Gå til innhold

Hvordan bestå muntlig eksamen? Dødsfall i familie har ført til at jeg henger etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 19 år som er student. Studerer innenfor helse- og sosialfaglig utdanning. Har to uker igjen til eksamen som er muntlig (20 min). Faren min har nylig gått bort. Det har vært en tung tid og dette  har ført til at jeg har mistet en del undervisning og henger etter i lesing av pensum. Spørsmålet er da om noen har tips til teknikker eller hvordan jeg kan forbedre meg best mulig til tross for mange hull i dette emnet. 

Anonymkode: 24d26...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kondolerer ❤️ 
Skjønner godt at dette er en tøff tid. 

Dette er mine beste tips; 
1. Se på læringsplanen i faget, hva er det et krav at du kan? Fokuser på dette. 
2. Les på mellomoverskrifter i pensumboken, de sier ofte mye. Skriv så 2-3 setninger basert på underoverskriften. Supplementer med egne ord 
3. Gå tilbake til gode gamle BISON-overblikket man lærte på barneskolen. Seriøst, det er gull verdt! Fokuser særlig på oppsummering/sammendrag. 

Bonustips: Om du får spørsmål på muntlig eksamen som du ikke vet svaret på, så ikke si "jeg vet ikke". Si heller; "dette er jeg usikker på, men jeg skal prøve å resonnere.". Da viser du evne til refleksjon og evne til å tenke, og dette er noe som gir pluss i margen! 

Endret av Lacuna
skrivefeil
Skrevet
Lacuna skrev (12 minutter siden):

Kondolerer ❤️ 
Skjønner godt at dette er en tøff tid. 

Dette er mine beste tips; 
1. Se på læringsplanen i faget, hva er det et krav at du kan? Fokuser på dette. 
2. Les på mellomoverskrifter i pensumboken, de sier ofte mye. Skriv så 2-3 setninger basert på underoverskriften. Supplementer med egne ord 
3. Gå tilbake til gode gamle BISON-overblikket man lærte på barneskolen. Seriøst, det er gull verdt! Fokuser særlig på oppsummering/sammendrag. 

Bonustips: Om du får spørsmål på muntlig eksamen som du ikke vet svaret på, så ikke si "jeg vet ikke". Si heller; "dette er jeg usikker på, men jeg skal prøve å resonnere.". Da viser du evne til refleksjon og evne til å tenke, og dette er noe som gir pluss i margen! 

Takk❤️Og tusen takk for svar og gode tips! 

Anonymkode: 24d26...ba0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...