfølgelig er det ikke alle saksbehandlere som kjenner til hele regelverket sitt som forverrer denne prosessen). Anonymkode: 8c559...98b
Leo Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen utleiere har satt seg i en situasjon der de trenger leieinntektene og mange vet at AAP er bare midlertidig, der man enten skal tilbake i jobb, bli ufør eller havne på sosialstønad. Behandlingstiden for ufør tar lang tid, og dessverre er reglene blitt så firkantet at reelle uføre kandidater får avslag dersom de ikke har hoppet gjennom alle ringene når de søker (og selvfølgelig er det ikke alle saksbehandlere som kjenner til hele regelverket sitt som forverrer denne prosessen). Anonymkode: 8c559...98b Men ikke noe av dette betyr vel at man slutter å betale husleie? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 1 minutt siden, Leo said: Men ikke noe av dette betyr vel at man slutter å betale husleie? Det er jo klart at det er en forhøyet risiko for mislighold når leietakeren mister inntekten sin. At leietakere ikke betaler for seg skjer oftere enn man skulle tro, selv om vi har velferdsordninger som nevnt over. Anonymkode: d8d6b...2d7 4
Leo Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo klart at det er en forhøyet risiko for mislighold når leietakeren mister inntekten sin. At leietakere ikke betaler for seg skjer oftere enn man skulle tro, selv om vi har velferdsordninger som nevnt over. Anonymkode: d8d6b...2d7 Men hvis man går ut i jobb eller får uføretrygd så mister man jo ikke inntekten sin. Sannsynligheten for at en person som går på AAP havner på sosialstønad er dessuten vesentlig redusert etter regjeringsskiftet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå