AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Jo. Min slektning på 14 år har passet huset imens jeg var på 12 dagers reise. Hun skulle ta inn post, vanne blomster og vaske til jeg kom hjem. Jeg kom hjem i dag, og det ligger kondompapir ved senga mi. Hvordan går jeg frem med dette? Anonymkode: 93b6e...dce
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo. Min slektning på 14 år har passet huset imens jeg var på 12 dagers reise. Hun skulle ta inn post, vanne blomster og vaske til jeg kom hjem. Jeg kom hjem i dag, og det ligger kondompapir ved senga mi. Hvordan går jeg frem med dette? Anonymkode: 93b6e...dce Bra de brukte kondom. Hva tenker du at du skal gjøre med det her? Gjort er gjort. Du får heller si at personen kan alltid komme til deg hvis det er noe hen lurer på, uansett. Anonymkode: 9163f...a58 16
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bra de brukte kondom. Hva tenker du at du skal gjøre med det her? Gjort er gjort. Du får heller si at personen kan alltid komme til deg hvis det er noe hen lurer på, uansett. Anonymkode: 9163f...a58 Jeg er usikker. HUN vet at hun kan snakke med meg, men det forutsetter at hun er ærlig. Jeg har spesifisert at hun ikke får ha gjester eller overnatting hos meg. Mitt hjem er ikke et fristed for noe som kan være ulovlig. Jeg har først og fremst spurt henne om hun har hatt noen her. Det gir henne en sjans å være ærlig. Får sikkert svar i morgen og tar det derfra. TS Anonymkode: 93b6e...dce 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er usikker. HUN vet at hun kan snakke med meg, men det forutsetter at hun er ærlig. Jeg har spesifisert at hun ikke får ha gjester eller overnatting hos meg. Mitt hjem er ikke et fristed for noe som kan være ulovlig. Jeg har først og fremst spurt henne om hun har hatt noen her. Det gir henne en sjans å være ærlig. Får sikkert svar i morgen og tar det derfra. TS Anonymkode: 93b6e...dce Hvorfor hopper du til ulovligheter? Bare antar at hun har hatt med seg en 17-åring? Anonymkode: 0de05...e90 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor hopper du til ulovligheter? Bare antar at hun har hatt med seg en 17-åring? Anonymkode: 0de05...e90 Les hva jeg skreiv. «For noe som kan være ulovlig». Hun er 14 år. Jeg vet hvem hun henger med. TS Anonymkode: 93b6e...dce 5
Hadley Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 I stedet for å hoppe rundt grøten, spør henne hvorfor det er et åpnet kondominnpakning ved senga di. De må jo være ekstremt dum og uforsiktig hvis de ikke engang plukker opp etter seg... Hvis du er i slekt med foreldrene, så bør du kanskje snakke med dem og si at det ikke er OK at tenåringen deres knuller i din seng. Bra at de bruker kondom, men ligg unna senga di. Æsj. Eventuelt får du si det direkte til henne. Ikke gå utifra at det er noe kriminelt på gang. Gutten er sannsynligvis på hennes egen alder. Forresten, du bør nok kanskje vaske sengetøyet ditt... Jeg sier ikke mer... 😨😳 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Hadley skrev (2 minutter siden): I stedet for å hoppe rundt grøten, spør henne hvorfor det er et åpnet kondominnpakning ved senga di. De må jo være ekstremt dum og uforsiktig hvis de ikke engang plukker opp etter seg... Hvis du er i slekt med foreldrene, så bør du kanskje snakke med dem og si at det ikke er OK at tenåringen deres knuller i din seng. Bra at de bruker kondom, men ligg unna senga di. Æsj. Eventuelt får du si det direkte til henne. Ikke gå utifra at det er noe kriminelt på gang. Gutten er sannsynligvis på hennes egen alder. Forresten, du bør nok kanskje vaske sengetøyet ditt... Jeg sier ikke mer... 😨😳 Jeg har spurt henne om hun har hatt besøk, det gir henne muligheten å være ærlig. Så får jeg ta det derfra. Ja, hun er nær slekt så kjenner mor veldig godt. Sengklærne er i vask 🥴 Jeg vet hvem hun henger med, er ingen på hennes alder. De er minst 2 år eldre og går på videregående. Men er ikke noen hun har kjent i mer enn noen uker. Men skal ikke være så bastant på det, da. Jeg vet ikke alt. Uansett er hun under den seksuelle lavalder. TS Anonymkode: 93b6e...dce 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jo. Min slektning på 14 år har passet huset imens jeg var på 12 dagers reise. Hun skulle ta inn post, vanne blomster og vaske til jeg kom hjem. Jeg kom hjem i dag, og det ligger kondompapir ved senga mi. Hvordan går jeg frem med dette? Anonymkode: 93b6e...dce Troll 👹 noe så dumt går ikke an skrive å tenke uten å være det 👹 Anonymkode: 0d52f...c77 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 La en 14 åring passe hus alene så lenge? seriøst? Anonymkode: 77e35...b44 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Troll 👹 noe så dumt går ikke an skrive å tenke uten å være det 👹 Anonymkode: 0d52f...c77 Hva er dumt? TS Anonymkode: 93b6e...dce
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er dumt? TS Anonymkode: 93b6e...dce Troll Anonymkode: 0d52f...c77
Hadley Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Kanskje du uansett burde ta en snakk med moren hennes. Avtalen deres var vel at hun skulle passe planter og slikt. Ikke at hun fikk invitere fremmede tenåringer i leiligheten, langt mindre senga di. Hormoner kan være en bitch, men av og til trenger man en god gammeldags skjemmepreken fra foreldre også. Det er ikke ditt ansvar å oppdra henne, men du får nesten si fra at dette ikke er greit! Og hvis disse folka er eldre en henne, bør foreldre få vite om det også? Hvis hun ville holde ting hemmelig... Burde hun ikke hatt sex i senga di! 😳 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La en 14 åring passe hus alene så lenge? seriøst? Anonymkode: 77e35...b44 Hun BOR ikke hos meg, hun tar inn post og vanner blomstrene. For litt lommepenger. De bor sjøl 200 meter unna meg. TS Anonymkode: 93b6e...dce 14
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 Hadley skrev (1 minutt siden): Kanskje du uansett burde ta en snakk med moren hennes. Avtalen deres var vel at hun skulle passe planter og slikt. Ikke at hun fikk invitere fremmede tenåringer i leiligheten, langt mindre senga di. Hormoner kan være en bitch, men av og til trenger man en god gammeldags skjemmepreken fra foreldre også. Det er ikke ditt ansvar å oppdra henne, men du får nesten si fra at dette ikke er greit! Og hvis disse folka er eldre en henne, bør foreldre få vite om det også? Hvis hun ville holde ting hemmelig... Burde hun ikke hatt sex i senga di! 😳 Ja, må nok snakke med mor. Vi hadde en avtale. Og hun har brutt tilliten. Dette var ikke greit i det hele tatt. Får bare håpe at hun ikke er blitt utnyttet. Husker godt at jeg selv var ung. Jeg hadde ikke sex med noen før jeg var 17 og angret etter en stund - og fortsatt, selv om det der og da var greit nok. TS Anonymkode: 93b6e...dce 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har spurt henne om hun har hatt besøk, det gir henne muligheten å være ærlig. Så får jeg ta det derfra. Ja, hun er nær slekt så kjenner mor veldig godt. Sengklærne er i vask 🥴 Jeg vet hvem hun henger med, er ingen på hennes alder. De er minst 2 år eldre og går på videregående. Men er ikke noen hun har kjent i mer enn noen uker. Men skal ikke være så bastant på det, da. Jeg vet ikke alt. Uansett er hun under den seksuelle lavalder. TS Anonymkode: 93b6e...dce Hva tenker du at du skal gjøre da? Har vedkommende hatt sex, så blir det helt feil om du skal straffe... Anonymkode: 9163f...a58 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva tenker du at du skal gjøre da? Har vedkommende hatt sex, så blir det helt feil om du skal straffe... Anonymkode: 9163f...a58 Jeg har sovet på det. Skal snakke med henne etter skolen i dag. Vil først høre om hun er ærlig. Og hva hun sier. Så tar jeg det derfra. Er ikke opp til meg å gi henne «straff». Og heller ikke å oppdra henne. Det får bli opp til hennes mor. Jeg vil også at hun skal forstå at dette ikke er greit ovenfor meg. TS Anonymkode: 93b6e...dce 4
Cole Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har spurt henne om hun har hatt besøk, det gir henne muligheten å være ærlig. Så får jeg ta det derfra. Ja, hun er nær slekt så kjenner mor veldig godt. Sengklærne er i vask 🥴 Jeg vet hvem hun henger med, er ingen på hennes alder. De er minst 2 år eldre og går på videregående. Men er ikke noen hun har kjent i mer enn noen uker. Men skal ikke være så bastant på det, da. Jeg vet ikke alt. Uansett er hun under den seksuelle lavalder. TS Anonymkode: 93b6e...dce Haha. Tror du den seksuelle lavalderen er myndighetsalder for når du kan ha sex, likt som når du kan kjøpe øl og vin? Nei, det er bare en grense for at barn ikke skal utnyttes. Om hun er 14 kan hun helt lovlig ha sex med folk opp til 16 år. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 Hadde vurdert om jeg skulle si noe i det hele tatt jeg da, men hadde jeg kommet frem til det hadde jeg tatt en rolig prat med henne på tomannshånd. Hadde ikke involvert moren dersom dette var frivillig sex. Anonymkode: c541f...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 Du sier hun kan fortelle deg alt. Da må du trå veldig forsiktig hvis du vil hun skal fortsette med det. At en ung jente har en voksen å snakke med er veldig viktig. Anonymkode: 82239...2d7 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #20 Skrevet 30. november 2021 Her hadde jeg vært skikkelig usikker! Om moren hadde vært søsteren eller bestevenninnen min så ville jeg vært ekstremt usikker på om dette hadde vært en «tomannshånd»-greie mellom meg og tenåringen - som en mor til en tenåring selv, så hadde jeg blitt skikkelig irritert om jeg fant ut at søsteren eller venninnen min visste sånt, og ikke jeg. Og jeg hadde satt stor pris på å få vite om det selv, så jeg kunne snakket litt mer om blomster og bier med tenåringen. Men i dine sko, så vet jeg ikke .. Det er jo veldig dårlig gjort av tenåringen da, og jeg hadde absolutt tatt en prat med henne og sagt at det overhodet ikke er greit det som har skjedd. Men ville ikke gjort det på en sånn veldig negativ måte, heller latt det være rom for samtaler og åpenhet .. 14 år er veldig ungt. Har en på 15 selv, og håper hun venter noen år til, men vet at flere av venninnene har hatt sex. Uæh, ubehagelig situasjon det der altså .. Lykke til 🥰 Anonymkode: 17b93...f99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå