AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg har en stor utfordring i perioder med min 2 klassing. Når det har blitt mye spilling på iPad forandrer han totalt personlighet. Vi hadde en episode for en stund tilbake hvor han mistet det helt, slo meg mange ganger, tok tak i nakke, raserte stue / bad, og tilslutt trampet hardt ned pc’en som lå på gulvet. Jeg prøvde og stoppe han flere ganger ved og si stopp og nei, prøvde og ta han vekk men nå kjenner jeg at jeg ikke har kontroll lenger. Vi er under utredning av ADHD. Jeg klarer ikke mitt eget barn lenger. Er barnevernet neste steg? Anonymkode: db948...0ff
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Jeg ville ventet til utredningen var ferdig. Men bv kan være til god hjelp altså. Anonymkode: 5f3bb...cab 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Jeg kjenner til flere familier som selv har kontaktet barnevernet, og som har mottatt hjelp som avlastning og veiledning gjennom PMTO-kurs. Så det er ikke et dumt forslag hvis du kjenner at du trenger hjelp. Anonymkode: 7d3db...24f 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 han utredes. jeg tenker at du snakker med bup om veiledning. det er første steg. Sjekk om kommunen har familiesenter som kan gi veiledning. Hvis barnet ditt får adhd kan du søke om støttekontakt og avlastning av helse/oppvekst, trenger ikke via barnevern. nå er det ogås be ny barnevernsreform fra januar og det er de mest alvorlige som kommer inn. dersom ikke de finner grove utfordringer på omsorgsebne og hjemmesituasjon er det lite sannsynlig at du får tiltak fra de. Anonymkode: a80d9...de6 1
Carrot Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Så leit og tungt å være i en slik situasjon! Men så bra at du ønsker hjelp ❤️ jeg ville startet hos de som utreder, si at dere trenger mer hjelp nå!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Vi kutta ut skjerm til maks 1-2 ganger i måneden og har fått et nytt barn. Noen reagerer mye mer på skjermtid enn andre. Uten tvil. Anbefaler boka "sinte barn, sinte voksne" og "eksplosive barn". Har hjulpet masse her i hus med et (tidligere) eksplosivt barn. Anonymkode: d1ce6...503 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Barnevernet er ikke rette instans til å bidra her. Men du kan snakke med helsesøster og få hjelp der. Anonymkode: 2cb7c...31a 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Bv hjelper deg ikke. De er bare interessert i om det er vold eller incest i hjemmet, så de vil finne ut om det. På møter, samtaler med deg og barn, og hjemmebesøk. Ikke ta kontakt med de! Anonymkode: 370bf...a95
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en stor utfordring i perioder med min 2 klassing. Når det har blitt mye spilling på iPad forandrer han totalt personlighet. Vi hadde en episode for en stund tilbake hvor han mistet det helt, slo meg mange ganger, tok tak i nakke, raserte stue / bad, og tilslutt trampet hardt ned pc’en som lå på gulvet. Jeg prøvde og stoppe han flere ganger ved og si stopp og nei, prøvde og ta han vekk men nå kjenner jeg at jeg ikke har kontroll lenger. Vi er under utredning av ADHD. Jeg klarer ikke mitt eget barn lenger. Er barnevernet neste steg? Anonymkode: db948...0ff Støtter de andre her, men det er en 2 klassing. Det vil si et barn du fortsatt har kontroll over fysisk. Så hvorfor holdt du han ikke fast og hindret at han fikk slippe løs med ødeleggelser og vold? Barnevernet er ikke neste steg, men BUP, helsesøster og utredning. Anonymkode: 92186...1f8 2
Cole Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en stor utfordring i perioder med min 2 klassing. Når det har blitt mye spilling på iPad forandrer han totalt personlighet. Vi hadde en episode for en stund tilbake hvor han mistet det helt, slo meg mange ganger, tok tak i nakke, raserte stue / bad, og tilslutt trampet hardt ned pc’en som lå på gulvet. Jeg prøvde og stoppe han flere ganger ved og si stopp og nei, prøvde og ta han vekk men nå kjenner jeg at jeg ikke har kontroll lenger. Vi er under utredning av ADHD. Jeg klarer ikke mitt eget barn lenger. Er barnevernet neste steg? Anonymkode: db948...0ff Du får jo hjelp nå. Hvorfor skal du blande inn barnevernet da? Eneste de kan tilby er henvisning til utredning. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Hvorfor lar du han spille når han utagerer på den måten?! Anonymkode: dd011...c1b 1
Iia Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Jeg ville ringt barneverntjenesten og spurt om de har tiltak som kan være til hjelp. De kan ha foreldrestøttende tiltak, bidra med familieråd for å se hvordan andre i nettverket kan bidra etc. Det kan være veldig god hjelp for en familie i din situasjon. Men bare du vet om det er rikgit for deg å ringe dem. Men jeg tror ikke du har noe å tape. Da får du høre om de kan bidra, og du kan vurdere om du ønsker å takke ja eller ikke. Lykke til, så vanskelig situasjon du står i! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bv hjelper deg ikke. De er bare interessert i om det er vold eller incest i hjemmet, så de vil finne ut om det. På møter, samtaler med deg og barn, og hjemmebesøk. Ikke ta kontakt med de! Anonymkode: 370bf...a95 Tullball. Jeg har hatt god hjelp av barmevernet som aleneforsørger med helseutfordringer til et barn med ADHD. Bare det å ha noen å prate med om 'hva pokker gjør jeg nå' er en velsignelse. Jeg har også fått avlastning via dem når kommunen ikke kan tilby. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Støtter de andre her, men det er en 2 klassing. Det vil si et barn du fortsatt har kontroll over fysisk. Så hvorfor holdt du han ikke fast og hindret at han fikk slippe løs med ødeleggelser og vold? Barnevernet er ikke neste steg, men BUP, helsesøster og utredning. Anonymkode: 92186...1f8 Jeg hadde ikke fysisk kontroll over min som andreklassing - stor for alderen sterk og 'svartsint' krever mye styrke for å håndtere. Enkelte barn eskalerer også dersom de holdes fast eller trenges opp i et hjørne - særlig barn med ADHD og sensoriske tilleggsvansker. Anonymkode: b67b6...215 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå