Gå til innhold

Moms på reparasjon /service bil i Sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke regler gjelder nå i fht moms på service i Sverige? 

Skal ha bilen min på service i Sverige. neste uke. Har fått prisoverslag på 3600,- for denne. 

Kjører på dagstur. 

Anonymkode: d95fb...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal en dagstur så kan ikke prisen overstige 3000kr, da må du kjøre innom tollen og betale mva. Om du oppholder deg i Sverige i mer enn 24t så økes beløpsgrensen for varer og tjenester til 6000kr.

Anonymkode: 2f843...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Om du skal en dagstur så kan ikke prisen overstige 3000kr, da må du kjøre innom tollen og betale mva. Om du oppholder deg i Sverige i mer enn 24t så økes beløpsgrensen for varer og tjenester til 6000kr.

Anonymkode: 2f843...6c3

Tja det gjelder vel varer man har med seg tilbake overgrensen. Ikke for tjenester som som blir utført i utandet

Anonymkode: 1fc5f...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeneXCII skrev (Akkurat nå):

Men slikt vil vel normalt ikke bli oppdaget...

det er det enkleste å oppdage fordi bilen din har en servicehistorikk. 
stikk innom tollen, si fra og ha ditt på det rene. det er allikevel billigere enn service i Norge på flere biler. jeg gjør dette med V90en når vi ikke har sånn pandemifjas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg ikke tar feil, kan du kreve fradrag for svensk MVA hos svenske tollmyndigheter og så betale norsk MVA. 

det kan du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
SidFernwilter skrev (Akkurat nå):

det kan du

Takk. Det er jo logisk at man ikke betaler MVA to ganger, og det er et godt avgiftssamarbeide med broderlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i hvert fall aldri opplevd tollere som krever å se serviceheftet på bilen. Nye biler har dessuten dette elektronisk...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeneXCII said:

Har i hvert fall aldri opplevd tollere som krever å se serviceheftet på bilen. Nye biler har dessuten dette elektronisk...

Det er ikke lov til gi oppfordringer til å bryte loven her inne. TS spør om hva som er lov, ikke hvordan man skal bryte den.

Anonymkode: 2fecb...4a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke lov til gi oppfordringer til å bryte loven her inne. TS spør om hva som er lov, ikke hvordan man skal bryte den.

Anonymkode: 2fecb...4a2

Har alldeles ikke oppfordret til noe ulovlig, kun sagt hva jeg tror normalt blir oppdaget.. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (38 minutter siden):

det har jeg.  og skatteetaten kan melde sin interesse siden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...