AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg har datet en en kar som har de kvalitetene jeg ser etter i en partner. Vi ble kjent via nettdating og har datet i et par mnd. Han blir 32 neste år og jeg 36 men på profilen min er jeg 2 år yngre. Dette tenkte jeg ikke så mye over. Er mørk i huden, 172cm høy, klessstr 38-40 og ok i utseende. Ville jo sier ifra når jeg møter noen jeg liker tenkte jeg. I det jeg nevnte det fikk han sjokk men så hadde vi det koselig sammen og han overnattet. Dagen etter kom han hjem til meg med rare spørsmål. Bl.a. hva mine planer var når det gjelder barn, om jeg hadde vurdert å fryse mine egg, om jeg hadde lurt ham til å bli gravid (vi har brukt benyttelse hele veien), om jeg syntes han var for blekk (han er rødt håret), om jeg hadde datet andre hvite (eksen er jo blond), om han var den først beste ledig jeg hadde møtt (nei, har vært på flere dates). I tillegg var han redd for at jeg skulle flytte fra Norge (jeg flyttet hit alene for mastergraden for 13 år siden, kjøpt leil. nr 2 i Oslo og har jobb men har ingen familie her). Er forresten norsk statsborger. Han sa at aldersforskjellen hadde lite å si i 20 årene men ikke nå og han ikke ønsket barn før om 3 år. Jeg tenker om ca 1.5 år og har ingen planer om å lure noen til å bli gravid ihvertfall ettersom enslige kvinner har rett for fertilitsbehandling om jeg ville det og dette sa jeg også men han ble bare urolig jo mer jeg sa for å roe han ned. Hele diskusjonen dreide seg om barn og alder selvom han sa at han likte meg. Han ringte for noen dager siden og ville gjøre slutt fordi han var usikker. Nå er jeg helt knust og føler meg så alene. Det er en stund siden jeg fikk følelser for noen. Dere som er sammen med menn som er yngre. Når traff dere hverandre? Er det noe jeg burde ha gjort/sagt annerledes? Og dere menn i 30-40årene, er det noe jeg bør være obs på som en ikke-etnisk norsk når det gjelder dating på min alder? Er disse spørsmålene han stilte noe dere går og lurer på også og hvorfor? Hvordan oppfatter dere innvandre kvinner på datingmarkedet, spesielt de som er mørk i huden. Føler jeg har vært uheldig med jakten på kjærlighet her i landet. Anonymkode: ae378...b06
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Mannen eier jo ikke selvbilde. «Beskylder» deg for idiotiske ting. Alderen er det ingenting å si på. Jeg hadde nok ikke orket en slik mann full i issues, rødt flagg for meg. Når han er slik i starten, kan du tenke deg til hvordan han blir i fremtiden. Løp! Anonymkode: 9e21e...508 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Tja. Jeg ser litt røde flagg hos dere begge. Jeg ville reagert på at et voksent menneske valgte å lyve på alderen sin på en datingside.. Og jeg synes at han kanskje har litt for paranoide tanker. Likevel, du ønsker barn om halvannet år, han ønsker om ca tre år. Det i seg selv kan jo være grunn nok til å velge noen andre å date? Anonymkode: a5ba3...061 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Synes ikke det er riktig av deg å lyve på alderen når du faktisk er i en alder der det kan ha noe å si for fremtidsplanene (fertilitet). Han ønsker å vente litt før barn, formodentlig for å bli godt kjent og sånn. Da er du plutselig ganske mye nærmere 40. Kjipt! Håper du treffer en ny snart 🤞 Han virka jo litt stressa og snål, så like greit. Anonymkode: 8eb3c...da0 4
umAxa Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Mannen eier jo ikke selvbilde. «Beskylder» deg for idiotiske ting. Alderen er det ingenting å si på. Jeg hadde nok ikke orket en slik mann full i issues, rødt flagg for meg. Når han er slik i starten, kan du tenke deg til hvordan han blir i fremtiden. Løp! Anonymkode: 9e21e...508 Hvis en en person ønsker å bygge en fremtid med sine egne små barn og se dem vokse opp og skape en familie sammen, er det avhengig av at kvinnen kan få barn, dette er anerkjent korrelert til en kvinnes alder. Godt mulig at mannen ikke eier selvbilde, men han vet i det minste hva han vil og har i det minste føttene plantet i realiteten om hvordan å oppnå det, langt mer enn hva som kan sies om ditt utsagn. 2
MizzVic Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Det er jo ikke hans alder som er problemet her. Han kunne jo fint vært 43. Men at du er 39 når han tenkte prøve på barn. Og de fleste vil jo ha 2. Du er sent ute og har dårlig tid. Så dette er jo dessverre utelukkende pga din fruktbarhet, og dette vil du få i alle forhold du evt havner i fremover. 3
Jackie1 Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Tja. Jeg ser litt røde flagg hos dere begge. Jeg ville reagert på at et voksent menneske valgte å lyve på alderen sin på en datingside.. Og jeg synes at han kanskje har litt for paranoide tanker. Likevel, du ønsker barn om halvannet år, han ønsker om ca tre år. Det i seg selv kan jo være grunn nok til å velge noen andre å date? Anonymkode: a5ba3...061 Det skjønner jeg men for å være ærlig så var profilen ikke gjennomtenkt i begynnelsen. Var ei venninne som tipset meg om siden. Skulle prøve ut så jeg tenkte ikke mye på hvem jeg ville treffe der osv. Jeg prøvde å endre alderen noen måneder før vi matchet men da gikk det ikke. Kundeservice ville ha et bilde av passet mitt for å bekrefte alder og det gadd jeg ikke. Var heller ikke mulig å slette profilen og lage en ny så da må jeg informere potensielle dater selv. Og forresten så er det jeg som sa ifra på eget initiativ. Ikke noe vi satt oss ned for å diskutere. Har bare kjent ham i ca 2mnd. Endret 30. november 2021 av Jackie1 Skrivefeil 1
ClausSaus Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har datet en en kar som har de kvalitetene jeg ser etter i en partner. Vi ble kjent via nettdating og har datet i et par mnd. Han blir 32 neste år og jeg 36 men på profilen min er jeg 2 år yngre. Dette tenkte jeg ikke så mye over. Er mørk i huden, 172cm høy, klessstr 38-40 og ok i utseende. Ville jo sier ifra når jeg møter noen jeg liker tenkte jeg. I det jeg nevnte det fikk han sjokk men så hadde vi det koselig sammen og han overnattet. Dagen etter kom han hjem til meg med rare spørsmål. Bl.a. hva mine planer var når det gjelder barn, om jeg hadde vurdert å fryse mine egg, om jeg hadde lurt ham til å bli gravid (vi har brukt benyttelse hele veien), om jeg syntes han var for blekk (han er rødt håret), om jeg hadde datet andre hvite (eksen er jo blond), om han var den først beste ledig jeg hadde møtt (nei, har vært på flere dates). I tillegg var han redd for at jeg skulle flytte fra Norge (jeg flyttet hit alene for mastergraden for 13 år siden, kjøpt leil. nr 2 i Oslo og har jobb men har ingen familie her). Er forresten norsk statsborger. Han sa at aldersforskjellen hadde lite å si i 20 årene men ikke nå og han ikke ønsket barn før om 3 år. Jeg tenker om ca 1.5 år og har ingen planer om å lure noen til å bli gravid ihvertfall ettersom enslige kvinner har rett for fertilitsbehandling om jeg ville det og dette sa jeg også men han ble bare urolig jo mer jeg sa for å roe han ned. Hele diskusjonen dreide seg om barn og alder selvom han sa at han likte meg. Han ringte for noen dager siden og ville gjøre slutt fordi han var usikker. Nå er jeg helt knust og føler meg så alene. Det er en stund siden jeg fikk følelser for noen. Dere som er sammen med menn som er yngre. Når traff dere hverandre? Er det noe jeg burde ha gjort/sagt annerledes? Og dere menn i 30-40årene, er det noe jeg bør være obs på som en ikke-etnisk norsk når det gjelder dating på min alder? Er disse spørsmålene han stilte noe dere går og lurer på også og hvorfor? Hvordan oppfatter dere innvandre kvinner på datingmarkedet, spesielt de som er mørk i huden. Føler jeg har vært uheldig med jakten på kjærlighet her i landet. Anonymkode: ae378...b06 Tror det er veldig individuelt. Personlig kunne jeg godt vært sammen med en kvinne som var flyttet til Norge fra et annet land. Hudfarge har fint lite å si så lenge jeg liker det jeg ser. Andre har gjerne annerledes preferanser, enten de foretrekker lysere eller mørkere. Tror kanskje det er mer vanlig med motforestillinger mot endel problematiske kulturelle eller religiøse greier. Men så lenge du ikke er crazy på noen måte burde jo ikke dette være noe problem. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Han virker stressa og overmistenksom - finn noen andre som er litt roligere i lynnet. Og rett opp i alderen på profilen din. Da kan de som bryr seg om det, styre unna og de som kontakter deg er de som ikke bryr seg. Virker som han kaver mye. Flere kvinner som får barn når de nærmer seg førti også, du er tross alt bare to år eldre enn han trodde. Anonymkode: 265ca...561 2
Jackie1 Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Han virker stressa og overmistenksom - finn noen andre som er litt roligere i lynnet. Og rett opp i alderen på profilen din. Da kan de som bryr seg om det, styre unna og de som kontakter deg er de som ikke bryr seg. Virker som han kaver mye. Flere kvinner som får barn når de nærmer seg førti også, du er tross alt bare to år eldre enn han trodde. Anonymkode: 265ca...561 Ja, det var han nok. Alderen prøvde jeg å rette opp før vi matchet men fikk ikke til. Ønsker å finne den rette men føler jeg ikke kan datingscenen godt
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Hei! Du kunne ikke gjort noe anderledes. Han var en mann som ikke kan nok om kvinners reproduktive helse og tenkte vel at 36 år betydde at du ikke kunne få barn om få år. Det er hans uvitenhet!! Uansett helt uavhengig av om dere var 20 eller 40 så har dere jo forskjellig mål for fremtiden siden han vil ha barn om 3 år og du om 1.5 år. Heller ingen garanti for at han hadde holdt sammen med deg i tre år (alt kan skje) og da hadde du ventet tre år forgjeves og hatt enda mindre tid på å bli kjent med en ny potensiell barnefar. Så sånn sett var det bra han slo opp så du ikke kastet bort tiden din på noen som ikke deler samme fremtidsvisjoner som deg Ikke vær lei deg, de kvalitetene du fant i han finner du i mange andre menn også! Dessuten høres han en smule rasistisk ut (ubevisst slik de fleste hvite har rasistiske fordommer og holdninger) når han ble så opphengt i om "fargekombinasjonen" deres med rødt hår og mørk hud ville gå. For en tåpelig ting å i det hele tatt tenke på, enda værre å si at han tenker på. Anonymkode: 9a987...3cd 2
Jackie1 Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 (endret) 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Du kunne ikke gjort noe anderledes. Han var en mann som ikke kan nok om kvinners reproduktive helse og tenkte vel at 36 år betydde at du ikke kunne få barn om få år. Det er hans uvitenhet!! Uansett helt uavhengig av om dere var 20 eller 40 så har dere jo forskjellig mål for fremtiden siden han vil ha barn om 3 år og du om 1.5 år. Heller ingen garanti for at han hadde holdt sammen med deg i tre år (alt kan skje) og da hadde du ventet tre år forgjeves og hatt enda mindre tid på å bli kjent med en ny potensiell barnefar. Så sånn sett var det bra han slo opp så du ikke kastet bort tiden din på noen som ikke deler samme fremtidsvisjoner som deg Ikke vær lei deg, de kvalitetene du fant i han finner du i mange andre menn også! Dessuten høres han en smule rasistisk ut (ubevisst slik de fleste hvite har rasistiske fordommer og holdninger) når han ble så opphengt i om "fargekombinasjonen" deres med rødt hår og mørk hud ville gå. For en tåpelig ting å i det hele tatt tenke på, enda værre å si at han tenker på. Anonymkode: 9a987...3cd Takk. Det er mulig å få barn i 40 årene også, ja men noen er skeptiske til dating med kvinner over 30 år og det er jo synd. For min del har dating ikke vært så lett i og med at jeg har et lite kontakt flate ift til andre. Vet ikke om jeg vil kalle ham for rasist men merket at han ikke kan mye om andre kulturer, er litt umoden, litt firkantet og ikke bereist. Og det har mye å si når man dater folk som er oppvokst i andre kulturer. Tror han har dårlig selvtillit også pga de spørsmålene han stilte om jeg syntes han var for blekk osv. siden han ikke kan sole seg like mye som andre (rødt hår). Endret 1. desember 2021 av Jackie1 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Jackie1 skrev (20 timer siden): Var heller ikke mulig å slette profilen og lage en ny så da må jeg informere potensielle dater selv. Og forresten så er det jeg som sa ifra på eget initiativ. Ikke noe vi satt oss ned for å diskutere. Har bare kjent ham i ca 2mnd. Informeringen om reell alder skulle skjedd etter maks 1 dag, ikke etter 2 mnd. Anonymkode: a5df1...cea 2
Jackie1 Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Informeringen om reell alder skulle skjedd etter maks 1 dag, ikke etter 2 mnd. Anonymkode: a5df1...cea Takk. Det er delikat når man først har gjort den tabben og hvordan man vurderer det er individuelt. Hadde jeg sagt det på første date (noe jeg ikke kom på for jeg var allerede stressa og sent) så hadde noen også mente at jeg burde ha sagt det før og hadde jeg sagt det etter ett år, så hadde noen ment noe annet. Ut ifra våre samtale så ligger problemet mest i at vi har ulike ønsker ift når vi ønsker å få barn. Han er redd for å bli far før han er klar eller at jeg ikke kan få barn senere når han er klar pluss andre usikkerheter (f.eks frykter han at jeg flytter fra Norge). De spørsmålene han stilte prøver jeg å forstå. Når det er sagt så ønsker jeg å rette fokus på de øvrige spørsmålene som jeg har stilt i håp om å finne den rette. Hvordan oppfatter dere innvandre kvinner på datingmarkedet f.eks. Håper flere kommer med innspill.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Jackie1 skrev (På 30.11.2021 den 12.06): Det skjønner jeg men for å være ærlig så var profilen ikke gjennomtenkt i begynnelsen. Var ei venninne som tipset meg om siden. Skulle prøve ut så jeg tenkte ikke mye på hvem jeg ville treffe der osv. Jeg prøvde å endre alderen noen måneder før vi matchet men da gikk det ikke. Kundeservice ville ha et bilde av passet mitt for å bekrefte alder og det gadd jeg ikke. Var heller ikke mulig å slette profilen og lage en ny så da må jeg informere potensielle dater selv. Og forresten så er det jeg som sa ifra på eget initiativ. Ikke noe vi satt oss ned for å diskutere. Har bare kjent ham i ca 2mnd. Tja, det er vel enkelt å løse dette ved å opplyse at alderen er feil i beskrivelsesfeltet i profilen. Jeg hadde også vært litt skeptisk om noen hadde oppgitt feil alder for så å fortelle om det et par mnd. senere. Det er vel normalt å være mistenksom om man ser fra hans sitt perspektiv. Anonymkode: 386b1...157 1
Jackie1 Skrevet 9. desember 2021 #17 Skrevet 9. desember 2021 On 12/5/2021 at 12:37 PM, AnonymBruker said: Tja, det er vel enkelt å løse dette ved å opplyse at alderen er feil i beskrivelsesfeltet i profilen. Jeg hadde også vært litt skeptisk om noen hadde oppgitt feil alder for så å fortelle om det et par mnd. senere. Det er vel normalt å være mistenksom om man ser fra hans sitt perspektiv. Anonymkode: 386b1...157 Var redd for å bli blokkert men nå har jeg skrevet det i teksten 🤞🏻. Takk for tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå