Gå til innhold

Hvilken type sengetøy er mest behagelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flanell om vinteren, kropp om sommeren og glatt bomull vår og høst.

Anonymkode: d8589...7d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flanell om vinteren, kropp om sommeren og glatt bomull vår og høst.

*krepp 

Skrevet

Jeg liker litt ulike ting til ulike årstider 😅 men generelt mest glad i sateng. Selv om flanell er deilig nå når det er kaldere. Krepp bruker jeg ofte på høsten fordi jeg pleide å være med bestemor og bestefar på fjellet hele høsten og vi gikk fra hytte til hytte med krepp i sekken 😅

Anonymkode: 97169...c00

Skrevet

Lin er deilig men hvor får man kjøpt det egentlig, bomullsateng er for glatt og klister seg til kroppen, flanell er deilig på vinter, krepp om sommeren men jeg har flest vanlige bomullsett.  Aldri prøvd egyptisk bomull, er så sinnsykt dyrt. 

Skrevet

Flanell på vinteren, mikrofiber på sommeren

Anonymkode: 6b9e9...fb3

Skrevet
Peonjenta skrev (9 minutter siden):

Lin er deilig men hvor får man kjøpt det egentlig, bomullsateng er for glatt og klister seg til kroppen, flanell er deilig på vinter, krepp om sommeren men jeg har flest vanlige bomullsett.  Aldri prøvd egyptisk bomull, er så sinnsykt dyrt. 

Kid har lin sengetøy.  Lin er svalt om sommeren og lunt på vinteren. Det på Kid koster ca 1400 på full pris, men de har jevnlig kampanjetilbud  med 50% på  forskjellige varer.  Jeg har kjøpt alle mine på halv pris. 

Skrevet

Har nettopp fått øynene opp for sengetøy i percale, men om vinteren kan det være godt med flanell også. Tenker kanskje sommerdyna skal få seg et percale sett til våren. 

Skrevet

Foretrekker krepp eller flanell på vinteren. Godt og varmt.

Skrevet

Egyptisk bomull, finnes ikke noe deiligere😍

Anonymkode: 15467...b14

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Egyptisk bomull, finnes ikke noe deiligere😍

Anonymkode: 15467...b14

Hvor pleier du å kjøpe det?

Anonymkode: a9691...4b0

Skrevet

Flanell om vinteren og krepp eller bomull om sommeren.

Anonymkode: 0b227...7f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Samme her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2021 den 2.49):

Både flanell og krepp pleier å være bomull. 

Kan vi ikke begynne å skille mellom fibertyper og vevinger når vi snakker om sengetøy (og annet stoff)? For eksempel er det jo ganske vesentlig om noen som prater om sateng mener bomullssateng eller polyestersateng. Begge brukes til sengetøy, men forskjellen i egenskaper er jo enorm. (Bomullssateng i god kvalitet er deilig luksus mens sengetøy av polyestersateng er djevelens verk, etter min mening.) 

Anonymkode: 7b00f...463

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både flanell og krepp pleier å være bomull. 

Kan vi ikke begynne å skille mellom fibertyper og vevinger når vi snakker om sengetøy (og annet stoff)? For eksempel er det jo ganske vesentlig om noen som prater om sateng mener bomullssateng eller polyestersateng. Begge brukes til sengetøy, men forskjellen i egenskaper er jo enorm. (Bomullssateng i god kvalitet er deilig luksus mens sengetøy av polyestersateng er djevelens verk, etter min mening.) 

Polyester egner seg ikke til sengetøy.  Helt forferdelig.  Kastet to slike sett, ett i silkeaktig polyester og et som føltes litt som bomull men som ikke var det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 3.02):

Hvilken type sengetøy synes du er mest behagelig? Jeg har kjøpt sateng de siste årene fordi det er såpass tykt eller tett vevet, men jeg synes ikke det er så veldig godt å sove med når det er så glatt. Jeg har tidligere prøvd vanlig bomull og krepp, men feks egyptisk bomull eller lin har jeg ikke prøvd

Hva synes dere er best å sove i?

Anonymkode: a9691...4b0

ull vinterstid og bomull resten av året

Anonymkode: 7366c...084

Skrevet
Peonjenta skrev (6 timer siden):

Polyester egner seg ikke til sengetøy.  Helt forferdelig.  Kastet to slike sett, ett i silkeaktig polyester og et som føltes litt som bomull men som ikke var det. 

Jeg kunne ikke blitt mer enig, men av en eller annen grunn er det enkelte som har fått for seg at polyester er en brukbar erstatning for å få det luksuriøse/romantiske preget av silkesengetøy. 

Jeg hadde nok ikke valgt sengetøy av ekte silke heller. Tørr silke mot hud kjennes jo deilig, men i det jeg begynner å svette er det slutt på luksusfølelsen for meg. 

Skrevet

Jersey. Bruker Beach house.

Anonymkode: ed5f9...348

Skrevet

Egyptisk bomull🤩Kjøper når kid har halv pris.

Anonymkode: ad1c3...1b8

Skrevet

Abate sengetøy er uten tvil det beste som finnes 🤩

Anonymkode: 36ab4...dd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...