AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jeg satt i stuen hos en venninne. 5 andre var der. Typen til den ene venninnen min spør om jeg vil røyke litt. Jeg sier at nei, jeg røyker ikke. Så ler han å sier at " det er jo ikke tobakk, haha!" Jeg sier at det er vel samma hva det er, jeg vil ikke røyke noe, og ler det vekk. Så begynner han å presse på med masse spm. - Har du gjort det før? Jeg sier at det betyr da ingenting, akkurat NÅ vil jeg ikke, om jeg har prøvd før eller ikke. - Hvorfor vil du ikke? - Du drikker da alkohol? Du har vin i hånden nå jo! - Du, gjør det da, det kommer til å føles digg! Om det ikke gjør det trenger du ikke gjøre mer! Og slik fortsetter det, til jeg blir kjempe sur og sier men faen da! Hva feiler det deg? Jeg sier at jeg IKKE VIL! Så blir da alle stille og venninnen min tar meg med ut på kjøkkenet og sier at jeg lager klein stemning og burde dra. Ingen av de andre røykte heller, men det brydde han seg vist ikke om. Vi er alle mellom 29 og 34. Jeg har ikke opplevd slikt siden ungdomskolen! Men var det jeg som lagde klein stemning her? Burde jeg bare prøvd for å gjøre han fornøyd i dette tilfellet? Helt forfjamset over hele situasjonen! Anonymkode: 1c94b...4c3
Ivy Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 Nei, jeg synes han høres urimelig ut. Lite innsikt av venninnene dine også, høres merkelig ut at de ikke reagerte. 13
Serafina. Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 For en dust. Ditt valg om du vil eller ikke og det høres ut som du var ganske tydelig på at du ikke ville. Du skal ikke ha skylden for dårlig stemning. 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 For en omgangskrets... Anonymkode: 5e41c...c49 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Jeg tror jeg hadde revurdert hele gjengen jeg altså. Både han tullingen som maste, venninnen som mente du laget «klein stemning» - og resten av gjengen som ikke tok ansvar for å be fyren slutte å mase, bringe samtalen inn på noe annet eller på ett eller annet vis støtte deg. Du var ikke problemer her, det var han som gikk langt over streken. Høres jo ut som helt ungdomsskole-oppførsel dette her. Selvfølgelig skal du ikke prøve noe du ikke vil bare fordi HAN synes du burde. Orker ikke henge med folk som ikke respekterer mine grenser. Jeg drikker nesten aldri alkohol, og jeg FORVENTER at det skal være ok for folk uten masse mas og frekkheter. Heldigvis ikke et problem i min omgangskrets, og det er jeg takknemlig for! Anonymkode: 7fbd7...d25 8
Entern Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Cole skrev (48 minutter siden): Synes han fortjente juling jeg. Enig med deg. Hater folk som skal pushe sånn, de er noe av det verste jeg vet. 1
Entern Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror jeg hadde revurdert hele gjengen jeg altså. Både han tullingen som maste, venninnen som mente du laget «klein stemning» - og resten av gjengen som ikke tok ansvar for å be fyren slutte å mase, bringe samtalen inn på noe annet eller på ett eller annet vis støtte deg. Du var ikke problemer her, det var han som gikk langt over streken. Høres jo ut som helt ungdomsskole-oppførsel dette her. Selvfølgelig skal du ikke prøve noe du ikke vil bare fordi HAN synes du burde. Anonymkode: 7fbd7...d25 Enig med deg og. Dette her er virkelig ikke greit. Håper TS har andre venner og, for disse her vet jeg ikke om er noe å samle på.
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 Sånne finnes i alle aldersgrupper tror jeg. De bare er opptatt av sitt eget. Som godt voksen har jeg truffet en og annen mann som til tross for at de visste at jeg ikke drakk, skulle få meg til å drikke. Jeg fastholder mitt neitakk og den som lager dårlig stemning, det er de som ikke respekterer mitt svar første gangen jeg sier det. Holder de på med sitt mas, så sier jeg takk for meg og går. Uten problem. Duster! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 Haha jeg har dette problemet med mat. Har sykdom som gjør at jeg må følge en vanskelig diett(ifb med lege, ikke noe på egen hånd). Men gudhjelpe meg så tungt dette er blitt sosialt. Det virker som det er kjempetungt for enkelte at når jeg er innom 1-2 t ikke inntar mat/godteri/alkohol. Drikker te eller vann jeg. Har faktisk isolert meg mer enn nødvendig fordi dette irriterer meg sånn. Du ts bør ikke finne deg i sånn dritt!🙄 Anonymkode: b0a6f...42a 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha jeg har dette problemet med mat. Har sykdom som gjør at jeg må følge en vanskelig diett(ifb med lege, ikke noe på egen hånd). Men gudhjelpe meg så tungt dette er blitt sosialt. Det virker som det er kjempetungt for enkelte at når jeg er innom 1-2 t ikke inntar mat/godteri/alkohol. Drikker te eller vann jeg. Har faktisk isolert meg mer enn nødvendig fordi dette irriterer meg sånn. Du ts bør ikke finne deg i sånn dritt!🙄 Anonymkode: b0a6f...42a Ja, akkurat det samme med mat som med alkohol eller andre ting. Det er jo ikke så vanskelig - bare si «ok» og gå videre i livet, det er da virkelig ikke noe å mase om om folk spiser/drikker det ene eller det andre? Synes man kan forvente at folk flest vet at det er tusen ulike grunner til at noen har det kostholdet de har - ofte er det jo nettopp helsemessige årsaker til at man gjør som man gjør. Tenker det er innafor å spørre, én gang, på en respektfull måte, hvorfor man ikke drikker eller spiser noe. Alt ut over det er faktisk ufint. Anonymkode: 7fbd7...d25 2
Carrot Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Altså, jeg ville nok bedt vedkommende ryke og reise for egen del og gitt klar beskjed om at jeg trekker en grense mellom lovlige og ulovlige substanser der alkohol er lovlig. Så ville jeg revurdert omgangskretsen min. Joda, det er ikke "farlig" å røyke weed en gang i blant og at man kan bli like avhengig av all slags rus, men poenget ligger i at noe er lovlig rus og noe er ikke for min del. 3
Gjest O.G. Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 Gjengen der ville jeg unngått, særlig denne male identified venninnen som tok parti for denne "røykeren".
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 Det er han som er dust og lagde dårlig stemning. Jeg er glad i alkohol, men til og med jeg har opplevd drikkepress fra sånne som absolutt skal pushe shots på andre. Så gir de seg ikke når man sier nei takk! Det er SYKT irriterende, jeg har også endt opp med å måtte svare krasst og hardt som TS etter gjentatt masing. I tillegg til å ha måttet helt et par shots i blomsterpotter. Nei betyr nei, jeg lar meg ikke presse til sånt. Med menn kan det noen ganger være litt creepy oppførsel også, akkurat som de vil ruse deg for å gjøre deg medgjørlig og kåt, eller kanskje håper de på helt blackout drunk. Som oftest er det uskyldig da, de vil liksom bare ha god stemning, men når de presser og maser så oppnår de jo det helt motsatte. Noen hasjrøykere er også bare religiøst frelste på greia si, men det er jo ikke for alle. Det gir ikke meg noe, ikke glad i det. Anonymkode: 11e15...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Takk for svar alle sammen ❤️ Enkelt å tro det er jeg som er rar når alle er enige, men fint å lese det motsatte!!! TS. Anonymkode: 1c94b...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11/30/2021 den 8.16): Jeg satt i stuen hos en venninne. 5 andre var der. Typen til den ene venninnen min spør om jeg vil røyke litt. Jeg sier at nei, jeg røyker ikke. Så ler han å sier at " det er jo ikke tobakk, haha!" Jeg sier at det er vel samma hva det er, jeg vil ikke røyke noe, og ler det vekk. Så begynner han å presse på med masse spm. - Har du gjort det før? Jeg sier at det betyr da ingenting, akkurat NÅ vil jeg ikke, om jeg har prøvd før eller ikke. - Hvorfor vil du ikke? - Du drikker da alkohol? Du har vin i hånden nå jo! - Du, gjør det da, det kommer til å føles digg! Om det ikke gjør det trenger du ikke gjøre mer! Og slik fortsetter det, til jeg blir kjempe sur og sier men faen da! Hva feiler det deg? Jeg sier at jeg IKKE VIL! Så blir da alle stille og venninnen min tar meg med ut på kjøkkenet og sier at jeg lager klein stemning og burde dra. Ingen av de andre røykte heller, men det brydde han seg vist ikke om. Vi er alle mellom 29 og 34. Jeg har ikke opplevd slikt siden ungdomskolen! Men var det jeg som lagde klein stemning her? Burde jeg bare prøvd for å gjøre han fornøyd i dette tilfellet? Helt forfjamset over hele situasjonen! Anonymkode: 1c94b...4c3 Jøss. Er de 12 år? Anonymkode: bf471...2bd 1
Gjest O.G. Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle sammen ❤️ Enkelt å tro det er jeg som er rar når alle er enige, men fint å lese det motsatte!!! TS. Anonymkode: 1c94b...4c3 De våger ikke å si imot denne fyren av en eller annen grunn, tror du ikke skal være mer med dem for å finne det ut, for å si det sånn.
Entern Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 (endret) O.G. skrev (21 minutter siden): De våger ikke å si imot denne fyren av en eller annen grunn, tror du ikke skal være mer med dem for å finne det ut, for å si det sånn. Akkurat dette. 👆🏻 Bad vibes. Endret 1. desember 2021 av Entern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå